Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er mellom 25-30år, har samboer/kjæreste, fast jobb og evt barn, hvor ofte er dere med venner? 

Føler mine venner er veldig mye sammen/sosial med andre. Noen har kjæreste, andre ikke. Noen studerer og noen jobber. Et par har barn. 

Blir det lagt merke til hvis man ikke er så ofte med vennene sine som andre venner de har? Redd de tenker jeg er usosial eller ikke gidder. 

Men jeg jobber i full stilling og har samboer. Jobber også turnus, så noen helger/kvelder har jeg ikke mulighet å finne på noe. Ellers synes jeg det er litt deilig med tid for meg selv, spesielt de dagene jeg jobber. Men redd mine venner går lei og kanskje slutter å invitere meg dersom jeg ikke er så ofte med de. 

Anonymkode: 36e32...5b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig problemstilling.

Du deltar jo når du har mulighet og lyst, når jobb, samboer/kjæreste og evt barn. Da blir det lite tid til andre tin automatisk.

Ikke tenk på hva andre gjør du, men det er naturlig at man mister kontakt med venner pga tid. Sier du nei til alt lenge så blir du  nok ikke invitert mer etterhvert. Men slik er jo livet.

Anonymkode: 09e70...182

AnonymBruker
Skrevet

Så mye man selv ønsker/kan, og så mye som er nødvendig for å opprettholde vennskapet om man ønsker det. Enkelt og greit. Det er da revnende likegyldig hvor ofte andre folk sosialiserer??

Jeg har mann og barn, og jeg er tilnærmet lik aldri med venner. De fleste vennene mine kuttet meg ut da jeg fikk barn, så nå har jeg strengt tatt bare én venninne, da ;) Hun har jeg hatt hele livet, og vi treffes veldig sjelden, til tross for at vi bor nært hverandre (i samme bydel til og med). Og det er helt ok. Ingen av oss har stort behov for å være sosial, og vi har vært venner lenge nok til at vennskapet er like sterkt selv om det kan gå flere måneder uten at vi ser hverandre. Meldes litt dan og vann utenom. 

Jeg er introvert. Jeg har lite sosialt behov. Når jeg endelig får litt tid jeg kan bruke på meg selv, fri fra mann, barn, jobb, plikter, foretrekker jeg å bruke den helt alene med en god bok, eller på å trene. 

Anonymkode: 55c34...40c

Skrevet

Så ofte du har lyst og mulighet! 

Er ikke noe fasit på det. Savner du vennene dine så kontakter du dem og spør om å finne på noe. Har du ikke mulighet en periode å finne på noe er det sånn det er! 

AnonymBruker
Skrevet

Vennskap synes jeg man på sette pris på og man skal alltid ha tid til venner. Har selv en venninne som aldri har tid til meg og jeg føler jeg maser når jeg hele tiden spør om å finne på noe. Så gidd snart ikke mer men vil ikke gi opp heller 

Anonymkode: bd107...00b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...