Gå til innhold

Innvandrere som lukter svette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke for å henge ut innvandrere, men det er fordi jeg genuint er nysgjerrig på hva slags forhold enkelte innvandrere har til dette med hygiene.

Jeg tar ofte drosje, og i mange tilfeller hvor det er innvandrere som kjører så lukter disse svette. Dette har jeg merket mest hos mannlige innvandrere, men jeg har og opplevd kvinner (da tydelig muslimske arabere/afrikanere) som gjør det samme. Men også type pakistanske/indiske menn - derimot aldri kvinner av den nasjonaliteten.

Så lurer jeg, hva er som gjør at flere innvandrere ikke bruker parfyme/aftershave eller rett og slett deo?

Bruker man ikke slikt i de landene de er fra? Og kjenner de ikke det selv at de oser svette til tider?

Ikke flinke nok til å vaske klærne etter bruk? 

Jeg skjønner det ikke, for selv når jeg har vært på ferie i enkelte av disse landene, så også denne svetten til tider ganske fremtrende - men da kan jeg skjønne det litt bedre fordi det er varmt, høy luftfuktighet osv som gjør at man fort blir svett, og man fort kan lukte. Fortsatt kjenner jeg ikke noe tegn aftershave eller parfyme så kanskje det ikke er vane for å brukes i asiatiske/afrikanske/arabiske land? 

Anonymkode: 113d3...61c

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tråden kommer til å lokke frem alle trollene på KG.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Parfyme gjør ikke noe for svettelukt. Det er en myte.

Anonymkode: 8e793...f6a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mye krydder i maten. Jeg lukter skikkelig funky, selv med deo om jeg har spist løk flere dager på rad. Hadde dilla på karri en stund og underlivet mitt lukter seriøst inder. 

Anonymkode: 04a22...b23

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har med kostholde å gjøre, mye krydder.

Anonymkode: 43597...1c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har med kostholde å gjøre, mye krydder.

Anonymkode: 43597...1c8

er ikke krydder antiseptisk? som dreper bakterier ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være mange grunner, alle er ikke like fanatiske på dusjing som oss her i norge.

Litt kroppslukt er fint det.

Anonymkode: 9062f...c32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er ikke krydder antiseptisk? som dreper bakterier ?

Ikke når du har svette på kroppen, det er da ikke sånn at krydder desinfiserer deg 

Anonymkode: 1d0bc...7a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være mange grunner, alle er ikke like fanatiske på dusjing som oss her i norge.

Litt kroppslukt er fint det.

Anonymkode: 9062f...c32

Det er ikke mye fint nei 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke OK å sitte i drosje og taxisjåføren dunster svette i hele bilen, nei.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke når du har svette på kroppen, det er da ikke sånn at krydder desinfiserer deg 

Nei, jeg tenkte på at det er det som kommer ut av porene til de som spiser mye krydderrik mat...

Men likevel så blir det svettelukt... rart

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er etnisk norsk og om jeg ikke tar på meg deodorant rett etter dusj så stinker jeg svette etter en times tid. 

Anonymkode: bed70...031

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men hva er det da? Er ikke arabere/asiatere/afrikanere generelt (og jeg mener såklart ikke alle) vant med å bruke deo eller parfyme? Eller er det noe som tilsier at de ikke får lov å bruke det? (tradisjon, kultur, religion?)

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til det samme. Prøver å unngå kollektivtrafikk da jeg ikke orker svettestank og parfymestank.

Jobbet et sted der en pakistansk jente jobbet. Hun stod 10 til 15 meter unna og jeg kjente stanken. Hadde hun vært på toalettet så oset det svette lenge etterpå. Hun fikk tilsnakk av sjefen og det var bedre enkelte dager. Hun brukte klær av polyester så det hjalp ikke akkurat på lukta. Hun forsøkte også å kamuflere lukta med parfyme. Senere skulle broren hennes starte hos oss. Trodde jeg skulle gå i bakken da han tok av seg jakka. 

Anonymkode: 9f48c...d65

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror det også ligger i at de ikke er like fanatiske på å dusje hver eneste dag som veldig mange nordmenn gjør. De er ikke like sjenerte på kroppslukt som mange nordmenn er. I tillegg diverse krydder.

Føler også nordmenn overdriver og tåler ikke den minste kroppslukta. 

Hadde faktisk en åpen samtale om det med en somalisk venninne som var helt åpen på at hun visste hun luktet sterkt og hadde en kroppslukt mange nordmenn rundt henne la merke til, hun sa det er stort sett krydder de bruker hver eneste dag. 

Anonymkode: cbae2...62e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det også ligger i at de ikke er like fanatiske på å dusje hver eneste dag som veldig mange nordmenn gjør. De er ikke like sjenerte på kroppslukt som mange nordmenn er. I tillegg diverse krydder.

Føler også nordmenn overdriver og tåler ikke den minste kroppslukta. 

Hadde faktisk en åpen samtale om det med en somalisk venninne som var helt åpen på at hun visste hun luktet sterkt og hadde en kroppslukt mange nordmenn rundt henne la merke til, hun sa det er stort sett krydder de bruker hver eneste dag. 

Anonymkode: cbae2...62e

Og da er det selvfølgelig nordmenn som må endre sine vaner, eller? Fordi vi kan jo alle bare gå rundt og lukte krydder og svette... who cares...

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

De har en helt annen kropps odør enn oss etnisk norske.

Anonymkode: 7515d...4d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de ikke lukter det selv? Kanskje de ikke lukter at andre mennesker som dem selv lukter? Kanskje lukta vi, nordmenn, mener lukter vondt er en lukt de liker?

Vi er jo langt i fra like, så at vi skal lukte likt er jo ganske naivt å tro. Har hørt at andre mennesker mener at vi lukter rart også.

Tiltrekning, spesielt for kvinner, er jo også basert på lukt. Kjæresten min lukter fantastisk! Han lukter godt uten deo og parfyme, bare han lukter nydelig! Da jeg sluttet på prevensjon ble lukta hans enda bedre! (Noe som også er med på å forklare hvorfor mange ender mer feil partnere fordi preferanser og tiltrekning endres når jenter bruker hormonprevensjon. Tiltrekkes av feil partnere man nødvendigvis ikke ville blitt tiltrukket av ellers, uten prevensjon)

Anonymkode: a4824...a4f

AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de ikke lukter det selv? Kanskje de ikke lukter at andre mennesker som dem selv lukter? Kanskje lukta vi, nordmenn, mener lukter vondt er en lukt de liker?

Krydderlukt har jeg ikke problemer med at innvandrere lukter, vi nordmenn lukter på vår måte også i forhold til mat og drikke.

Men det er SVETTELUKTEN som er ille, og jeg vil ikke tro at selv blandt innvandrerer er dette en kul lukt som dufter godt. Så ulike er vi faktisk ikke.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krydderlukt har jeg ikke problemer med at innvandrere lukter, vi nordmenn lukter på vår måte også i forhold til mat og drikke.

Men det er SVETTELUKTEN som er ille, og jeg vil ikke tro at selv blandt innvandrerer er dette en kul lukt som dufter godt. Så ulike er vi faktisk ikke.

Men jeg mener at deres svettelukt lukter verre enn vår svettelukt, sånn generelt sett. Finnes helt sikkert unntak. Kanskje de ikke syns den er så sterk, eller at de ikke mener at det lukter vondt? 

Jeg lukter selv når jeg lukter svette. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor ikke de skulle kjenne at de lukter svette, men kanskje det ikke plager dem? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: a4824...a4f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...