Gå til innhold

Hvorfor svarer ingen meg på finn.?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir irritert har nå prøvd å leie leilighet i en mnd. Hvergang jeg sender melding til en på finn.no så får jeg ingen svar. 😕 men meldingen den ser dem alle.

Hvorfor kan dem, bare ikke skrive utleid eller bare være ærlig å si jeg er ikke interessert. Helt utrolig! at voksne folk skal vare sånn 😕

Jeg er ei stille rolig jente, røyker ikke, ingen dyr, fester veldig sjeldent jobber og tjener greit, så står jeg jo klart med depositum.

Har det kanskje noe å gjøre med at jeg har en lang utenlandsk navn? Mvh. Jsjhdkslofr. 😂 Kanskje jeg bare skal bytte navn til Hanna eller noe 🤧

Anonymkode: f9d6e...264

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig å ikke svare. Da vi leide ut fikk vi ekstremt mange henvendelser, var et mareritt å svare på alle, men vi gjorde det jo. Dårlig folkeskikk. Har nok ikke noe med navnet ditt å gjøre 

Anonymkode: 4fa2c...2e1

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir irritert har nå prøvd å leie leilighet i en mnd. Hvergang jeg sender melding til en på finn.no så får jeg ingen svar. 😕 men meldingen den ser dem alle.

Hvorfor kan dem, bare ikke skrive utleid eller bare være ærlig å si jeg er ikke interessert. Helt utrolig! at voksne folk skal vare sånn 😕

Jeg er ei stille rolig jente, røyker ikke, ingen dyr, fester veldig sjeldent jobber og tjener greit, så står jeg jo klart med depositum.

Har det kanskje noe å gjøre med at jeg har en lang utenlandsk navn? Mvh. Jsjhdkslofr. 😂 Kanskje jeg bare skal bytte navn til Hanna eller noe 🤧

Trolig, særlig hvis det ikke virker vestlig. En tidligere leder på jobben endret fra Hassan til Alexander, og slang på et vestkant-etternavn 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send et puppe bilde ts

Anonymkode: 9c7fb...e59

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ille å si det, men det kan muligens være en mulighet. Du kan ikke signere med et norsklignende navn som ligner litt på ditt egentlige? Om noen lurer så kan du bare si det er klengenavnet ditt. :)

Anonymkode: acd3e...f1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Endre navn for lettere å få komme på jobbintervju etc er det enkelte som faktisk gjør. Synd det skal være nødvendig men slik er det faktisk.

Anonymkode: 7d6ca...8e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endre navn for lettere å få komme på jobbintervju etc er det enkelte som faktisk gjør. Synd det skal være nødvendig men slik er det faktisk.

Anonymkode: 7d6ca...8e7

Har noe med utlendingers dårlige rykte å gjøre, ikke irrasjonell fremmedfrykt. Utlendingene (inkludert de som er født her, av utenlandsk opprinnelse) har en jobb å gjøre. 

Anonymkode: b0b5d...49f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang melding sender du, da? Hvis du bare sender en helt kort melding skjønner jeg at de ikke gidder å svare. Kanskje er det lurest å ringe? 

Anonymkode: c5612...411

Skrevet

Hybel.no.

Der kan du legge ut annonse om deg selv, så vil huseiere lese på profilen din og velge deg om de ønsker. Huseiere legger også ut annonser der. Syntes det var veldig greit da jeg hadde katt, da tok huseiere som ikke har noe imot dyr i utleieleiligheten kontakt med meg. Kanskje det også kan gjelde navnet ditt, folk som ikke har noe imot det, tar kontakt.

Skader ikke å prøve.

AnonymBruker
Skrevet

Svarer du på det de ber om fra deg i annonsen?

Jeg gidder ikke svare 50 mennesker+ med at leiligheten er utleid, og i hvertfall ikke om de ikke har svart med på det jeg har bedt om (info om dem, hva de driver med, referanser). 

Og ja, jeg har hatt problemer med de to jeg har leid ut til med utenlandsk navn. De 8 med norsk/nordisk jeg har leid ut til, har med unntak av 1, vært uproblematiske. Det går dessverre, men jeg håper forståelig nok, utover alle med utenlandskklingende navn som henvender seg til meg. 

Anonymkode: 18fe0...fe8

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarer du på det de ber om fra deg i annonsen?

Jeg gidder ikke svare 50 mennesker+ med at leiligheten er utleid, og i hvertfall ikke om de ikke har svart med på det jeg har bedt om (info om dem, hva de driver med, referanser). 

Og ja, jeg har hatt problemer med de to jeg har leid ut til med utenlandsk navn. De 8 med norsk/nordisk jeg har leid ut til, har med unntak av 1, vært uproblematiske. Det går dessverre, men jeg håper forståelig nok, utover alle med utenlandskklingende navn som henvender seg til meg. 

Anonymkode: 18fe0...fe8

Hovedproblemet med personer med utenlandske navn er at det er umulig å vite om det er typen som har bodd i landet i 20 år og ikke kan norsk, de som kom nylig eller godt integrerte individer.

Har hatt samme erfaring som deg. Det er ikke forferdelige folk, men det er alltid NOE - dessverre. Litt for sen betaling, røyking/duftlys innendør, kulturkrasj med utetider for unger osv.. Da blir det mest fornuftig å leie ut til folk man antar deler samme kultur og virkelighetsforståelse.

AnonymBruker
Skrevet

Sist vi prøvde å leie yt fikk vi over 100 henvendelser. Svarte noen, at den var utleid, men noen begynte da å argumentere, da gadd jeg ikke mer. 

Anonymkode: af2cf...b59

• Liker 4
Skrevet

Jeg svarer alle, men når man får 100 henvendelser på et par dager, så kan man skjønne at ikke alle svarer på hver eneste henvendelse.

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2020 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du nok gjør lurt i å akseptere at å ikke svare betyr «utleid» eller «ikke interessert». Det er ikke verre enn det. Så slipper du bryet med å bli fornærma.

Sånn rent praktisk så er det lurere i det norske leiemarkedet å være frempå og lage sin egen annonse, gå ut på Facebook og reklamere for deg selv og varsle kontaktnettet om at du er på leting etter bolig enn å svare på annonser som blir lagt ut. For det første regnes du da som mer resursfull (og dermed en mer attraktiv leieboer), for det andre så har du håp om å treffe den andelen av leiemarkedet som aldri legger ut «leilighet ledig»-annonser (og det er flertallet av leiligheter der ute, fordi det er enklere å plukke leieboer i ro og mak enn å sortere 100 henvendelser)

Din absolutt beste sjanse for leie er gjennom kontaktnettet. Kollegaer er gull i den sammenheng, særlig om du selv ikke har et stort norsk kontaktnett. Og dette er noe som undervurderes - folk flest som leier ut finner trygghet i at en de stoler på vet hvem leieboeren er og går god for vedkommende.

Anonymkode: 30667...41f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...