Gå til innhold

Innvandrere som lukter svette

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff jeg er svømmetrener og må ofte hjelpe barn på med badehette. Den ene av jentene er av indisk opprinnelse, og jeg holder på å brekke meg av å stå nærme henne før hun har dusjet før bassenget. Det lukter så stramt av kroppen og håret hennes. Stakkars, det er grusomt. 

Anonymkode: ca709...041

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg kom hjem etter et år i Sørøst-Asia så syns jeg at nordmenn luktet sur melk og overparfyrmert kjemisk. Jeg er etnisk norsk selv, og reagerte ikke på dette da jeg bodde i Norge, men det var utrolig frastøtende i flere måneder. Nå er jeg igjen blitt immun mot den norske stanken 😅

Anonymkode: f0442...7cd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer jo mange av disse fra land der sanitære forhold ikke er som i Norge. Kanskje mange ikke har eget bad en gang, små hus/lite tilgang på vann. Derav vasker de seg kanskje ikke like ofte som her. I tillegg til at landene har høy temperatur slik at svettelukt bli vanlig og de ikke reagerer like mye på det. I kalde Norge reagerer man fort på sterke lukter da man ikke er vandt med det, mens for innvandrere er de vandt med det og tenker ikke over at det er uvanlig her.

Anonymkode: c8d88...d16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er utenlandsk og veldig hårete. Han dusjer og skifter klær hver dag, bruker deo ,men lukter fortere svette en de mindre hårete mennene jeg kjenner. 

Anonymkode: 4f65d...623

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er inntrykket ditt feil, for det er det overhodet ikke fra min side. Jeg rett og slett er genuint nysgjerrig på hvorfor det forholder seg slik. 

Folk ser fanden på veggen uansett hva man måtte skrive om innvandrere/utlendinger, dere bare må rope om fremmedfrykt. Det er bare så teit, skal man ikke få være nysgjerrig på noe lenger? Kun hvis det er utelukkende positivt. 

Jeg får helt fnatt av slike som deg.

Anonymkode: 113d3...61c

Holdningene dine lyser lang vei. Jeg vet at du har kjørt drosje med mange kopiøse etnisk norske sjåfører som stinker like mye svette som de "utlendingene" du henger ut her. Men disse velger du å overse fordi det ikke passer inn i narrativet ditt. 

Anonymkode: 2c9c0...849

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og rasister og nasjonalister lukter avføring når de svetter. Lurer på hvorfor? Kan hende det er for at de ikke skal formere seg videre? Det ville isåfall gi mening. 

Anonymkode: 99175...21e

Det gjør de da ikke. Kjæresten min lukter vidunderlig 🤩

Anonymkode: a4824...a4f

Skrevet

Tenker at mange av disse kommer fra langt mer usiviliserte steder enn vi er vandt til. Steder som ikke en gang har innlagt vann og do. Det er derfor logisk for meg at det ikke er naturlig for mange av de å dusje og skifte klær daglig.  Dette har jeg nevnt før og blitt kalt rasist, men det driter jeg langt i.  Jeg vet selv hva slags fordommer jeg har og ikke har. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de da ikke. Kjæresten min lukter vidunderlig 🤩

Du lukter vel likt da vel, så da kjenner man ikke andres kroppslukt 😊

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

....og ingen som lukter verre enn alkiser. Det er jævlig. 

Anonymkode: 0ec3c...7ae

Gammal fyll og røyk 🤢

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lukter vel likt da vel, så da kjenner man ikke andres kroppslukt 😊

Lukter godt jeg også 😊

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdningene dine lyser lang vei. Jeg vet at du har kjørt drosje med mange kopiøse etnisk norske sjåfører som stinker like mye svette som de "utlendingene" du henger ut her. Men disse velger du å overse fordi det ikke passer inn i narrativet ditt. 

Du vet? Du vet ingenting.

Faktisk har jeg ikke det. Så slutt å fortell meg om hva jeg legger ut, du er jo helt på styr. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, SupaWoman skrev:

Dette har jeg nevnt før og blitt kalt rasist, men det driter jeg langt i. 

Det er helt vilt hva man skal bli kalt rasist for i dagens samfunn. Orker ikke forholde meg til det, jeg nekter å gå på tå hev fordi en innvandrer eller to blir fornærmet (som det er helt tydelig enten en i tråden her blir, eller så er det et snøflak som helt mister kontrollen bare noe nevner noe som er i det minste negativt om en innvandrer).

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.og nordmenn som spiser mye melkeprodukter lukter småbederva melk. Søtlig og emmen lukt.

Ja, men det er da for pokker ikke det som diskuteres her. DET ER SVETTELUKT. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, SupaWoman said:

Tenker at mange av disse kommer fra langt mer usiviliserte steder enn vi er vandt til. Steder som ikke en gang har innlagt vann og do. Det er derfor logisk for meg at det ikke er naturlig for mange av de å dusje og skifte klær daglig.  Dette har jeg nevnt før og blitt kalt rasist, men det driter jeg langt i.  Jeg vet selv hva slags fordommer jeg har og ikke har. 

Det stemmer ikke helt. Mange muslimer er svært renslige. Det er del av bønneritualet å vaske seg grundig flere ganger om dagen. Ikke alle etterlever dette. 

Folk flest dusjer for mye i vesten, det er ikke bra for huden.

Anonymkode: 0ec3c...7ae

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har også lagt merke til dette. Jeg trener mye og noen lukter sterkere enn andre. I dag var det en (sannsynligvis norsk, kanskje svensk) som luktet stramt av svette. Jeg måtte gå vekk. Han luktet dog ikke så ille som en annen som trener der ofte, da må jeg gå helt vekk. Andre siden av lokalet. Eller ut. Konklusjonen er at mange, uavhengig av etnisitet (norsk er ingen egen etnisitet vel?) kan lukte stramt og jævlig, men det vi spiser spisser lukten. Jeg har også hørt at nordmenn lukter surmelk. Min hudpleier sier jeg lukter sykehus grunnet kremene jeg bruker (atopisk eksem). Så vi har nok alle noe vi bærer med oss. 

Endret av miss summers
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og da er det selvfølgelig nordmenn som må endre sine vaner, eller? Fordi vi kan jo alle bare gå rundt og lukte krydder og svette... who cares...

Anonymkode: 8e793...f6a

Jeg er nordmann og sliter med svetting. Jeg har ikke bil og må gå hvor hen jeg skal, med sekk eller bag. Når jeg trenger noe, må kroppen min jobbe for å få det.

Kroppen min dusjer jeg en til to ganger daglig. Håret dusjer jeg en gang daglig. Kroppslukt plager meg ikke. Parfyme med andre ord.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, miss summers skrev:

Konklusjonen er at mange, uavhengig av etnisitet (norsk er ingen egen etnisitet vel?) kan lukte stramt og jævlig,

Selvfølgelig er det det!

Gjest 007_008_007
Skrevet
14 minutter siden, SupaWoman skrev:

Uvitenhet er mangel på kunnskaper og da kan man si mye dumt.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg mener at deres svettelukt lukter verre enn vår svettelukt, sånn generelt sett. Finnes helt sikkert unntak. Kanskje de ikke syns den er så sterk, eller at de ikke mener at det lukter vondt? 

Jeg lukter selv når jeg lukter svette. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor ikke de skulle kjenne at de lukter svette, men kanskje det ikke plager dem? 🤷🏼‍♀️

Fordi de kler seg i klær som stinker svette om de dusjer, og vi dusjer og tar på oss rene klær..... hm, vi som ikke lukter altså, vi kjenner det den dagen vi gjør det for vi er ikke vant til lukta....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Moren min er sånn. Jeg må ofte be henne vaske klærne sine og dusje, vet ikke om hu ikke merker det selv eller om hun rett og slett ikke bryr seg. 

Vi er innvandrere men spiser ikke krydret mat og er generelt "like" nordmenn. 

Mulig hun er et spesielt tilfelle da. Hun bruker heller ikke tanntråd, så har måttet trekke samtlige tenner pga tannråte. Verste er at hun aldri fulgte opp tannpuss på meg i barndommen fordi melketennene uansett skal dette av.. Dette har skapt dårlige tannpussvaner for meg senere i voksen alder men er sykt nøye på tannpuss nå. Hun har nylig kommentert at tanntråd er dårlig for tennene fordi det blør fra gummene pga tanntråden...Hun mener også jeg er for nøye med tannpuss på barna mine for barnetennene deres uansett skal falle av..

Noen folk er bare ekstremt uvitende om hygiene og kropp/helse generelt. Også har du de som moren min som ikke bare er uvitende, men heller ikke ønsker å lære engang. 

Anonymkode: c2012...34c

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...