Gå til innhold

Navn til søsken, som passer sammen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er flere som vill ha navn til barna sine som passer sammen. Hvorfor er det så viktig ?

Anonymkode: 50451...3a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke. 

Feks min mormor ble omtalt sammen med sine søsken i 20 år, men hun ble jo så omtalt sammen med sin ektemann de neste 70,  så det er jo der navna egentlig burde passa.

Samtidig så så jeg en gang en fødselsannonse hvor Per, Ola og Trygve var stolte storebrødre til Lyche Cornelia Mirabella eller noe tilsvarende, og det så jo unektelig litt rart ut... 

Anonymkode: 005fe...a5c

• Liker 7
Skrevet

Synes det bare blir dumt om ungene heter Dina, Mina og Nina liksom - men samtidig tilsvarende dumt om de heter Frøya, Francois og Oluf.....

Navn i nogenlunde samme sjanger er vel greit, men de trenger overhodet ikke å "matche" ellers synes jeg!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke poste dette i den store navnetråden?

Anonymkode: 7629c...4b3

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan man ikke diskutere generelle problemstillinger utenom den store navnetråden, som bare er et h**tes virvar av navneforslag, som blir flettet sammen uten at man vet hvem som har svart på hva? 

Og til TS: ikke at navnene må være veldig like, men det virker så merkelig å velge navn av vidt forskjellig lengde og fra ekstremt ulike stiler. Hvis barn nr 1 heter Odd er det direkte snålt om lillebror heter Emilian Maximilian Timian. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fodi jeg ikke spør om tips til navn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fodi jeg ikke spør om tips til navn.

Fordi.

AnonymBruker
Skrevet

Syns fort det blir litt rart med veldig sprik i navnekategori. Bjørg og Sienna feks hadde jo vært en snodig kombinasjon. Eller Rønnaug og Mathea. Nå setter jeg det litt på spissen her, men det er for å illustrere hva jeg mener. 

Anonymkode: fd027...86d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kall barna hva du vil! 

Her passer barnas navn sammen, men det var absolutt ikke med «vilje», det var de navnene vi likte.

Anonymkode: 29331...69d

AnonymBruker
Skrevet

De må ikke passe sammen, men vitner jo om foreldrenes smak i navn. Jeg kjenner noen som har veldig ulike stil på barnas navn, feks to brødre tett i alder som heter typ Lars og Matheo. Kjenner også voksne søsken som heter Malene og Amalie, som er helsøsken med Ruth og Anne. Litt stilkræsj, men ikke noe man tenker særlig over.

Helt ærlig bryr jeg meg ikke en millimeter og andres navnevalg. 

Anonymkode: da751...03e

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig så så jeg en gang en fødselsannonse hvor Per, Ola og Trygve var stolte storebrødre til Lyche Cornelia Mirabella eller noe tilsvarende, og det så jo unektelig litt rart ut... 

I det tilfellet så tipper jeg at de tre første er helsøsken, og lillesøsteren har en annen mor eller far.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Hulderen skrev:

I det tilfellet så tipper jeg at de tre første er helsøsken, og lillesøsteren har en annen mor eller far.

Det er også noen slike tilfeller der far bestemmer guttenavn og mor jentenavn. 

Anonymkode: da751...03e

Skrevet

En viss samklang synes jeg navnene skal ha. Jeg har to kusiner som har samme forbokstav på barna sine, og det synes jeg er litt sært. Særlig siden de har fire og tre barn hver. Blir en lang rekke liksom... 

selv har jeg tre barn. To gutter med to stavelser i navnet og en jente med tre. Alle har navn fra norrøn tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

teiteste søskennavnene jeg har sett er Malin og Nilam. Lite fantasifullt å bruke storesøster sitt navn baklengst.

Så har du også Nina, Nils, Nora og Trym. Skal man først bruke samme forbokstav så kan man i det minste la minstemann også få den samme som søskene. 

Anonymkode: df5a6...605

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om navnekombinasjonen Nora og Kasper? 

Anonymkode: 2b584...1ca

AnonymBruker
Skrevet

Altså, storebror Per og lillebror Muhammad er jo litt rart. Det samme er Anna, Audun, Abelone og Mats. Gikk litt tom der liksom. Ole, Anna, Erik og Jens er også sjeldent søsknene til Arielle Michaela Miracle. Men Ina, Mina, Nina og Lina er litt for like igjen. Samme med Per, Pål og Peik. 

Jeg antar bare at hvis du liker f.eks Liam, så liker du gjerne Jacob, Noah og Emma også. Da er du ikke stor-fan av Åsmund, Kjell og Bård. Og da får ungene de navnene som passer inn i kategorien. 

Men folk er jo forskjellige. Jeg syns Ofelia, Mikaela og Sierra er fine navn, men jeg syns også Kjell og Åsne er fine.

Anonymkode: 72b0a...03e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...