AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Noen som har erfaringer med å både ha en ung siameser og baby i hus? Søsteren min fikk seg en siameser i sommer og katten har hatt en særs positiv innvirkning på livet hennes, og hun har blitt veldig knyttet til han på den korte tida hun har hatt ham. Grunnet en ulykke rett før jul så kommer hun ikke til å være i stand til å ha katten på en lang tid, så det blir enten at vi passer den (fulltid hjemme hos oss) eller at den omplasseres. Sistnevnte synes jeg er veldig trist for min søsters del, både fordi hun vil ha mulighet til å være mye med ham om han bor hos oss, samt at hun etterhvert vil komme dit hvor hun kan ha ham selv igjen. Både jeg og samboer er veldig glad i katter, og har begge hatt katter i oppveksten. Men jeg er gravid, og lurer på hvordan det vil bli når baby kommer. Dette er en typisk siamesergutt, veldig leken, kosete og oppmerksomhetssyk. Vi vet foreløpig ikke noe om eventuelt sjalusi/eiersyke med tanke på andre dyr eller barn, og baby vil ta mye av både tid og oppmerksomhet. Katten kommer til å være 10mnd når baby kommer. Usikker på hvor lenge det er snakk om, men antagelig ut 2020. Blir eneste dyret hos oss. Anonymkode: c1239...0ae
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Skrevet 2. januar 2020 Jeg har orientalere, det er jo samme rase i annen farge, og de regnes som sosiale og omgjengelige, og ikke sjalu og eiesyke. Åh, en til å få kos av og stjele varme fra, tenker sikkert pusen Anonymkode: c4dac...31f 1
Diamant20 Skrevet 2. januar 2020 #3 Skrevet 2. januar 2020 Ville i hvertfall prøvd før man omplasserer, kan være en fordel at det er en kattunge og ikke en voksen katt som ikke tåler forandringer. Det er jo mye som tyder på at det er bra å vokse opp med dyr også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå