AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Er ganske stresset nå og vet ikke helt hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom 2. semester. Var mye syk i fjor i tillegg til en del annet som har skjedd i livet mitt som og har gjort at jeg har gått glipp av mange forelesninger i alle fag i tillegg til at jeg nesten ikke har fått lest noe. Sliter en del på studiet generelt sett, har heller ikke blitt kjent med noen, er mye ensom og har en del andre (mindre) problemer i tillegg til dette med studiene. Henger langt etter og kan alt for lite av alt det jeg virkelig MÅ kunne. Vet jo selvfølgelig at eneste måten å bestå studiet på er å jobbe effektiv og lære meg så mye som mulig. Men problemet er når skolen begynner på igjen har jeg mye nytt som også må gjøres og læres, og som vil ta opp det meste av tiden. Konteeksamen er i mars-april og det er et stort fag der det er en del å lære. Fra skolen starter har vi en del nye fag og temaer som jeg opplever som "vanskelige" - dvs. de krever en del å forstå og lære og som jeg er svak på og trenger å sette av en del tid til. Vi begynner med et nytt fag som vi skal ha eksamen i etter ca. 1 mnd (som er et vanskelig fag for meg) i tillegg til 2 eksamener til som skal være omtrent på samme tid som konten. Har obligatorisk undervisning omtrent hver dag fra 9 til 15 frem til sommerferien. Sliter veldig med konsentrasjonen og hukommelsen, og alt føles som et ork akkurat nå (selv om jeg egentlig er ganske sikker på at det er "bare" pga alt det som oppleves vanskelig akkurat nå). Ser ikke helt hvordan jeg skal få til å lære meg alt på bare et par måneder, og i det hele tatt klare å komme meg gjennom 2. semesteret? Virker ganske uoverkommelig akkurat nå. Har fått tid hos studieveilder så håper det kan være til hjelp. Hvilke gode råd har dere til meg? Har prøvd å sette opp en slags plan jeg tenker å følge, men vet ikke helt hvordan faktisk jeg skal komme meg gjennom neste år likevel. Anonymkode: c8c5d...988
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #3 Skrevet 2. januar 2020 Du må prioritere. Hva er viktigst? Hva kan utsettes? Må du gjøre det bra på alle eksamenen, eller er det greit nok å stå? Kan noe utsettes til neste semester slik at du kan få lest i sommer? Lag deg en plan på dagene fremover slik at du jobber effektivt med det du skal gjennom. Anonymkode: 77e40...a1c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #4 Skrevet 2. januar 2020 Du kan jo alltids konte en ny eksamen neste semester. Nedprioriter det som passer best å prioritere ned Prioriter hardt når det kommer til lesing! Anonymkode: ccbfc...153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå