AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Hvor mye skal til før man anmelder noen for stalking? Noen jeg har vært i relasjon med stalker meg, det dukker opp anonyme «gaver» på trappa mi, naboen har observert vedkommende på tomta mi, denne personen oppsøker steder jeg er. Denne personen vil at jeg skal vite det også for h*n forteller meg at h*n gjør det. Dette har pågått ett år. H*n venter i bilen til jeg kommer et eller annet sted, så når jeg går ut av bilen så venter vedkommende noen sekunder før h*n følger etter.. 10-15 meter bak meg. Jeg prøver å overse alt sammen, tenker at det beste er å ikke gi en reaksjon med da gjør denne personen meg oppmerksom på at h*n gjør disse tingene. Jeg har bedt h*n om å slutte men vedkommende skjønner ikke at dette er creepy. Jeg begynner å bli kraftig lei denne stalkingen da jeg aldri vet hvor vedkommende dukker opp neste gang. Jeg har selvfølgelig sperret alle sosiale medier osv for lenge siden. Kan jeg gå til politiet og snakke med dem eller er det for «lite»? Anonymkode: 30cb5...a1e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Skrevet 2. januar 2020 Har du samtaler skriftlig der vedkommende sier han forfølger deg? Gå til Politiet med alt og anmeld Anonymkode: 311dc...117
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #3 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du samtaler skriftlig der vedkommende sier han forfølger deg? Gå til Politiet med alt og anmeld Anonymkode: 311dc...117 Jeg har det skriftlig ja faktisk. Anonymkode: 30cb5...a1e
Mann10 Skrevet 2. januar 2020 #4 Skrevet 2. januar 2020 Skader ikke å gå til politiet og snakke med de. Trenger ikke anmelde men de noterer jo at du har vært der og det kan jo være greit hvis stalkingen eskalerer. Denne personen høres ikke helt god ut nei. Du bør endre dine rutiner, parkere andre steder, ta andre ruter, sjekk om tlf din er hacket(!) og gjør alle rundt deg oppmerksom på denne personen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå