AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Hei, er ganske tett i høyre øre, pga voks, så har kjøpt meg sånne dråper/boks. Jeg har putta inn øredråpene som fulgte med i øret. Det står at jeg må vente 60 min, før jeg kan bruke øreskylleballongen, mens noen venter over natta. Hva anbefaler dere? Kanskje bedre over natta? Anonymkode: 26032...cc4
Millimani Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Nå er det over ett døgn siden du skrev HI, så jeg går ut i fra at du ble enig med deg selv på et vis, men jeg velger å svare. Ikke at jeg har så mye å tilføye. Følg pakningsvedlegget, og ferdig med det. Du må rett og slett kjenne etter selv, hvor lenge du mener det er behov. Er du "potte tett" så bør du la det virke over natta hvis du klarer det. Alternativt kan du gå til fastlegen og få en sykepleier til å skylle det ut, hvis det er lenge siden sist og du strever med å få det ut selv. De har muligheten til å se litt lengre inn i øregangen enn du klarer selv, og du trenger ikke gå med noe som skal virke i ørene i timevis. Du skal bare kjenne etter hvor deilig det er når voks og vann renner ut av ørene, og hvor deilig det da er når øregangene er tørre igjen. Ulempen ved å gjøre det på legekontoret er at du må betale, men til gjengjeld får du det skikkelig gjort. (Samtidig koster det også penger for eget rensevann og ballong til å bruke hjemme, så det blir omtrent akkurat det samme).
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 19 minutter siden, Millimani skrev: Samtidig koster det også penger for eget rensevann og ballong til å bruke hjemme, så det blir omtrent akkurat det samme. Man trenger da ikke eget rensevann, bruk lunket vann rett fra springen. Og så lenge man har ballongen så blir det ikke flere utgifter. Man kan bruke helt valig matolje. Anonymkode: 94cac...b19
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 Du kan fint bruke vanlig matolje i øret, du trenger ikke å kjøpe dråper på apoteket! Jeg gjør dette flere ganger i året og har funnet ut at jo lengre ølen får jobbe, jo bedre er det! Men om det er krise, type at jeg blir gal fordi jeg ikke hører noe, så fungerer det greit med en tre kvarters tid. Og ballongen bruker du om igjen. Anonymkode: 6c6da...f9a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan fint bruke vanlig matolje i øret, du trenger ikke å kjøpe dråper på apoteket! Jeg gjør dette flere ganger i året og har funnet ut at jo lengre ølen får jobbe, jo bedre er det! Men om det er krise, type at jeg blir gal fordi jeg ikke hører noe, så fungerer det greit med en tre kvarters tid. Og ballongen bruker du om igjen. Anonymkode: 6c6da...f9a Brukte de øredråpene og ballongen, men føler ikke det hjelper noe. Høres fremdeles ganske mye svakere enn venstre øre pga voksen. Tror du legen kan klare å få ut den voksen? Anonymkode: 26032...cc4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 Til meg har legen sagt at jeg skal bruke olje et par dager før skylling. Uansett om man skal skylle selv eller på legekontoret. Jeg foretrekker Revaxør ørespray (olje). Føler den kommer bedre til. Har trange øreganger, så da er tette ører et vanlig problem. Men jeg tar et par dager i mnd med Revaxør, og da slipper jeg å skylle 🙂 Anonymkode: 16cbc...019
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #7 Skrevet 4. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Til meg har legen sagt at jeg skal bruke olje et par dager før skylling. Uansett om man skal skylle selv eller på legekontoret. Jeg foretrekker Revaxør ørespray (olje). Føler den kommer bedre til. Har trange øreganger, så da er tette ører et vanlig problem. Men jeg tar et par dager i mnd med Revaxør, og da slipper jeg å skylle 🙂 Anonymkode: 16cbc...019 Er det gratis hos alle leger å skylle øret? Anonymkode: 26032...cc4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #8 Skrevet 4. januar 2020 Legen klarer å få ut voksen. De bruker en stor sprøyte til å skylle med og får mye større trykk på vannet enn man gjør med den lille ballongen. Anonymkode: 94cac...b19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå