AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Hei jeg skal søke videregående snart og vurderer og ta helse for å bli ambulansearbeider. Men lurer litt på om det er verdt det. Er fagene vanskelig? Er det mye matte? Tjener de mye? Er det vanskelig å få lærlingsplass eller evt jobb? Er det noen ambulanse arbeidere som kan svare ? Anonymkode: 0f48f...a03
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Slik jeg har skjønt er det få skoleplasser og arbeidsplasser i ambulansen. Vi fikk tilbud om å ta ambulansekurs på sykepleierhøyskolen i tillegg til bachelorutdanningen. Kanskje du vil satse på det i stedet? Da er du i hvert fall sikret arbeid og en gjennomsnittlig lønn som sannsynligvis vil fortsette å stige i fremtiden. Sykepleiere i ambulansen kan tene en god del, da mest pga ubekvem arbeidstid og langvakter. For å komme inn på sykepleien trenger du generell studiekompetanse. Ellers siden det ofte er ubekvemme arbeidstider i ambulansen så er det sjelden forenelig med familieliv når du kommer så langt. Ville heller satset på sykepleierutdanning og ambulansekurs om jeg var deg, da har du flere muligheter. Anonymkode: 5d6aa...50b 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 Jeg hadde nok gått for bachelorgrad i paramedic istedenfor. Anonymkode: fa368...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Sykepleiere får ikke jobb på ambulanse i siviliserte strøk uten masse kurs og kontakter Anonymkode: d63f4...5fb 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 På 2.1.2020 den 22.27, AnonymBruker skrev: Hei jeg skal søke videregående snart og vurderer og ta helse for å bli ambulansearbeider. Men lurer litt på om det er verdt det. Er fagene vanskelig? Er det mye matte? Tjener de mye? Er det vanskelig å få lærlingsplass eller evt jobb? Er det noen ambulanse arbeidere som kan svare ? Anonymkode: 0f48f...a03 Det er verdt det. Men det krever hardt arbeid. Vanskelig å få læreplass. Anonymkode: 8b58d...ffe
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 På 3.1.2020 den 5.06, AnonymBruker skrev: Slik jeg har skjønt er det få skoleplasser og arbeidsplasser i ambulansen. Vi fikk tilbud om å ta ambulansekurs på sykepleierhøyskolen i tillegg til bachelorutdanningen. Kanskje du vil satse på det i stedet? Da er du i hvert fall sikret arbeid og en gjennomsnittlig lønn som sannsynligvis vil fortsette å stige i fremtiden. Sykepleiere i ambulansen kan tene en god del, da mest pga ubekvem arbeidstid og langvakter. For å komme inn på sykepleien trenger du generell studiekompetanse. Ellers siden det ofte er ubekvemme arbeidstider i ambulansen så er det sjelden forenelig med familieliv når du kommer så langt. Ville heller satset på sykepleierutdanning og ambulansekurs om jeg var deg, da har du flere muligheter. Anonymkode: 5d6aa...50b Hvilket kurs var dette og hvilken høyskole? Jeg går 1.året på sykepleien nå og kunne veldig gjerne tenkt meg jobb i ambulansen (om mulig), så dette kurset hadde passet meg veldig bra såfall 🙂 Anonymkode: 3cb07...f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå