Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 18 år og startet ikke ordentlig å jobbe før siste halvår i 2019, og dermed har jeg hatt frikort til nå. Men i år må jeg ha skattekort. Jeg har endret skattekortet for 2020, men jeg fikk lønnsslipp idag og ble trukket 50% i skatt??? Jeg er helt ny på det her og skjønner ikke om jeg har gjort alt riktig. 

Anonymkode: ac3dc...f2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser nå at ingen av arbeidsgiverne har hentet skattekortet mitt for 2020, er jeg nødt å sende beskjed? Trodde de fikk det opp automatisk

Anonymkode: ac3dc...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver henter automatisk hos meg i alle fall. Du får ikke pengene tilbake før neste år, men du får i alle fall snakke med arbeidsgiver sånn at det samme ikke skjer i februar.

Anonymkode: 60a1c...072

AnonymBruker
Skrevet

De henter automatisk skattekort, så det skal ikke være problemet.

Men vet at om du har frikort, og går over grensa for hva du har lov til å tjene skattefritt, så tar de 50% skatt. Altså om grensa er 60 000kr og du tjener 60 100kr så tar de 50% skatt på de 100kr som er over grensa. kan det være dette så har skjedd? At du i desember har tjent for mye over frikortgrensa, og at de derfor har tatt 50% skatt?

Ellers så ville jeg anbefalt deg å ringe inn til lønningskontoret og hørt med dem hva som skjer :) 

Anonymkode: 963e1...699

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...