AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Del Skrevet 2. januar 2020 Jeg begynte å få vondt i korsryggen i går, og har like vondt idag. Kjennes nesten ut som at ryggen er sliten. Mest vondt på venstre side. Ikke gjort noe spesiellt, heller ikke falt. Er 24 uker på vei. Kan dette være starten på bekkenløsning? 😔 Anonymkode: 86f9e...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Del Skrevet 2. januar 2020 Trenger ikke ha noe med bekkenløsning å gjøre. Har selv slitt med korsryggen helt siden starten av graviditeten, er nå 29 uker og det kommer og går. Anonymkode: 842d7...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Del Skrevet 4. januar 2020 Ts her igjen. Har fortsatt vondt i korsryggen og litt i hoftene. Det som nå også er et «problem» er at folk rundt meg bagatelliserer det. Enten mener de det er for at jeg har sittet for mye i ro, eller at jeg sitter for lite i ro... eller at det er enda mer synd i den før de er sliten ol. Føler ingen ser mer. Sliter med å sove også. Finner ingen god stilling, og når jeg sovner våkner jeg etter 3-4 timer å får ikke sove mer... Anonymkode: 86f9e...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Del Skrevet 4. januar 2020 Ta deg en tur til fysioterapeut for utredning og i det minste tips til gode øvelser for ryggen. Er ikke gravid, men har fått fantastisk god hjelp for korsryggsmerter selv. Anonymkode: c0bb5...4b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Del Skrevet 4. januar 2020 Jeg var veldig plaget med korsryggsmerter i første svangerskap. Hos meg var det ikke bekkenløsning. Jeg fikk smerter fra bekkenet helt på slutten, et par uker før fødselen, men ellers slapp jeg unna den biten. Men smerter fra korsryggen kan jo være like hemmende og plagsomt, uavhengig av om det har noe med bekkenløsning å gjøre. Det er ikke så godt for ryggen når magen vokser og ballansepunktet endres mer og mer. Jeg skjønner godt at det er ugreit når folk rundt bagatelliserer det. Ryggsmerter regnes kanskje som "vanlig", men ryggen er viktig i alt vi foretar oss og når den verker og ikke fungerer som den skal, blir man virkelig satt ut av spill. Jeg støtter innspillet over om å ta en tur til fysioterapeut Anonymkode: 35edb...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 4. januar 2020 #6 Del Skrevet 4. januar 2020 Jeg tenker også du kan få god hjelp av fysioterapeut. Jeg hadde slike smerter på slutten av svangerskapet med nr 1, og fra ca samme tidspunkt som deg med nr 2. Jeg fikk utrolig god hjelp av fysioterapeut: hun teipet meg i et stort område fra helt øverst på rumpa til nesten midt på ryggen. Jeg hadde teipen på i fem dager, så uten teip i to dager før jeg fikk ny teip. Ble jo litt bevegelseshemmet, men tilnærmet smertefri og jeg fikk sove natta gjennom. Det var som om teipen tillot masse muskler å hvile skikkelig. Nå er dette mange år siden, men mener å huske at jeg hadde to teiprunder, så holdt det noen uker uten at smertene ble for plagsomme, og så hadde jeg en ny runde. Mine smerter var kun i korsrygg, ikke hofter (men man kan jo også feilbelaste hofter hvis man går og beveger seg på annen måte enn vanlig fordi man går lenge med ryggsmerter.) Det fins et slags støttebelte man kan bruke for hoftesmerter ved bekkenløsning. For dem som får smerter foran (altså lysk/skambein) så har jeg skjønt av svømming fungerer best. Håper du får hjelp. Syns ikke du syter eller overdriver. Er bra du ser på hva du evt kan gjøre nå for å lindre problemene. Du har jo mange uker igjen av svangerskapet og kroppen vil bli stadig tyngre. Viktig å ta vare på seg selv. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå