darkspirit90 Skrevet 5. januar 2020 #121 Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 15.15, AnonymBruker skrev: Gå og få deg målt. Mye fett rundt livet vil produsere mer østrogen, mulig du bare blir satt på diett. Eller at noe faktisk er galt og da kan det bli rettet opp Anonymkode: 0df4d...0da helt rett. men dessverre så påvirker det ikke så veldig mye. ikke nokt til at han får hypogonadisme. dette kan rett og slett være for ts sin del svikt i hypofysen. noen medisiner han har tatt eller rett og slett bare genetisk. det kan også være sykdom. kosthold, livstil påvirker hormoner, men ikke mye nok dessverre. hypogonadisme er alvorlig og kommer av større ting
_popcorn_ Skrevet 5. januar 2020 #122 Skrevet 5. januar 2020 Ryddet for innlegg signert helsepersonell. _popcorn_, mod
darkspirit90 Skrevet 5. januar 2020 #123 Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 15.32, AnonymBruker skrev: Det er svært strenge krav for å få skrevet ut testosteron i Norge. Hovedsaklig fordi det er et legemiddel som potensielt kan medføre ubehagelige og alvorlige bivirkninger. Vil anbefale at du tar turen til legen, beskriver dine symptomer og ytrer ønske om å teste hormonnivåene dine. Men vær forberedt på at svaret på testene kan være noe annet enn hva du ser for deg, nemlig at hormonnivået er normalt. Og hvis det er tilfelle, så vil du definitivt ikke få skrevet ut testosteron som behandling. Da er det mest sannsynlig andre behandlingsformer (eller tiltak) som er rett valg. Anonymkode: 03b54...006 det er helt feil . Ja det KAN føre til bivirkninger, men disse er overhodet ikke alvorlige. til å med i ekstreme doser. 10x ganger høyere enn en behandlings dose vil ikke gi mer bivirkninger enn kortere lunte, høy aggresivitet, over tid kan gi litt høyere blodtrykk om det blir brukt veldig lenge, kviser, om genetisk disponert hårtap og slike ting. har 20 års erfaring med dette. røyk, alkohol og andre rusmidler er mye farligere enn anabole steroider misbruk Anti doping Norge reklamerer med hjerteinfarkt. men dette er en skjult sannhet. de som har fått hjerteinfarkt har hatt det i familien også eller kombinert anabole steroider med narkotika og rusmidler bruker du anabole steroider, vertfall i veldig store doser i lang tid kan du få familiesykdommer som ligger i slekter litt tidligere enn du ville ellers. mer alvorlig er det ikke. skal du negynne på behandling er det greit å vite om det er noen alvorlig sykdommer i familien. som jeg vet er det et par kroppsbyggere fra oslo, som jeg kjenner personlig, som har misbrukt sammenhengende i 10 år uten pause med 5x-10 x høyere dose enn behandlingsdose og ingen av de har fått noen skader og er helt friske. en har måtte bytte nyre da han hadde en sykdom i familie hvor alle menn i familien har tatt nyretransplantasjon. så dette hadde kommet uansett
darkspirit90 Skrevet 5. januar 2020 #124 Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 16.13, AnonymBruker skrev: Ja, i USA er det lovlig med bruk av steroider. Det er årsaken til at man oftere hører om bruk der. Men, veldig få snakker om bakdelene ved bruk. Dette kan ha flere årsaker, men mange av bivirkningene kan være tabubelagte. Blant de aller vanligste bivirkningene (forekommer hos ca. 90% av brukerne, men hvilken bivirkning man får kan variere) finner man store kviser på overkroppen, endring i seksuallyst (økning først, reduksjon senere), psykiske problemer (maniske perioder, samt depresjon) og brystutvikling hos menn. Hvis man får påvist et lavt testosteronnivå, så er jeg helt enig med deg om at behandling i samråd med lege sannsynligvis vil være en god løsning. Jeg tror bare det er viktig at man er åpen for at man kan få andre svar enn hva man først så for seg hos legen. Altså at testonivåene er normale. Og da vil man ikke få utskrevet testosteron som behandling. Anonymkode: 03b54...006 sannhet med modifikasjoner. selv med 20 års erfaring så er bivirkninger lett å håndtere. kviser er ikke et stort problem for steroidebruekre generelt. men de som har hatt veldig mye kviser i tenårene kan få dette under bolekur også. men dette er ting som forsvinner ganske fort og aldri er noe alvorlig endring i seksuallyst , depresjon og mannepupper kommer av østrogen og da kan man ta østrogen blokker arimidex. mannepupper kommer av at man har veldig lavt testosteron og veldig høyt øtrogen i lengre periode. noe man har etter kur. de som får dette er folk som ikke har tatt anti østrogen etter kur depresjon kommer av lavt testosteron ikke høyt. lavt testosteron får man etter kur når man steopper cold turkey, men så øker det igjen. sexlysten er høy så lenge testosteron og DHT er høyt. om du har høye østrogen verdier kan du få lavere sexlyst, men igjen. anti østrogen er vanlig å ta du glemte også å nevne humørsvingninger og de mentale bivirtkningene. det som skjer i hodet. psykiske bivirkninger fra steroider vil jeg si er det værste. det kommer av veldig lavt testosteron og veldig høyt østrogen. du blir akkurat som en kjerring. du bliir moody, får humørsvingninger, skifter lett fra å gråte, til å bli glad, til å bli sur flere ganger om dagen. du kan bli sur og oppføre deg som en dame som har mensen rett og slett. det er ikke hyggelig for noen rundt deg alt dette her har med feil bruk av testosteron og ikke kontrollering av østrogen
darkspirit90 Skrevet 5. januar 2020 #125 Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 16.13, AnonymBruker skrev: Da må du høre bedre etter. Testosterontilskudd kan ha svært store skadevirkninger i mange organsystemer, og såvel somatisk som psykisk. For å svare på hovedspørsmålet: Det er lett å få testosteron utskrevet av lege hvis du har et klinisk behov for det. Sannsynligheten for at det behovet finnes, er derimot svært liten. Jeg har en mistanke om at du har skrevet en del tråder om dette før. Anonymkode: 1794d...b1b oppskrytt. jeg har selv brukt i 20 år. vist noe av det du sier er sant så er det kun de psykiske bivirkningene. og det kommer av veldig høyt misbruk over lengre tid. ikke testosteron behnalding. nå må du huske på at tesotsteronbehandling er å tilføre moderate mangder testosteron som skal være like mye som hva en normal 18-23 åring produserer . du tenker på brukere av anabol steroider i dopingsetting til å med der er det veldig vanskelig å ødlegge organ systemer i kroppen de som ødlegger nyrer, eller får tett blodårer eller skader andre organer i kroppen har som oftest misbrukt steroider langt lengre enn det som er anbefalt i doping verden. ødlegge nyrer skjer under oral steroider i ekstreme doser og lengre tid. ting som dianabol, anadrol kan ødlegge nyrer vist det bruker for lenge og brukeren har familiehistorie med nyreskader. i testosteronbehandling brukes helt vanlig testosteron. vanlig testosteron enanthate eller nebido er det steroidet som er minst skadelig for kroppen og som trygt å bruke. du kan overdosere det med 10 x så mye og likevell er det ikke farlig, men du kan få bivirkninger som sinne, kviser og humørsvingninger vær så snill og ikke snakk om ting du ikke har peiling på
darkspirit90 Skrevet 5. januar 2020 #126 Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 16.18, AnonymBruker skrev: Kroppen vil enten omdanne ekstra protein til fett, eller skille det ut i urinen, så lenge du får mer enn du trenger. (Avhengig av om du er i energibalanse eller ikke.) Dette skjer ikke bare ved enormt store mengder. Kroppen kan ikke lagre protein, så den er nødt til å gjøre av overskuddet et sted. Hvis du er 90kg og spiser 1,8g per kilo kroppsvekt, så tilsvarer det 162 gram. Det er betydelig mindre enn 200g, som du skrev først. 1,8g per kilo kroppsvekt er fortsatt mye for de aller fleste som har trening som hobby (denne mengden kan anbefales til profesjonelle toppidrettsutøvere), men det er ihvertfall et mer normalt inntak enn 200g. Anonymkode: 03b54...006 feil. profesjonelle utøvere tar mellom 2.5 til 4 gram per kg kroppsvekt. anbefalt for de som trener normalt på treningstudio er minimum fra 1.8-2.5 nå er det forskjell på proteiner og karbohydrater og proteiner blir brukt på en hel annen måte en karbohydrater og fett, så proteiner er det veldig vanskelig å legge på seg av. om han trener 3 ganger i uken med vekter så er 1.8 til 2 gram pr kg bra det. overskuddet av protein blir som oftest til muskelmasse eller pisses ut. det er karbohydrater som omdannes mest til fett
darkspirit90 Skrevet 5. januar 2020 #127 Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 16.25, AnonymBruker skrev: Mye fett ved midjen kommer pga overspising, og det er der menn legger på seg fett. Så ingenting som antyder på ar du har for lite testosteron. Hadde du hatt det hadde du lagt på deg på hofter, lår og rumpe. For mye testosteron kan føre til skader på lever, nyrer og hjerte. Skal du gå ned i fett på midje/mage må du spise riktig. Det holder er ikke å bare spise mer protein. Du må ligge i kaloriunderskudd, og for de fleste mennesker er 1g protein per kg kroppsvekt nok. For mye protein blir omdannet til fett. Anonymkode: eaf6e...657 feil feil feil feil feil hormoner styrer hvor du legger på deg fett, det er store forskjeller på kvinner og menn menn ligger på seg fett i hovedsak framme med mage, som muskelmasse eller ansiktet. kvinner legger på seg på rumpen, lårene, midjen dette har rett og slett med kjønsshormoner å gjøre. høyt østrogen vil gjøre at du legger på deg fett rudnt midjen, lårene og rumpen blir feitere. menn, pga testosteron har mye høyere forbrenning, men om de legger på seg så er det som oftest framme på magen, rundt områder hvor du har muskler eller ansiktet. legger du på deg på midjen som mann så har du mest sannsynlig lavt testosteron og høyt østrogen ts er 21 år og skal overhodet ikke legge på seg på midjen i sin beste alder eller ha dårlig forbrenning ja det stemmer at for mye testosteron over laaaang tid og i enorme mengder kan belaste organer i kroppen, men dette skal veldig mye til. ikke vanlige doping doser skader organer engang, det må enten være på elite nivå når det gjelder doping og enromt misbruk. det må også være mennesker som har genetiske familiesykdommer som svakt hjerte, lever osv. du må også huske at det finnes over 100 forskjellige doping preparater. som nevnt noen er testosteron, anavar, trenbolon og anadrol og de har alle ulik virking, ulikt styrkegrad og ulikt bivirkninger. trenbolon er 5 x ganger sterkere enn testosteron og er dht preparat noe som gjør at det fungerer helt annerrledes og gir enorm styrke iforhold til testosteron men også enormt aggresiv atferd. å sammenligne forskjellige steroider blir som å gå på vinmonopolet. du har øl 4 prosent alkohol ( testosteron ) ...så har du vin 12 prosent ( anavar) så har du vodka 40 prosent ( anadrol) så har du det sterkeste og det med mest virkning men også mest bivirkning trenbolon, som vi kan sammenligne med sprit 60 prosent, funker som faen men mye bivirkninger all testosteron behnadling blir gjort med testosteron enanthate, cypionate eller undeconate som oftest og dette er den mildeste formen du får av anabole steroider, minst bivirkninger og god effekt. så du skader deg over hodet ikke med testosteron behandling eller vanlig doping doser. du kan dope deg i 10-15 år uten å skade deg i det hele tatt. alt har med dosering, livstil, gener osv. røyk, alkohol og narkotika er mye mye farligere enn anabole steroider
darkspirit90 Skrevet 5. januar 2020 #128 Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 16.25, AnonymBruker skrev: Hvis han har mangel, skal han ha behandling. Det er imidlertid ingen ting i det han skriver som tilsier at han har noen mangel, og da vil tilførsel av exogent testosteron medføre problemer. Ikke bare fordi testosteronnivåene blir for høye, men også fordi egensyntese av testosteron vil nedreguleres, og skape store problemer når kuren avsluttes. Behandling initiert av lege er aldri misbruk (med mindre legen driver uforsvarlig behandling). Dette handler ikke om bruk eller misbruk, men om å dokumentere et klinisk behov før behandling iverksettes. Det behovet finnes neppe, og da vil behandling kunne gjøre stor skade. Anonymkode: 1794d...b1b feil, testosteronbehandling er som oftest livet ut. om du ikke vil kan du slutte, ta hcg sammen med nolvadex, arimidex og en såkalt restart protocoll så får han testosteron innenfor normal verdier igjen han må nok ha blodprøver ja. man burde ikke starte før man vet det er legitim hypofysesvikt. men det er definitivt verdt det om han har svikt og han får testosteron. dag og natt forskjell. 20 år siden for meg og jeg angrer ikke et eneste sekund
darkspirit90 Skrevet 5. januar 2020 #129 Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 16.21, AnonymBruker skrev: Ved testosteronmangel vil han få ca 30 mg i uka. Gutta som boler seg ligger på ca 750. Det er forskjell på bruk og misbruk. Anonymkode: 0df4d...0da feil ang dosering du har rett i en ting. stor forskjell på misbruk og hormonbehandling men hormonbehandling starter på 100 mg testosteron enanthate i uken og den kan du øke.....eller du kan ta 1000 mg nebido hver 2 . måned dopingkur i gjennomsnitt begynner på 500 mg for nybegynnere og førstegangs bolere
darkspirit90 Skrevet 5. januar 2020 #130 Skrevet 5. januar 2020 På 2.1.2020 den 16.41, AnonymBruker skrev: Jeg kommer jo ikke til å ta testosterone med mindre verdiene er lave da. Men jeg mistenker at jeg har det basert på symptomene, spesielt utifra det fysiske. Ser jeg på bilder av folk med lave testo-verdier, altså fysisk sett, ser jeg meg. Er visse ting som er like og går gjennom. Jeg husker jeg delte et bilde av kroppen min her, og folk reagerte med at jeg måtte sjekke estrogen og testosteronverdiene mine, deretter begynte jeg å lese meg opp. Anonymkode: 50385...9f2 stå på ts. for mange herrens år siden var jeg som deg. jeg mistenkte lavt testosteron og ingen trodde på meg, selv om verdiene sto der på papir og jeg beskrev mine symptomer. jeg gikk til legen i 5 år + spesialister og fikk aldri hjelp. når du har lavt testosteron blir du også deppresiv, noe jeg gjordet og tanken på selvmord var der, er mange som har tatt livet som aldri ble hørt eller ikke fikk hjelp, men du må bare kjempe. jeg fikk tislutt hjelp av en spesialist fra england som var en av verdens beste, han er idag pensjonert og du får ikke tak i han dette er lenge siden. men jeg hadde rett hele veien. jeg hadde testosteronsvikt selv om både leger og bekjent sa jeg ikke hadde det. om du mistenker det så er det om oftest riktig. en mann i sin beste alder på 21 år skal ikke ha esktremt lav muskelmasse eller dårlig forbennning
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #131 Skrevet 5. januar 2020 Darkspirit90: Det du skriver er feil og farlig. Du er en typisk representant for slike som tror de forstår dette fordi de har lest en del selektive kilder. Du surrer og roter mellom misbruk og behandling, og trekker ikke skillelinjene på noen fornuftig måte, samtidig som du helt tydelig ikke vet hvilke indikasjoner som må ligge til grunn for testosteronbehandling, og hvilke kliniske vurderinger som må gjøres. Testosteron er et svært potent middel, som kan gjøre stor skade på en organisme der behandlingen ikke er berettiget. Jeg synes du bør tenke deg grundig om før du poster slikt helsefarlig søppel som dette. Jeg gidder ikke å gå i detaljer, for jeg vet at du ikke kommer til å høre på meg - men alle dere andre bør vite at det darkspirit90 skriver er bare tull og propaganda. Anonymkode: 1794d...b1b 6
_popcorn_ Skrevet 6. januar 2020 #132 Skrevet 6. januar 2020 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen _popcorn_, mod 1
Fremhevede innlegg