AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #21 Skrevet 2. januar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg mener at deres svettelukt lukter verre enn vår svettelukt, Mulig det er fordi de svetter oppå gammel svettelukt igjen, om de bryr seg om lukten så dusjer de vel heller ikke primært for få få vekk lukten. Så da går de gjerne i dagesvis og svetter, derfor lukter det sterkere? Anonymkode: 113d3...61c 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #22 Skrevet 2. januar 2020 55 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er ikke for å henge ut innvandrere, men det er fordi jeg genuint er nysgjerrig på hva slags forhold enkelte innvandrere har til dette med hygiene. Anonymkode: 113d3...61c Nei - ikke for å henge ut nordmenn - men kansje dere selv luker pølser og kål? Elle sterke billige kjemikaler som dere tror lukter "ren" og "nydusjet"? Anonymkode: 7bc8d...46c 7
AlkoMann Skrevet 2. januar 2020 #23 Skrevet 2. januar 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke for å henge ut innvandrere, men det er fordi jeg genuint er nysgjerrig på hva slags forhold enkelte innvandrere har til dette med hygiene. Jeg tar ofte drosje, og i mange tilfeller hvor det er innvandrere som kjører så lukter disse svette. Dette har jeg merket mest hos mannlige innvandrere, men jeg har og opplevd kvinner (da tydelig muslimske arabere/afrikanere) som gjør det samme. Men også type pakistanske/indiske menn - derimot aldri kvinner av den nasjonaliteten. Så lurer jeg, hva er som gjør at flere innvandrere ikke bruker parfyme/aftershave eller rett og slett deo? Bruker man ikke slikt i de landene de er fra? Og kjenner de ikke det selv at de oser svette til tider? Ikke flinke nok til å vaske klærne etter bruk? Jeg skjønner det ikke, for selv når jeg har vært på ferie i enkelte av disse landene, så også denne svetten til tider ganske fremtrende - men da kan jeg skjønne det litt bedre fordi det er varmt, høy luftfuktighet osv som gjør at man fort blir svett, og man fort kan lukte. Fortsatt kjenner jeg ikke noe tegn aftershave eller parfyme så kanskje det ikke er vane for å brukes i asiatiske/afrikanske/arabiske land? Anonymkode: 113d3...61c Jeg har merket at det er enkelte muslimske menn som ikke bruker deo . Jeg har også merket det i et kristent land som Hellas. Jeg vet ikke om det er et maskulint statement ? For oss heterofile menn lukter dette i hvert fall jævlig. Jeg skjønner ikke meningen med det. Jeg har også opplevd somaliere som lukter søtlig. Aner ikke hva det er. Samt diverse krydder som henger igjen i burka og hijab. Jeg vil påpeke at mange innvandre har en normal hygiene . 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #24 Skrevet 2. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei - ikke for å henge ut nordmenn - men kansje dere selv luker pølser og kål? Elle sterke billige kjemikaler som dere tror lukter "ren" og "nydusjet"? Helt mulig det! Men nå var det svettelukt jeg poengtert og det har sin egen særegne lukt som er ganske universiell, svettelukt er svettelukt. Om det er innblandet med krydder som mange innvandrere er glad i, eller melkeprodukter fra nordmenn spiller ikke noe rolle. Anonymkode: 113d3...61c 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #25 Skrevet 2. januar 2020 Tror det er dusj og klesvask vanene. At flere av de rett og slett dusjer sjeldent, og ikke skifter klær og vasker de hver dag. Det finnes nok av de blant vanlig nordmenn og, men da reagerer jo folk veldig. Så de fleste er redd for å lukte, og overdriver heller da vaskingen. Krydderlukt og svettelukt er ikke det samme. Selv om noen kan lukte begge deler. De fleste reagerer ikke på krydderlukt. Lukter jeg at en person lukter svette, reagerer jeg selv. Syns det er rart. Anonymkode: 17c64...4ca 1
AlkoMann Skrevet 2. januar 2020 #26 Skrevet 2. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei - ikke for å henge ut nordmenn - men kansje dere selv luker pølser og kål? Elle sterke billige kjemikaler som dere tror lukter "ren" og "nydusjet"? Anonymkode: 7bc8d...46c Du som innvandrer kan bruke den samme Adidas treningsbuksa i en uke. Det gir deg bare større respekt . 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #27 Skrevet 2. januar 2020 Dette er et tiltak fra naturen for å forhindre kopulasjon mellom oss og dem. Anonymkode: 59b27...f99 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #28 Skrevet 2. januar 2020 Man får inntrykk at hele poenget med trådet er markedsføring av fremmedfrykt og hat.... Anonymkode: 7bc8d...46c 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #29 Skrevet 2. januar 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får inntrykk at hele poenget med trådet er markedsføring av fremmedfrykt og hat.... Da er inntrykket ditt feil, for det er det overhodet ikke fra min side. Jeg rett og slett er genuint nysgjerrig på hvorfor det forholder seg slik. Folk ser fanden på veggen uansett hva man måtte skrive om innvandrere/utlendinger, dere bare må rope om fremmedfrykt. Det er bare så teit, skal man ikke få være nysgjerrig på noe lenger? Kun hvis det er utelukkende positivt. Jeg får helt fnatt av slike som deg. Anonymkode: 113d3...61c 12
Johnny the Mud Skrevet 2. januar 2020 #30 Skrevet 2. januar 2020 Leste at det var en slags myrra somaliere smører seg inn/sprayer med...Er kun somaliere jeg blir møtt med sterk lukt. Har ellers ikke lagt merke til at innvandreres svette lukter ille. Er innvandrer selv og dusjer hver dag, skifter ofte, OCD og bruker deo/parfyme. Kan for all del hende at min svette lukter mer enn en nordmanns sin. Jeg er mer hårete og har veldig varm kropp. Skal ikke mye til å svette her. Har aldri sammenlignet min svette med mine norske venner. Interessant tema!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #31 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, Johnny the Mud skrev: Leste at det var en slags myrra somaliere smører seg inn/sprayer med...Er kun somaliere jeg blir møtt med sterk lukt. Har ellers ikke lagt merke til at innvandreres svette lukter ille. Er innvandrer selv og dusjer hver dag, skifter ofte, OCD og bruker deo/parfyme. Kan for all del hende at min svette lukter mer enn en nordmanns sin. Jeg er mer hårete og har veldig varm kropp. Skal ikke mye til å svette her. Har aldri sammenlignet min svette med mine norske venner. Interessant tema! Johhny? Er det et navn fra USA/England? Jeg har hørt at forskjellige folkeslag har ulik lukt, så er nok delvis en forklaring?, men tror også mye kan være kulturelt rett og slett. Altså hva man smører seg med osv, hvor ofte er akseptert å dusje osv. Det er faktisk ikke bra å dusje for ofte heller, men det er ikke bra å lukte gammel svette vil jeg tro 😄 Anonymkode: 8e793...f6a
ansvarlig_borger Skrevet 2. januar 2020 #32 Skrevet 2. januar 2020 (endret) Jeg liker ikke mange av parfymene som afrika tydeligvis har dilla på.. Er ikke rasistisk, bare min mening om lukt. Akkurat som jeg klarer å skille rase fra kultur. Feks misliker jeg sterkt gangster-kultur, og afrikansk / asiatisk egoisme. En av mine beste venner er utenlandsk av rase, men er vokst opp i norge. Endret 2. januar 2020 av ansvarlig_borger
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #33 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, ansvarlig_borger skrev: Jeg liker ikke mange av parfymene som afrika tydeligvis har dilla på.. Er ikke rasistisk, bare min mening om lukt. Akkurat som jeg klarer å skille rase fra kultur. Feks misliker jeg sterkt gangster-kultur, og afrikansk / asiatisk egoisme. En av mine beste venner er utenlandsk, men vokst opp i norge. Nå må folk slutte å tro at alt man merker av kulturforskjeller er rasistisk.. jeg har hørt at innvandrere si at nordmenn lukter melk gammelt eller noe, var ihvertfall noen som skrev det her... Anonymkode: 8e793...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #34 Skrevet 2. januar 2020 Og rasister og nasjonalister lukter avføring når de svetter. Lurer på hvorfor? Kan hende det er for at de ikke skal formere seg videre? Det ville isåfall gi mening. Anonymkode: 99175...21e 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #36 Skrevet 2. januar 2020 Tror mye av årsaken ligger i at «mange» bruker syntetiske stoffer i klærne og der setter svettelukt seg umiddelbart og uansett hvor mye og ofte du vasker det så vil den sterke lukta være der... uansett hvilket land du kommer i fra så er nå i grunn svettelukt forferdelig da. Senest i dag var det en etnisk norsk mann på butikken som stinka så ille at jeg måtte gå ut.. Anonymkode: 72ce8...cfd 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #37 Skrevet 2. januar 2020 Noen av oss har sterkere svettelukt wnn andre. For egen del blir den verre når jeg har spist mye løk, hvitløk og annen sterk krydder. Curry er jo helt jævlig å få bort, men sykt godt. Hadde en kjæreste en gang som sjeldent lukta noe som helst. Han brukte ikke deo, trengte det ikke. Samme med ei koreansk venninne, hun har ikke svettelukt. Man kan visst si hvem som har sterk svettelukt utifra hvor mye ørevoks man får? Husker ikke hvor jeg leste det. Om sommeren dusjer jeg 2-4 ganger og skifter like mye. Blir mye krydra mat og det merkes uten masse dusjing! Ja, jeg er innvandrer. Anonymkode: 0ec3c...7ae
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #38 Skrevet 2. januar 2020 ...og nordmenn som spiser mye melkeprodukter lukter småbederva melk. Søtlig og emmen lukt. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Noen av oss har sterkere svettelukt wnn andre. For egen del blir den verre når jeg har spist mye løk, hvitløk og annen sterk krydder. Curry er jo helt jævlig å få bort, men sykt godt. Hadde en kjæreste en gang som sjeldent lukta noe som helst. Han brukte ikke deo, trengte det ikke. Samme med ei koreansk venninne, hun har ikke svettelukt. Man kan visst si hvem som har sterk svettelukt utifra hvor mye ørevoks man får? Husker ikke hvor jeg leste det. Om sommeren dusjer jeg 2-4 ganger og skifter like mye. Blir mye krydra mat og det merkes uten masse dusjing! Ja, jeg er innvandrer. Anonymkode: 0ec3c...7ae Anonymkode: 0ec3c...7ae
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #39 Skrevet 2. januar 2020 ....og ingen som lukter verre enn alkiser. Det er jævlig. Anonymkode: 0ec3c...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #40 Skrevet 2. januar 2020 Tror rett og slett det skyldes at de lager mer mat fra bunnen😄 Anonymkode: c644a...8cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå