Gå til innhold

Sa for et par måneder siden at jeg skulle være med på fjelltur i februar, men jeg har ikke råd...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en gjeng på 6 som har avtalt å dra på partytur til fjells. Hytte er booket, men kan avlyses en uke før turen. 

Jeg har brukt altfor mye penger i forbindelse med julen, og jeg sliter nå. Pleier ikke å bruke kredittkort, men har -7000 på det. Ble ikke populært blant gjengen da jeg ymtet frempå at jeg har veldig dårlig råd og egentlig ikke har råd. 

Hva gjør jeg? Jeg har tre barn, og jeg har virkelig ikke lyst til å tære enda mer på kortet mitt...... 

Hva hadde dere gjort? Jeg må vel bare bli med når jeg har sagt det?? Ellers blir jo hytta dyrere på de andre som drar... ☹️ 

Det blir kanskje ikke så ille hvis jeg dropper å stå i bakken og tar med egen alkohol hjemmefra? 

Anonymkode: 77e61...120

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt det som det var... om de andre ikke har råd til å dra, pga at du trekker deg, så har vel ikke de så mye penger tilovers heller? 
Ikke dra, og få enda høyer gjeld 👍🏼

Anonymkode: 59872...293

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler din del av hyttekostnaden hvis de ikke finner noen til å erstatte deg. 

Da slipper du kostnader på oppholdet, og må si deg fornøyd med det. 

Prøver du å sno deg unna den kostnaden så er du ikke mye til å stole på vil jeg si. 

Anonymkode: e5b8a...497

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Du har altså feilberegnet, og nå går det utover de andre. Avlyser du bør du i det minste betale din del av hytteleien. Og ikke forvente å bli invitert på tur igjen. 

Anonymkode: 80a36...37f

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Betal din del av hytteleien, det er det minste du kan gjøre når du ikke har planlagt og satt av penger til dette formålet. 

Anonymkode: 067bd...88d

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hytten er bestilt til et gitt antall personer fordi du skal være med, synes jeg du må betale din del av hyttekostnaden uansett. Utover det kan du velge å bli hjemme om du vil, eller som du selv beskriver: spare kroner på å ikke stå i bakken og sånn.

Anonymkode: b1ecc...f38

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Vær voksen, og si det som det er: Du har ikke råd. Spør om de har noen andre som kan bes og dra i stedet. Hvis ikke det går, må du droppe heiskort og dyr mat og alkohol, ja.

Anonymkode: 4539a...462

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en gjeng på 6 som har avtalt å dra på partytur til fjells. Hytte er booket, men kan avlyses en uke før turen. 

Jeg har brukt altfor mye penger i forbindelse med julen, og jeg sliter nå. Pleier ikke å bruke kredittkort, men har -7000 på det. Ble ikke populært blant gjengen da jeg ymtet frempå at jeg har veldig dårlig råd og egentlig ikke har råd. 

Hva gjør jeg? Jeg har tre barn, og jeg har virkelig ikke lyst til å tære enda mer på kortet mitt...... 

Hva hadde dere gjort? Jeg må vel bare bli med når jeg har sagt det?? Ellers blir jo hytta dyrere på de andre som drar... ☹️ 

Det blir kanskje ikke så ille hvis jeg dropper å stå i bakken og tar med egen alkohol hjemmefra? 

Anonymkode: 77e61...120

Du må bare si sannheten, for det blir for dumt å dra på en tur du ikke har råd til. Men var jeg en i din gjeng så hadde jeg nok tenkt at du visste om denne turen, men valgte å bruke pengene på noe annet isteden hvilket er dårlig gjort ovenfor de andre. Men gjort er gjort, det er for sent å gjøre noe med det nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også blitt veldig skuffet om en venn ikke ville være med likevel på noe som var bestilt og hadde ikke hatt lyst til å invitere igjen siden denne vennen tydeligvis prioriterte oss bort, men jeg skjønner ditt dilemma også. Synd at du skulle bruke så mye penger i jula når du ikke hadde råd til det og hadde lovt bort pengene til noe annet, men det er det ikke så mye å gjøre med nå. 

Anonymkode: 30789...8f8

• Liker 1
Skrevet

Finnes det en aktuell "erstatter" som kan tenkes å ville være med på litt kortere varsel, og som ikke føler seg som medlem av B-laget og blir fornærmet over å bli invitert med som reservevenn? I så fall: spør vedkommende. 

Hvis ikke: jeg er enig med de andre; du dekker din del av leia. Da reduserer du i alle fall kostnadene dine. 

Sett deg inn i dine venners situasjon og tenk at det var du som hadde gledet deg til tur med venner, spart penger så du hadde råd til det, for så å bli påført tilleggsbelastninger pga noen som trekker seg. Man må nesten stille opp for hverandre og være til å stole på når man avtaler noe som koster penger. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Betal din del av hytteleien og bli hjemme. Alle kommer til å forvente at du skal bli med i bakken, forvente drikking, forvente at alle spleiser på dyr mat osv. Det blir kjipt å sitte i hytta hele dagen og gnage på en gulrot.

Anonymkode: 9d738...41e

• Liker 7
Skrevet

Si at du ikke har råd til å bli med, men at du selvfølgelig betaler din sjettedel av hytteleien hvis de ikke finner noen andre som kan ta din plass. På den måten vil dere være seks stk som brainstormer om ny person til å være med, og det er da større sjanse for at dere finner en person enn om du alene skulle hostet opp noen. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Knekkebrød og potet til middag en stund da.

Slike turer er gull verdt for vennskap.

Spar heller drastisk resten av året.

Anonymkode: 12f5f...d05

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I og med at du allerede har betalt for hytte ville jeg bare blitt med. 

Droppe heiskort og ta deg et par skiturer, det er gratis.  I stedet for dyr mat kan du foreslå at alle tar ansvar for en dag, så lager du en svær gryterett. 

7000 på kredittkortet er ikke all verden. 

Reiste til Kroatia for 3 år siden med 60 000 på kredittkortet. I dag har jeg 200 000 på konto 

Anonymkode: 5c9fe...bf6

• Liker 2
Skrevet

Kan noen andre i vennekretsen ta din plass?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I en situasjon med 7000 kredittkortgjeld har du virkelig ikke råd til alkohol, ikke engang medbragt. Så jeg forstår ikke at du i det hele tatt nevner det i innlegget ditt. 

Anonymkode: 36e05...85c

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du betaler din del av hyttekostnaden hvis de ikke finner noen til å erstatte deg. 

Da slipper du kostnader på oppholdet, og må si deg fornøyd med det. 

Prøver du å sno deg unna den kostnaden så er du ikke mye til å stole på vil jeg si. 

Anonymkode: e5b8a...497

Dette.

Det er ikke de andre sin feil at du har brukt for mye penger i jula, og det skal derfor ikke gå utover dem i form av at de alle må betale mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må betale din del av hyttekostnaden. Det er en avtale, og det er veldig dårlig gjort å bryte den. Det går jo ut over de andre, som da enten må betale mer (ikke sikkert de har masse penger etter julen heller) eller avlyse turen som de har planlagt, tatt ut ferie for etc.

Derfor må du betal hyttekostnaden. Ellers hadde du nok ikke blitt invitert av meg på noe liknende igjen. Man bryter ikke avtaler og ødelegger for andre på den måten. 

Anonymkode: 98f2a...f6d

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger og brukerdebatt.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er meningen at barna skal være med på hyttetur synes jeg hvertfall ikke du kan trekke deg. De gleder seg til å reise bort, og det er viktig at de lærer at voksne som har lovet noe holder sitt ord. Nå har du jo litt over en måned på deg til å spare inn og ta noen ekstravakter. 

Anonymkode: 26c08...c64

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...