AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Jeg er 18 år og startet ikke ordentlig å jobbe før siste halvår i 2019, og dermed har jeg hatt frikort til nå. Men i år må jeg ha skattekort. Jeg har endret skattekortet for 2020, men jeg fikk lønnsslipp idag og ble trukket 50% i skatt??? Jeg er helt ny på det her og skjønner ikke om jeg har gjort alt riktig. Anonymkode: ac3dc...f2a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Skrevet 2. januar 2020 Jeg ser nå at ingen av arbeidsgiverne har hentet skattekortet mitt for 2020, er jeg nødt å sende beskjed? Trodde de fikk det opp automatisk Anonymkode: ac3dc...f2a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #3 Skrevet 2. januar 2020 Arbeidsgiver henter automatisk hos meg i alle fall. Du får ikke pengene tilbake før neste år, men du får i alle fall snakke med arbeidsgiver sånn at det samme ikke skjer i februar. Anonymkode: 60a1c...072
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #4 Skrevet 2. januar 2020 De henter automatisk skattekort, så det skal ikke være problemet. Men vet at om du har frikort, og går over grensa for hva du har lov til å tjene skattefritt, så tar de 50% skatt. Altså om grensa er 60 000kr og du tjener 60 100kr så tar de 50% skatt på de 100kr som er over grensa. kan det være dette så har skjedd? At du i desember har tjent for mye over frikortgrensa, og at de derfor har tatt 50% skatt? Ellers så ville jeg anbefalt deg å ringe inn til lønningskontoret og hørt med dem hva som skjer Anonymkode: 963e1...699
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå