AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #61 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: fordi det blør fra gummene pga tanntråden Det blør fra gummene FORDI man ikke bruker tanntråd. Da har man mest sannsynlig fått tannkjøttbetennelse. Så altså, grunnen til at man bruker tanntråd regelmessig er for å unngå å få tannkjøttbetennelse. Anonymkode: 113d3...61c 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #62 Skrevet 2. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke for å henge ut innvandrere, men det er fordi jeg genuint er nysgjerrig på hva slags forhold enkelte innvandrere har til dette med hygiene. Jeg tar ofte drosje, og i mange tilfeller hvor det er innvandrere som kjører så lukter disse svette. Dette har jeg merket mest hos mannlige innvandrere, men jeg har og opplevd kvinner (da tydelig muslimske arabere/afrikanere) som gjør det samme. Men også type pakistanske/indiske menn - derimot aldri kvinner av den nasjonaliteten. Så lurer jeg, hva er som gjør at flere innvandrere ikke bruker parfyme/aftershave eller rett og slett deo? Bruker man ikke slikt i de landene de er fra? Og kjenner de ikke det selv at de oser svette til tider? Ikke flinke nok til å vaske klærne etter bruk? Jeg skjønner det ikke, for selv når jeg har vært på ferie i enkelte av disse landene, så også denne svetten til tider ganske fremtrende - men da kan jeg skjønne det litt bedre fordi det er varmt, høy luftfuktighet osv som gjør at man fort blir svett, og man fort kan lukte. Fortsatt kjenner jeg ikke noe tegn aftershave eller parfyme så kanskje det ikke er vane for å brukes i asiatiske/afrikanske/arabiske land? Anonymkode: 113d3...61c Mulig at det er du som stinker ned drosjen? Har du tenkt på det? Noen ganger så kjenner man ikke som egen drittlukt. Fordi man er vant til den. Hilsen snøflak Anonymkode: 99175...21e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #63 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig at det er du som stinker ned drosjen? Har du tenkt på det? Noen ganger så kjenner man ikke som egen drittlukt. Fordi man er vant til den. Hilsen snøflak Ja, du har sikkert rett at den lukten som oser ut av taxien idet man åpner døren før man går inn i den er min skyld. Vask deg, ta på deg litt parfyme og slutt vær så vonbråten. Anonymkode: 113d3...61c 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #64 Skrevet 2. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Og da er det selvfølgelig nordmenn som må endre sine vaner, eller? Fordi vi kan jo alle bare gå rundt og lukte krydder og svette... who cares... Anonymkode: 8e793...f6a Hvorfor så sint? Jeg har aldri sagt at nordmenn må endre vanene sine? Jeg bare påpekte at jeg har snakket med en somalisk venninne som sa at krydderet de bruker i mat er grunnen... Anonymkode: cbae2...62e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #65 Skrevet 2. januar 2020 Har merka det samme. Jeg har forøvrig sør-europeisk bakgrunn. Anonymkode: 88e18...148 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #66 Skrevet 2. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, du har sikkert rett at den lukten som oser ut av taxien idet man åpner døren før man går inn i den er min skyld. Vask deg, ta på deg litt parfyme og slutt vær så vonbråten. Anonymkode: 113d3...61c Det må jo være de som sitter i taxien sin skyld da? Siden lukten er i taxien. Ikke så god på å resonnere der altså. Anonymkode: 99175...21e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #67 Skrevet 2. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må jo være de som sitter i taxien sin skyld da? Siden lukten er i taxien. Ikke så god på å resonnere der altså. Anonymkode: 99175...21e *sitter på i taxien Anonymkode: 99175...21e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #68 Skrevet 2. januar 2020 Vet at det gjelder store deler av «verden». Har studert med en del utvekslingsstudenter, blant annet ei jente fra Frankrike, og svettelukt. Det er nesten som som deodorant er helt fremmed for dem. Jeg vet at i India så bruker de talkum (sån pudder) under armene for å trekke til seg fuktighet, det er en greie. Du kan trykt si at i klassen med flere fra nepal, india, nigeria ol. det ble det ganske stramt å oppholde seg over lengre tid 😬 Men det er en kultur-greie. Anonymkode: 11b78...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #69 Skrevet 2. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De har en helt annen kropps odør enn oss etnisk norske. Anonymkode: 7515d...4d5 Det er ikke kødd engang. Husker ei venninne som er fra et land i midtøsten, fortalte at vi norske lukter melk. Litt morsomt siden jeg ikke kan fordra melk. Nå lukter jeg mat da.. Anonymkode: ffbb6...5dc
Rævtekt Skrevet 2. januar 2020 #70 Skrevet 2. januar 2020 Årsaken er ganske enkelt at de ikke bruker deodorant under armene. Norsk menn lukter også om de ikke gjør det. Utlendingene liker derimot å spraye seg med all slags Axe og parfyme som bare gjør det verre. I tillegg er det flere utlendinger som røyker, og da merker man ikke lukt så godt selv. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #71 Skrevet 2. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blør fra gummene FORDI man ikke bruker tanntråd. Da har man mest sannsynlig fått tannkjøttbetennelse. Så altså, grunnen til at man bruker tanntråd regelmessig er for å unngå å få tannkjøttbetennelse. Anonymkode: 113d3...61c Ja, det prøvde jeg også å forklare men som sagt..hun klarer ikke tilegne seg ny kunnskap. Men nå er dette et spesielt tilfelle, og ikke helt OT. Anonymkode: c2012...34c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #72 Skrevet 2. januar 2020 Synes de fleste utlendinger lukter mye mer parfyme enn andre, ikke svette. Vi nordmenn lukter visst sur melk, ikke så mye bedre for deres neser vil jeg tro. Anonymkode: c4416...62f
Johnny the Mud Skrevet 3. januar 2020 #73 Skrevet 3. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Johhny? Er det et navn fra USA/England? Jeg har hørt at forskjellige folkeslag har ulik lukt, så er nok delvis en forklaring?, men tror også mye kan være kulturelt rett og slett. Altså hva man smører seg med osv, hvor ofte er akseptert å dusje osv. Det er faktisk ikke bra å dusje for ofte heller, men det er ikke bra å lukte gammel svette vil jeg tro 😄 Anonymkode: 8e793...f6a Mellomnavnet mitt er John. Er opprinnelig fra Sri Lanka.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #74 Skrevet 3. januar 2020 For en ekkel tråd! Hvorfor føler folk behov for å poste sånt encella piss? Menneskesynet på dette forumet er tidvis helt forkastelig. Her henges uføre, overvektige og innvandrere som kjører taxi ut. De svakeste i samfunnet får gjennomgå og disse triste holdningene aksepteres som konstruktiv debatt. Er det mulig? Anonymkode: 2c9c0...849 5
Djungelvrål Skrevet 3. januar 2020 #75 Skrevet 3. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes de fleste utlendinger lukter mye mer parfyme enn andre, ikke svette. Vi nordmenn lukter visst sur melk, ikke så mye bedre for deres neser vil jeg tro. Anonymkode: c4416...62f Det er rart at folk som drikker melk skal lukte sur melk da melken blir fordøyd lenge før den blir sur. Tror ingenting på det. De som har kjent lukten av sur gammel melk ville lett kjent det igjen om folk luktet slik. Lukter grusomt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #76 Skrevet 3. januar 2020 Har lest at utlendinger syns at vi nordmenn lukter sur melk grunnet alle melkeproduktene si spiser og drikker. Vi kjenner ikke dette selv, for vi er vant til det. Se det fra en utlendings side med alle oss som lukter sur gulp? Det er ikke veldig mye bedre. Anonymkode: 00f77...9ea
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #77 Skrevet 3. januar 2020 De får visst ikke lov til å bruke deo osv pga religionen de tror på. Skjønn det den som vil... Anonymkode: 9450c...615
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #78 Skrevet 3. januar 2020 Noen bruker røkelse av ulike typer, som setter lukt i hår, klær og hud, og det kan lukte skrekkelig. Anonymkode: fce19...cb1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #79 Skrevet 3. januar 2020 Jeg opplever noen ganger i taxi at den dårlige lukten kommer fra munnen deres. Ikke vanlig dårlig lukt, men rett ut intens avføringslukt. Høy-konsentrert drittlukt. 😥 Anonymkode: 5162c...567 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #80 Skrevet 3. januar 2020 Min opplevelse er annerledes. De utlendingene jeg kjenner, syns at nordmenn flest er urenslige. Når dere snakker om afrikanere, så snakker dere jo faktisk om en hel verdensdel. Jeg kjenner flest vest-afrikanere. Og alle jeg har vært borti fra der, dusjer minst to ganger om dagen. Mannen min er vest-afrikansk, og dusjer alltid når han står opp om morgenen. I tillegg må han alltid dusje før han legger seg, hvis ikke får han ikke sove. Dette er jo slik han er oppdratt, og alle han kjenner gjør det samme. I tillegg dusjer han jo i løpet av dagen hvis han har trent eller noe slik. Så det er ingen jeg kjenner som går rundt og lukter svette. Anonymkode: a0045...cee 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå