Gå til innhold

Nyfødt og 11 åring.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den nye verdensborgeren er 11 dager gammel

Har ei veldig god jente på 11 år jeg føler jeg neglisjerer. Hun liker godt å være på rommet sitt å holde på med tegning, lage dansevideoer osv.

Blir mye amming og er trøtt pga mye oppe om nettene..

Hun sier det går greit, og hun holder, kysser og prater med babyen. Så hun virker ikke sjalu.

Og vet ikke om dette er tilfeldig, men hun har vist litt sånn oppstanasige sider,  veslevoksne svar, og om hun får sjansen til å "glemme" å legge seg pga jeg er i en an etasje, så kan man lett finne henne danse på stua oppe 1 time etter leggetid,  og får svar om at hun glemte seg. Tar lett til tårer om jeg sier at det ikke er akseptabel grunn. 

Kjenner at det er vanskelig å konsentrere seg, og telle til ti. For jeg vil ikke bli sint.. 

Er jo i en boble med den nyfødte, men hun er like fult mi lille jente som jeg vil bruke tid med. 

Dere som har flere barn. Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 56e93...d5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sover ikke babyen din? Kan du ikke bruke tid med jenta di når babyen sover? Ta eventuelt med jenta på ting sammen med babyen, og ta med babyen opp på rommet til jenta? Sitt og tegn sammen med henne sammen med babyen/imens babyen ligger i vugge/krybbe. Se en film eller spill et spill sammen imens babyen sover? 

Anonymkode: fc226...11d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke uvanlig at 11 år gamle jenter kommer litt tilbake til trassalderen når de kommer i puberteten, så det kan godt være tilfeldig. Med det sagt så støtter jeg svaret over her om å inkludere henne mest mulig og gjøre ting med henne sammen med babyen. Gjør det naturlig. Det kan være hun har en liten reaksjon, selvom hun er glad for baby og ikke sjalu. Forklar henne også at de Første ukene med baby er ofte litt tøffe, men at ting snart vil normalisere seg igjen mtp søvn og mer frigitt tid

Anonymkode: c02e7...177

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du alenemamma? 11-åringer er jo ganske selvstendige.

Anonymkode: ad095...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...