amarq Skrevet 2. juni 2005 #1 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har lest en teori om at kolikkbarn er mer følsomme og temperamentsfulle enn andre. At disse ofte også har sterkt temperament ved seks års alder. Det stemmer på min datter tror jeg. Hun er nå to år og verdens snilleste jente. Men fyttikatta for et temperament!! Hun kaster seg ned og hyler og vræler og det høres ut som hun mister pusten. Noen ganger er det mest komisk. Hun er av den typen som kan enten lyse opp et helt rom, eller få hele rommet til å bli i dårlig stemning. Heldigvis er veien fra å være sint og blid veldig kort. I barnehagen sier de at hun er så snill og godtar alt. Det stemmer ikke overens med min beskrivelse i det hele tatt. Hun er sjenert. Kanskje det er årsaken? at hun ikke tørr å bli sint i barnehagen? Er det noen andre som har hatt kolikkbarn som har merket følsomhet eller temperament senere? Jeg synes dette er litt interessant teori. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loo Skrevet 2. juni 2005 #2 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har hatt 3 kolikkbarn og kjenner meg absolutt igjen i det du skriver. Alle 3 er nokså beskjedne, men du store min for noen sinnesutbrudd vi har vært igjennom med de! Spesielt i 2 års alderen!! Ellers oppfører de seg som engler når de er i barnehage osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2005 #3 Del Skrevet 2. juni 2005 Stemmer på min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 2. juni 2005 #4 Del Skrevet 2. juni 2005 Vår sønn er en ufattelig bestemt sjel, og har et voldsomt temperament. Han er ikke spesielt følsom eller sjenert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå