Sokkar Skrevet 2. januar 2020 #21 Del Skrevet 2. januar 2020 Her i Bergen har vi parkeringshus med flere hundre trappetrinn. Kunne noe slikt være en plass å øve seg? Pleier ikke være så mange som går, og alle som går oppover peser. Btw.. En venninne av meg har bodd i blokk uten heis. Hun er så tykk at halsen er like brei som hodet osv. Hun klarte å gå opp 😊 kom igjen, du kan klare det 😊 Elles har jeg en tendens til å komme inn i en egen sinnstilstand når jeg finner mitt tempo, og kroppen er blitt varm. Du kommer til å merke at begynnelsen på trappen er tyngre enn slutten. Jeg peser som en idiot i begynnelsen av bakken, så går det seg til, og da kan jeg nesten fortsette i det uendelige når jeg bare finner rytmen min 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #22 Del Skrevet 3. januar 2020 Ikke prøv å jogge når du veier så mye. Jeg veier mye mindre enn deg, men er fortsatt så tung at jeg har gått på meg en beinhinnebetennelse ved å gå litt mye på ski. Belastningen blir rett og slett for stor. Kan love deg at beinhinnebetennelse ikke er noe godt. Anonymkode: bff32...752 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #23 Del Skrevet 3. januar 2020 Øk en etasje etter hver uke. Anonymkode: 8baff...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #24 Del Skrevet 5. januar 2020 Med din vekt er det viktig å starte forsiktig slik at du ikke overbelaster bena. Gåturer er det beste du kan gjøre, 20 min holder i starten. En tur om dagen er også veldig godt for den mentale helsen. Aerobic og slikt vil være for belastende i starten. Anonymkode: 540eb...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #25 Del Skrevet 5. januar 2020 On 1/3/2020 at 1:53 AM, AnonymBruker said: Ikke tenkt på jogging ennå! Det er svært belastende. Du kan pådra deg skader som potensielt kan gjøre deg enda mer immobil. Sats på lengre gåturer, og øv deg på trappegåing 👍 Anonymkode: 9ab3c...9d7 Dette!!! Leddene dine vil slites noe vanvittig uansett hvor forsiktig og kort du jogger... Vent med det! Anonymkode: 5eda5...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2020 #26 Del Skrevet 5. januar 2020 Målet er å kunne gå til 5. etasje, Så da er mitt forslag at du begynner med å gå til 2. etasje og tar heisen derfra. Det fortsetter du med helt til det ikke er et problem, da går du til 3. etasje. Osv. Jeg handler alle mine matvarer ved hjelp av ryggsekk. Jeg har kjøpt meg en 40 liters sekk og har funnet ut hvordan handlevognen skal se ut for at sekken akkurat blir full. Det var et blodslit å få på sekken i begynnelsen, og selvsagt er det forskjell på om jeg har kjøpt både 4 liter melk, 2 kg poteter og andre tunge ting samtidig enn bare lette. Men det er ingen tvil om at jeg er blitt vant til mengden. Strekket jeg skal gå er fra bybane eller buss og opp en gangsti. Det er ikke all verden, men det er nok til at jeg merker stor foskjell: Da jeg begynte måtte jeg ta flere stopp i bakken. NÅ kan jeg gå opp uten pause. For meg er den fysiske formen svært viktig fordi den er helsebringende. Så fokuser på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #27 Del Skrevet 5. januar 2020 Trening vil ikke hjelpe særlig. Da vil det fortsatt være 135kg som skal flyttes opp. Det vil være utrolig tungt uansett. Når du veier så mye så kan du slanke deg sikkert 35kg uten særlig innsats. Litt mindre mat hver dag så vil det renne tvert av. Anonymkode: a2de0...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 5. januar 2020 #28 Del Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 23.24, AnonymBruker skrev: Jeg har omtrent alt man kan ønske seg i livet. Et finfint hus, en veldig grei bil, en utrolig snill og tålmodig samboer og to flotte barn. Begge har vi jobber der vi tjener godt nok og litt til - og vi er glade i jobbene våre. Det eneste jeg mangler i livet er helsa og vekta. Hvordan skjedde det? Tja, en skade i ryggen, en kiropraktor som ba meg sitte i ro til det ble bra, en kjæreste som ville ta livet av seg. Alt har nok ført til dårlige vaner og elendig motivasjon. En ting er helt sikkert, når jeg er aktiv hjelper det. Men jeg klarer ikke motivere meg til å holde det. Så nå setter jeg meg et helt konkret mål. På hovedkontoret der jeg er i blant må vi opp 5 etasjer for å gå til kantinen og det er mitt største mareritt. Alle mine spreke kollegaer omtrent jobber opp og jeg har to valg. Komme svett og helt forferdelig anpusten og svimmel opp - eller ta heisen, som er fryktelig pinlig. Eller komme leeeenge etter de andre. Så nå vil jeg lære meg å gå 10 trapper, 5 etasjer uten å føle seg dau etterpå. Hvordan gjør jeg det mest effektivt? Ja, sikkert mye lurere å trene helhetlig, men jeg trenger noe konkret. Og jeg blir motivert av å være i bevegelse og jeg savner tiden hvor jeg jogget på morgenene. Jeg må finne gnisten først. Hva er mest effektivt? Aerobic stepper? Andre tips? Ingen trapper i huset her dessverre. Anonymkode: aad2a...249 Det beste her er vel å ikke starte for tungt. Dvs. du må ut å gå på flatmark. Gå så mye du klarer. Hver uke øker du lengden du går med noen 100 meter. Spis litt mindre enn det du normalt gjør så kommer du ned på normalvekt til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå