AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #21 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mye fett ved midjen kommer pga overspising, og det er der menn legger på seg fett. Så ingenting som antyder på ar du har for lite testosteron. Hadde du hatt det hadde du lagt på deg på hofter, lår og rumpe. For mye testosteron kan føre til skader på lever, nyrer og hjerte. Skal du gå ned i fett på midje/mage må du spise riktig. Det holder er ikke å bare spise mer protein. Du må ligge i kaloriunderskudd, og for de fleste mennesker er 1g protein per kg kroppsvekt nok. For mye protein blir omdannet til fett. Anonymkode: eaf6e...657 Om du hadde sett meg nå, så hadde du tenkt at jeg var helt normalt bygd, slank og høy. Men så fort klærne er av, så er magen enormt dvask med valker, og unormalt lite muskelmasse. Og folk med lavt testo, har ofte mye fett rundt midjen, sjeldent andre steder. Man klarer heller ikke å legge på seg muskler når man trener, men fett. Har man normale verdier, vil man se en forandring i kroppen etter 3-4 mnd trening, som er gjort riktig. Og jeg trente med kompisen min 6-7 mnd ifjor, spiste alt rett, logget alt, han fikk 10x mer forandring, mens jeg såvidt så noe. Har itilegg litt gyno, selvom vekta er helt normal. Anonymkode: 50385...9f2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #22 Skrevet 2. januar 2020 Just now, AnonymBruker said: Har du noe som backer up det du nevner der? Anonymkode: 50385...9f2 Normal menneskelig fysiologi. Det er et helt fagfelt, som steroidebrukere veldig ofte tror de behersker, men som de over hodet ikke har noen forståelse av. Legg på patologifaget, så får du en beskrivelse av hvorfor tilførsel av testosteron til en normalt regulert kropp fører til både somatiske og psykiske skadevirkninger. Jeg har fått slike kommentarer før, og vet at uansett hva jeg skriver, får jeg bare beskjed om at jeg ikke vet hva jeg snakker om, så jeg gidder faktisk ikke å gå i noen større detaljer. Anonymkode: 1794d...b1b 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #23 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Om du hadde sett meg nå, så hadde du tenkt at jeg var helt normalt bygd, slank og høy. Men så fort klærne er av, så er magen enormt dvask med valker, og unormalt lite muskelmasse. Og folk med lavt testo, har ofte mye fett rundt midjen, sjeldent andre steder. Man klarer heller ikke å legge på seg muskler når man trener, men fett. Har man normale verdier, vil man se en forandring i kroppen etter 3-4 mnd trening, som er gjort riktig. Og jeg trente med kompisen min 6-7 mnd ifjor, spiste alt rett, logget alt, han fikk 10x mer forandring, mens jeg såvidt så noe. Har itilegg litt gyno, selvom vekta er helt normal. Anonymkode: 50385...9f2 Det er deg igjen, ja..... Anonymkode: 1794d...b1b 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #24 Skrevet 2. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han har mangel, skal han ha behandling. Det er imidlertid ingen ting i det han skriver som tilsier at han har noen mangel, og da vil tilførsel av exogent testosteron medføre problemer. Ikke bare fordi testosteronnivåene blir for høye, men også fordi egensyntese av testosteron vil nedreguleres, og skape store problemer når kuren avsluttes. Behandling initiert av lege er aldri misbruk (med mindre legen driver uforsvarlig behandling). Dette handler ikke om bruk eller misbruk, men om å dokumentere et klinisk behov før behandling iverksettes. Det behovet finnes neppe, og da vil behandling kunne gjøre stor skade. Anonymkode: 1794d...b1b Jeg kommer jo ikke til å ta testosterone med mindre verdiene er lave da. Men jeg mistenker at jeg har det basert på symptomene, spesielt utifra det fysiske. Ser jeg på bilder av folk med lave testo-verdier, altså fysisk sett, ser jeg meg. Er visse ting som er like og går gjennom. Jeg husker jeg delte et bilde av kroppen min her, og folk reagerte med at jeg måtte sjekke estrogen og testosteronverdiene mine, deretter begynte jeg å lese meg opp. Anonymkode: 50385...9f2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #25 Skrevet 2. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Normal menneskelig fysiologi. Det er et helt fagfelt, som steroidebrukere veldig ofte tror de behersker, men som de over hodet ikke har noen forståelse av. Legg på patologifaget, så får du en beskrivelse av hvorfor tilførsel av testosteron til en normalt regulert kropp fører til både somatiske og psykiske skadevirkninger. Jeg har fått slike kommentarer før, og vet at uansett hva jeg skriver, får jeg bare beskjed om at jeg ikke vet hva jeg snakker om, så jeg gidder faktisk ikke å gå i noen større detaljer. Anonymkode: 1794d...b1b Vet ikke om du troller, men du kan virkelig ikke sammenligne steroider med testosterone(om nivåene til vedkommende er lave)?! Anonymkode: 50385...9f2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #26 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Testosterone er jo ikke steroider. Om kroppen mangler det, så er det mer et hjelpemiddel for å rette opp verdiene. Har du noe som backer up de bivirkningene du nevner der? Jeg henger ofte på noen bodyubilder-forums, og har aldri hørt de du navner der. Sexlysten øker betraktelig med TRT, mange blir helt kvitt depresjonen og gyno går jo vekk og. Det er lavt testosteron som fører til gyno og mye fett rundt midjen. Tror du blander estrogen og testosterone. Anonymkode: 50385...9f2 Anabole androgyne steroider er en fellesbetegnelse for androgener/kjønnshormoner og anabole steroider. Testosteron er det viktigste mannlige kjønnshormonet. Så testosteron er en type steroider. Og ja, dersom kroppen mangler egenproduksjon av testosteron, så er jeg helt enig med deg i at dette kan bedres ved å få tilført dette under behandling hos helsepersonell. Du ber om dokumentasjon på bivirkningene jeg nevner. Dette finner du her: Linken er en video laget av steroideprosjektet, som tilhører Oslo Universitetssykehus. I denne videoen får du også informasjon om de andre tingene du nevner. Det stemmer at testosteron først kan øke sexlysten, men mange vil deretter oppleve en sterk reduksjon. Mange vil også oppleve at de er i godt humør under bruk, mens depresjon kommer når de er av kur/behandling. Gyno (gynekomasti) kan som du nevner skyldes lavt testo. Men, kroppen vil alltid omdanne noe av testosteronet man produserer til østrogen. Så: mer testosteron fører igjen til mer østrogen. Dette er grunnen til at mange av de som bruker testosteron opplever gyno, fordi kroppen har mer østrogen enn vanlig. Brystutviklingen kan reduseres noe hvis man slutter å bruke, men går som regel aldri helt tilbake. Dette blir også nevnt i videoen over. Hvis du er interessert i mer info om temaet, så ligger det mange videoer ute på Steroideprosjektet på YouTube. Anonymkode: 03b54...006 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #27 Skrevet 2. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke om du troller, men du kan virkelig ikke sammenligne steroider med testosterone(om nivåene til vedkommende er lave)?! Anonymkode: 50385...9f2 Jepp! Du bekrefter poenget mitt. Kanskje du skal prøve å finne ut hva steroider faktisk er. Anonymkode: 1794d...b1b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #28 Skrevet 2. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anabole androgyne steroider er en fellesbetegnelse for androgener/kjønnshormoner og anabole steroider. Testosteron er det viktigste mannlige kjønnshormonet. Så testosteron er en type steroider. Og ja, dersom kroppen mangler egenproduksjon av testosteron, så er jeg helt enig med deg i at dette kan bedres ved å få tilført dette under behandling hos helsepersonell. Du ber om dokumentasjon på bivirkningene jeg nevner. Dette finner du her: Linken er en video laget av steroideprosjektet, som tilhører Oslo Universitetssykehus. I denne videoen får du også informasjon om de andre tingene du nevner. Det stemmer at testosteron først kan øke sexlysten, men mange vil deretter oppleve en sterk reduksjon. Mange vil også oppleve at de er i godt humør under bruk, mens depresjon kommer når de er av kur/behandling. Gyno (gynekomasti) kan som du nevner skyldes lavt testo. Men, kroppen vil alltid omdanne noe av testosteronet man produserer til østrogen. Så: mer testosteron fører igjen til mer østrogen. Dette er grunnen til at mange av de som bruker testosteron opplever gyno, fordi kroppen har mer østrogen enn vanlig. Brystutviklingen kan reduseres noe hvis man slutter å bruke, men går som regel aldri helt tilbake. Dette blir også nevnt i videoen over. Hvis du er interessert i mer info om temaet, så ligger det mange videoer ute på Steroideprosjektet på YouTube. Anonymkode: 03b54...006 Så hva er ditt tips da? Burde jeg bare ta en testosterone-test hos legen også ta det derifra? Har null motivasjon av å trene f.eks, pga jeg ikke får lagt på meg noe musker uavhengig hvor mye jeg trener og hvor bra. Blir bare til fett. Vet du hva klinefelter syndrom er? Har den kroppen der. Anonymkode: 50385...9f2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #29 Skrevet 2. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Anabole androgyne steroider er en fellesbetegnelse for androgener/kjønnshormoner og anabole steroider. Testosteron er det viktigste mannlige kjønnshormonet. Så testosteron er en type steroider. Og ja, dersom kroppen mangler egenproduksjon av testosteron, så er jeg helt enig med deg i at dette kan bedres ved å få tilført dette under behandling hos helsepersonell. Anonymkode: 03b54...006 Anabole Androgene Steroider. Antar at det var en tasteglipp..... Fint at du linker til steroideprosjektet. De har gjort en fabelaktig jobb. Se også gjerne https://www.steroidelab.no Anonymkode: 1794d...b1b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #30 Skrevet 2. januar 2020 Og, bare for å understreke dette igjen: Jeg mener absolutt at du skal gå til legen for å sjekke nivåene dine. Det syns jeg høres ut som en god ide. Men, jeg tror samtidig det er veldig viktig at du er åpen for at det kan være andre ting enn testomangel som er årsaken til problemene dine. Hvis du kommer til legen med et åpent sinn, så tror jeg utfallet av legetimen vil bli best. 😊 Anonymkode: 03b54...006 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #31 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp! Du bekrefter poenget mitt. Kanskje du skal prøve å finne ut hva steroider faktisk er. Anonymkode: 1794d...b1b Jeg har kompiser som går på steroider, da snakker vi Dianabol, Trenbolone osv, og de greiene er noe helt annet. Ganske ufattelig for meg at det er såpass strenge regler på TRT i Norge. Jeg tenker om en kar har lave testo verdier, så kan TRT være stand til å redde vedkommendes liv ved å gi han glede i livet, endre kroppfasongen, endre sexlivet osv. Har man normale verdier, og går på TRT, så er det noe helt annet selvsagt. Og som vi vet så gir lave testo-verdier ufattelig mange helseproblemer senere. Anonymkode: 50385...9f2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #32 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vet du hva klinefelter syndrom er? Har den kroppen der. Anonymkode: 50385...9f2 Du har ikke Klinefelters syndrom. Anonymkode: 1794d...b1b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #33 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anabole Androgene Steroider. Antar at det var en tasteglipp..... Fint at du linker til steroideprosjektet. De har gjort en fabelaktig jobb. Se også gjerne https://www.steroidelab.no Anonymkode: 1794d...b1b Takk, det var autocorrecten som tok meg. 😊 Anonymkode: 03b54...006
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #34 Skrevet 2. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har ikke Klinefelters syndrom. Anonymkode: 1794d...b1b Jeg har den fysiske biten. Har den typiske kroppen av det. Anonymkode: 50385...9f2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #35 Skrevet 2. januar 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg har kompiser som går på steroider, da snakker vi Dianabol, Trenbolone osv, og de greiene er noe helt annet. Ganske ufattelig for meg at det er såpass strenge regler på TRT i Norge. Jeg tenker om en kar har lave testo verdier, så kan TRT være stand til å redde vedkommendes liv ved å gi han glede i livet, endre kroppfasongen, endre sexlivet osv. Har man normale verdier, og går på TRT, så er det noe helt annet selvsagt. Og som vi vet så gir lave testo-verdier ufattelig mange helseproblemer senere. Anonymkode: 50385...9f2 Ok. Du vet ikke hva steroider faktisk er. Og det er ingen som har sagt at patologisk lavt testosteron ikke skal behandles, så hvorfor du hele tiden kommer tilbake til det, er vanskelig å forstå. Anonymkode: 1794d...b1b 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #36 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og, bare for å understreke dette igjen: Jeg mener absolutt at du skal gå til legen for å sjekke nivåene dine. Det syns jeg høres ut som en god ide. Men, jeg tror samtidig det er veldig viktig at du er åpen for at det kan være andre ting enn testomangel som er årsaken til problemene dine. Hvis du kommer til legen med et åpent sinn, så tror jeg utfallet av legetimen vil bli best. 😊 Anonymkode: 03b54...006 Ja. Jeg får ikke noe glede nå, spesielt på det fysiske. Har faretruende lite muskelmasse til å være mann, og evnen til å legge på meg muskler er faretruende lav og. Anonymkode: 50385...9f2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #37 Skrevet 2. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva er ditt tips da? Burde jeg bare ta en testosterone-test hos legen også ta det derifra? Har null motivasjon av å trene f.eks, pga jeg ikke får lagt på meg noe musker uavhengig hvor mye jeg trener og hvor bra. Blir bare til fett. Vet du hva klinefelter syndrom er? Har den kroppen der. Anonymkode: 50385...9f2 Ser vi skrev samtidig. Mitt tips finner du i mitt svar litt over, merket nr 23. Syns legetime høres ut som en god ide, men gå dit med et åpent sinn. Anonymkode: 03b54...006
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #38 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har den fysiske biten. Har den typiske kroppen av det. Anonymkode: 50385...9f2 Da tror jeg du må se litt nærmere på hva den diagnosen faktisk innebærer. Jeg kjenner deg igjen. Du har laget en masse tråder om dette. Problemet sitter i hodet ditt, og ikke i kroppen din. Anonymkode: 1794d...b1b 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #39 Skrevet 2. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Du vet ikke hva steroider faktisk er. Og det er ingen som har sagt at patologisk lavt testosteron ikke skal behandles, så hvorfor du hele tiden kommer tilbake til det, er vanskelig å forstå. Anonymkode: 1794d...b1b Bør ikke være patologisk lavt. Jeg tenker at sålenge det er under gj.snittet, så vil man få stor nytte av det. Lavt testo ødelegger livsgleden bare mer og mer uansett. Anonymkode: 50385...9f2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #40 Skrevet 2. januar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Testosterone er jo ikke steroider Uffda.....prøve Google neste gang kanskje..... https://no.m.wikipedia.org/wiki/Testosteron Anonymkode: 0df4d...0da 2
Fremhevede innlegg