Gå til innhold

Barnfrihet

Anbefalte innlegg

Gjest Sausedyret
Skrevet

Hei. Jeg er ny her som bruker men er litt bereist i diverse forum fra tidligere nysgjerrighet. Lurer litt på hvorfor det ikke er noen kategori som heter "Barnfrihet". Det er både kategorier som "barn og familie" (Aner ikke om dette temaet er appropriate å poste her, bare gjetter), og en kategori om ufrivillig barnløs, graviditet og babier. Temaet barnfrihet begynner å bli mer og mer bevisst, og jeg synes det hadde vært fint å ha en egen kategori for folk som er frivillig barnfri, som kanskje føler på spørsmål eller situasjoner der de trenger innspill av likesinnede. 
Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke helt hva vi skal diskutere, men om du søker i trådene finner du masse tråder om dette. 

Anonymkode: 7d760...1a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv savner jeg underforumene "vi som hater trening", "vi som ikke vil ha sex" og "vi som ikke har interesse av økonomi".

Anonymkode: 4de58...560

• Liker 9
Skrevet

Både frivillig og ufrivillig her

Har en genfeil som gjør at jeg ikke kan ha egene barn . Har ikke mulighet til å ta det ansvaret..   Heldigvis tantebarn som dekker delvis tomrommet. Veldig lyst på en katt eller liten hund da. 

Gjest Sausedyret
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke helt hva vi skal diskutere, men om du søker i trådene finner du masse tråder om dette. 

Anonymkode: 7d760...1a7

For meg personlig er det mange temaer som kommer opp. Eksempler kan være parforhold hvor enten svigers eller egne foreldre maser om barnebarn og nekter å godta svar. Andre ting som at barnfrie må jobbe mer enn folk med barn fordi barnefamilier blir prioritert i sammenheng med høytider og tilfeller (Dette har skjedd meg mange ganger, selv når jeg har egne ting å gjøre). Spørsmål om hvorfor man er barnfri. Dating som barnfri, hvordan går man fram at man ikke ønsker barn? Hva gjør man om partner ønsker barn og man selv ikke vil? Synet på barnfrihet og foreldrerollen generelt. For meg er dette ting jeg møter i hverdagen enten direkte eller gjennom barnfrie venner/kolloger. Derfor jeg tenkte at kanskje det er flere folk der ute som ønsker en egen kategori for å kunne slippe å føle seg så alene, da dette temaet dessverre fortsatt er veldig tabubelagt.

TS

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sausedyret skrev:

For meg personlig er det mange temaer som kommer opp. Eksempler kan være parforhold hvor enten svigers eller egne foreldre maser om barnebarn og nekter å godta svar

Dette passer i kategorien "barn og familie" (det er jo familien som maser i dette eksempelet).

Andre ting som at barnfrie må jobbe mer enn folk med barn fordi barnefamilier blir prioritert i sammenheng med høytider og tilfeller (Dette har skjedd meg mange ganger, selv når jeg har egne ting å gjøre). 

Dette passer i kategorien "karriere, arbeidsliv og utdanning".

Dating som barnfri, hvordan går man fram at man ikke ønsker barn? Hva gjør man om partner ønsker barn og man selv ikke vil? Synet på barnfrihet og foreldrerollen generelt. For meg er dette ting jeg møter i hverdagen enten direkte eller gjennom barnfrie venner/kolloger.

Dette passer i kategoriene "samliv og kjærlighetsrelasjoner", "singelliv og dating" eller "vennskap og sosiale relasjoner", alt ettersom hva den konkrete problemstillingen er.

Jeg skjønner hva du vil frem til, men jeg tror kategoriene vi har dekker temaet allerede :) 

Anonymkode: 4e095...baf

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Sausedyret skrev:

... da dette temaet dessverre fortsatt er veldig tabubelagt.

TS

Ikke tabubelagt på KG i hvert fall, disse tingene blir diskutert hele tiden, mange frivillig barnløse her inne!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er frivillig barnefri, men hva skal diskuteres? Anbefaler heller å finne noe på reddit... 

Anonymkode: c1cf5...70b

• Liker 1
Skrevet

Folk som frivillig ikke er foreldre er barnefri, de som ufrivillige ikke blir foreldre er barnløse.

Skrevet

Det kommer med ujevne mellomrom tråder om dette, men om det er nok "barnfrie" til å opprettholde aktivitet i en egen kategori er vel litt usikkert. Flertallet av barnefrie får vel et avklart forhold til det etterhvert og har ikke hyppig behov for å diskutere standpunktet eller kapasitet til å svare nybegynnere om temaet hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Pås skrev:

Ikke tabubelagt på KG i hvert fall, disse tingene blir diskutert hele tiden, mange frivillig barnløse her inne!

Man kan nesten få inntrykk av at det gjelder flertallet her.

Anonymkode: cd96b...c77

Skrevet

Det ble etterspurt for en stund siden, men KG mente det ikke var behov for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...