Gå til innhold

Hva spiser du med kikerter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i kikerter, men vet ikke helt hva jeg skal ha sammen med det for å lage et komplett måltid. Når jeg spiser det nå er det stort sett litt ved siden av kyllingfilet. Jeg vil ha noe som er forholdsvis raskt og enkelt og ikke krever mye tilberedning. Hva spiser dere sammen med det?

Anonymkode: 8ca04...d2d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad i kikerter, men vet ikke helt hva jeg skal ha sammen med det for å lage et komplett måltid. Når jeg spiser det nå er det stort sett litt ved siden av kyllingfilet. Jeg vil ha noe som er forholdsvis raskt og enkelt og ikke krever mye tilberedning. Hva spiser dere sammen med det?

Lager gjerne kikertgryte med ris. Denne er god. Men pleier å bruke sesammel i stedet for mandler. 

http://www.veganmisjonen.com/2012/04/oppskrift-chana-masala-kremet.html?m=1

Endret av Thyra
  • Liker 1
Skrevet

Hummus og brød og gulrot 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koker en boks i vann sammen med en kuttet potet, gulrot, løk og blomkål. Har oppi litt buljongpulver.  Moser til suppe og har oppi litt mager kjøttpølse. God, kjapp middag som metter

Anonymkode: c7b2f...ee5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vegetargryter og supper. Freser med chili og litt salt i stekepanne og har det i salat til lunsj. 

Anonymkode: 17871...f13

AnonymBruker
Skrevet

Som oftes bare putter jeg de i salaten 

Anonymkode: ff232...da4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i Jamie Olivers purre og kikertsuppe. Hummus er også godt. Ellers bruker jeg kikerter i salat og supper. 

Anonymkode: 3ccd5...655

Skrevet

Pleier å steke dem sammen med diverse krydder og bruker det i tacoen i tillegg til/istedenfor kjøtt. Det tar lett til seg smak, så det blir kjempegodt. Spesielt sammen med creme fraiche, tomat og avocado/guacamole. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det i salater og gryter. Det finnes drøssevis av oppskrifter om du googler. Indisk mat har mye kikerter. Jeg bruker mye vegetargryter som jeg tilsetter ønsket kjøtt. 

Anonymkode: d25a9...9c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det i salater og gryter. Det finnes drøssevis av oppskrifter om du googler. Indisk mat har mye kikerter. Jeg bruker mye vegetargryter som jeg tilsetter ønsket kjøtt. 

🤔

Anonymkode: 2955e...0ab

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

🤔

Hva er problemet? Jeg foretrekker å ha kjøtt i middagen, så da tilsetter jeg det om det ikke står i oppskriften.. Om DU liker å spise vegetar, så lar du jo bare være å tilsette kjøtt da, vet du.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet? Jeg foretrekker å ha kjøtt i middagen, så da tilsetter jeg det om det ikke står i oppskriften.. Om DU liker å spise vegetar, så lar du jo bare være å tilsette kjøtt da, vet du.. 

Hun mente sikkert at det ikke kan kalles vegetargryte hvis du har kjøtt i det, men du mente vel at du bruker oppskrift på en vegetargryte og putter kjøtt i i tillegg😊

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun mente sikkert at det ikke kan kalles vegetargryte hvis du har kjøtt i det, men du mente vel at du bruker oppskrift på en vegetargryte og putter kjøtt i i tillegg😊

Og det er, utrolig nok, akkurat slik jeg leser innlegget til AB... 9c3 ;) 

Jeg bruker forresten kikertert i supper og gryter, og selvfølgelig til humus og falafel.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det jeg mente ja. Jeg nevnte ingenting om at jeg hadde problemer med at vedkommende spiste kjøtt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...