Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg skal søke videregående snart og vurderer og ta helse for å bli ambulansearbeider. Men lurer litt på om det er verdt det. Er fagene vanskelig? Er det mye matte? Tjener de mye? Er det vanskelig å få lærlingsplass eller evt jobb? Er det noen ambulanse arbeidere som kan svare ?

Anonymkode: 0f48f...a03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg har skjønt er det få skoleplasser og arbeidsplasser i ambulansen. Vi fikk tilbud om å ta ambulansekurs på sykepleierhøyskolen i tillegg til bachelorutdanningen. Kanskje du vil satse på det i stedet? Da er du i hvert fall sikret arbeid og en gjennomsnittlig lønn som sannsynligvis vil fortsette å stige i fremtiden. Sykepleiere i ambulansen kan tene en god del, da mest pga ubekvem arbeidstid og langvakter. For å komme inn på sykepleien trenger du generell studiekompetanse. Ellers siden det ofte er ubekvemme arbeidstider i ambulansen så er det sjelden forenelig med familieliv når du kommer så langt. Ville heller satset på sykepleierutdanning og ambulansekurs om jeg var deg, da har du flere muligheter.

Anonymkode: 5d6aa...50b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok gått for bachelorgrad i paramedic istedenfor. 

Anonymkode: fa368...9aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleiere får ikke jobb på ambulanse i siviliserte strøk uten masse kurs og kontakter

Anonymkode: d63f4...5fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2020 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Hei jeg skal søke videregående snart og vurderer og ta helse for å bli ambulansearbeider. Men lurer litt på om det er verdt det. Er fagene vanskelig? Er det mye matte? Tjener de mye? Er det vanskelig å få lærlingsplass eller evt jobb? Er det noen ambulanse arbeidere som kan svare ?

Anonymkode: 0f48f...a03

Det er verdt det. Men det krever hardt arbeid. Vanskelig å få læreplass.

Anonymkode: 8b58d...ffe

AnonymBruker
Skrevet
På 3.1.2020 den 5.06, AnonymBruker skrev:

Slik jeg har skjønt er det få skoleplasser og arbeidsplasser i ambulansen. Vi fikk tilbud om å ta ambulansekurs på sykepleierhøyskolen i tillegg til bachelorutdanningen. Kanskje du vil satse på det i stedet? Da er du i hvert fall sikret arbeid og en gjennomsnittlig lønn som sannsynligvis vil fortsette å stige i fremtiden. Sykepleiere i ambulansen kan tene en god del, da mest pga ubekvem arbeidstid og langvakter. For å komme inn på sykepleien trenger du generell studiekompetanse. Ellers siden det ofte er ubekvemme arbeidstider i ambulansen så er det sjelden forenelig med familieliv når du kommer så langt. Ville heller satset på sykepleierutdanning og ambulansekurs om jeg var deg, da har du flere muligheter.

Anonymkode: 5d6aa...50b

Hvilket kurs var dette og hvilken høyskole? Jeg går 1.året på sykepleien nå og kunne veldig gjerne tenkt meg jobb i ambulansen (om mulig), så dette kurset hadde passet meg veldig bra såfall 🙂

Anonymkode: 3cb07...f21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...