AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Del Skrevet 2. januar 2020 dattera mi er 16 år og har veldig lyst til å jobbe i barnehage siden hun har gjort det før og trivdes veldig. er det mulig å få fast jobb der i den alderen? Anonymkode: 9fc24...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Del Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: dattera mi er 16 år og har veldig lyst til å jobbe i barnehage siden hun har gjort det før og trivdes veldig. er det mulig å få fast jobb der i den alderen? Anonymkode: 9fc24...2a4 Nei Anonymkode: 6ca9f...abc 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 2. januar 2020 #3 Del Skrevet 2. januar 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei Anonymkode: 6ca9f...abc Hvorfor ikke? klart hun kan få fast jobb, det er ingen regler mot det. Men de fleste bhg vil nok ha voksne mennesker. Endret 2. januar 2020 av atropos 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #4 Del Skrevet 2. januar 2020 Du får ikke fast jobb i barnehage uten fagbrev lengre. Det har vært et kompetanseløft i barnehagene som har presset ut assistentene, eller gitt dem muligheten til å ta fagbrev og bli i jobben sin. Anonymkode: ba8d5...517 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #5 Del Skrevet 2. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får ikke fast jobb i barnehage uten fagbrev lengre. Det har vært et kompetanseløft i barnehagene som har presset ut assistentene, eller gitt dem muligheten til å ta fagbrev og bli i jobben sin. Anonymkode: ba8d5...517 Tull. Men nei, en 16 åring får ikke fast jobb i barnehage. Anonymkode: 410dc...e93 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #6 Del Skrevet 2. januar 2020 Hmm, er ikke sikker på om man får fast jobb i barnehage som 16 åring. Jeg fikk meg derimot fast jobb på sykehjem da jeg var 17. Hvis dere bor i en litt større kommune tilbyr de ofte sommerjobber for unge mellom 16 og 18. Det var min vei inn i jobbmarkedet da jeg var under 18. Anonymkode: 4e284...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #7 Del Skrevet 2. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm, er ikke sikker på om man får fast jobb i barnehage som 16 åring. Jeg fikk meg derimot fast jobb på sykehjem da jeg var 17. Hvis dere bor i en litt større kommune tilbyr de ofte sommerjobber for unge mellom 16 og 18. Det var min vei inn i jobbmarkedet da jeg var under 18. Anonymkode: 4e284...195 bor i oslo, mange forskjellige jobber men vanskelig når det er mange å konkurrere med Anonymkode: 9fc24...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #8 Del Skrevet 2. januar 2020 Det krever som oftest fullført vgs eller relevant arbeidserfaring, så tvilsomt at hun får en slik jobb før hun er myndig. Mange barnehager spesifiserer i jobbannonsen at man må være minst 18 år. Anonymkode: c5f1b...e0c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #9 Del Skrevet 2. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke fast jobb i barnehage uten fagbrev lengre. Det har vært et kompetanseløft i barnehagene som har presset ut assistentene, eller gitt dem muligheten til å ta fagbrev og bli i jobben sin. Jobber i barnehage, det du skriver er ikke sant. Man har en fin blanding av alt fra barnehagelærere, støttepedagoger, barne-ungdomsarbeider og vanlige assistenter. Pluss vikarer fra tid til annen. Anonymkode: aaba1...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #10 Del Skrevet 2. januar 2020 Eh. Bør hun ikke gå på skole? Anonymkode: 173a6...1cd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #11 Del Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eh. Bør hun ikke gå på skole? Anonymkode: 173a6...1cd hun gjør det Anonymkode: 9fc24...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #12 Del Skrevet 3. januar 2020 Helt urealistik at hun får fast jobb i barnehage som 16 åring. Faste stillinger skal lyses ut og det vil være mange før henne i køen. Hun kan sikkert være ringevikar om hun er pålitelig og dyktig. Anonymkode: 92c13...f1a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #13 Del Skrevet 3. januar 2020 Hvis hun går på skole så går jo ikke det, barnehagens vakt-tider for ansatte vil jo da kræsje med tiden hun er på skolen. Jeg hadde sommerjobb i bhg som 16- og 17-åring men det var jo da kun på sommeren, som vikar i 3 uker ca. Fikk jobben fordi en familievenn var styrer og de trengte sommervikar. Jeg hadde erfaring med å jobbe med små barn da (type allidrett). Dette er minst 10 år siden, vet ikke om det er andre regler nå. Anonymkode: e8c2a...113 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #14 Del Skrevet 3. januar 2020 Hun kan jo heller se om hun kan bli med i et slikt barnevakt-nettverk eller bli ansatt i et sånt firma som leier ut barnevakter - da kan hun jobbe deltid og på kveld/helg. Er en del nettsider om dette, husker ikke navn men forsøk å google. Anonymkode: e8c2a...113 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #15 Del Skrevet 3. januar 2020 Jobbet som assistent på barneskole fra jeg var 16 til jeg var nesten 18. Så her gikk det fint, men det varierer helt sikkert. En 16 åring uten utdannelse blir ikke valgt over en voksen med relevant utdannelse. Anonymkode: 37a6f...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #16 Del Skrevet 3. januar 2020 Min niese droppa ut fra skolen fordi hun ikke fikk den hjelpen hun trengte der. Så fikk ho ordna det slik at hun kunne få gå i lære i 4 år for å få fagbrev isteden. Anonymkode: 4b66b...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #17 Del Skrevet 3. januar 2020 På 2.1.2020 den 14.58, AnonymBruker skrev: dattera mi er 16 år og har veldig lyst til å jobbe i barnehage siden hun har gjort det før og trivdes veldig. er det mulig å få fast jobb der i den alderen? Anonymkode: 9fc24...2a4 Nei. Og jeg håper virkelig ikke noen ansetter henne heller. Jeg hadde aldri hatt barna mine i en barnehage der det jobber folk under 18 år. Anonymkode: 4837b...002 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #18 Del Skrevet 3. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Og jeg håper virkelig ikke noen ansetter henne heller. Jeg hadde aldri hatt barna mine i en barnehage der det jobber folk under 18 år. Anonymkode: 4837b...002 hva er galt med det? Anonymkode: 9fc24...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. januar 2020 #19 Del Skrevet 3. januar 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min niese droppa ut fra skolen fordi hun ikke fikk den hjelpen hun trengte der. Så fikk ho ordna det slik at hun kunne få gå i lære i 4 år for å få fagbrev isteden. Anonymkode: 4b66b...8c6 Å gå i lære er noe helt annet enn å være vanlig ansatt. Jeg ville ikke hatt ungen min i en barnehage hvor som ansatte 16-åringer i vanlige stillinger. Som ekstra i tillegg til vanlg bemanning for å leke og være med barna, ja, men en 16-åring skal ikke ha den type ansvar som en barnehageansatt har. Da jeg var student hadde jeg sommerjobb som ringevikar i en kjede med familiebarnehager, og i en av dem jeg var innom var daglig leder en 19-åring uten relevant utdannelse (hun hadde fullført vgs). Jeg bestemte meg der og da for at om jeg noen gang fikk barn skulle jeg aldri ha dem i en sånn barnehage, jeg skjønner ikke at foreldrene følte seg trygge. Endret 3. januar 2020 av Daria 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #20 Del Skrevet 3. januar 2020 2 minutter siden, Daria skrev: Å gå i lære er noe helt annet enn å være vanlig ansatt. Jeg ville ikke hatt ungen min i en barnehage hvor som ansatte 16-åringer i vanlige stillinger. Som ekstra i tillegg til vanlg bemanning for å leke og være med barna, ja, men en 16-åring skal ikke ha den type ansvar som en barnehageansatt har. Da jeg var student hadde jeg sommerjobb som ringevikar i en kjede med familiebarnehager, og i en av dem jeg var innom var daglig leder en 19-åring uten relevant utdannelse (hun hadde fullført vgs). Jeg bestemte meg der og da for at om jeg noen gang fikk barn skulle jeg aldri ha dem i en sånn barnehage, jeg skjønner ikke at foreldrene følte seg trygge. forstår at det kan være litt usikkert. men når min datter jobbet i bhg så var det flere 16-18 åringer. barne likte de veldig godt og alle passet veldig godt på. og jeg så ingen grunn til at det skulle være en fare. men selvfølgelig forstår jeg at folk er skeptiske. Anonymkode: 9fc24...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå