AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Hei Det er et annet par i familien som har en del knuter på tråden med resten. Kona der har en del personlige utfordringer og lav terskel for å lage bråk med andre. Hun sliter psykisk. Pga for mye drama har hele familien og dette paret tatt avstand fra hverandre, og får vår egen del - sikkerhet for barna. Men, de sjeldne gangene våres jevnaldrende barn møtes, leker de så godt sammen og spør etter hverandre i ettertid. Sist forrige uke, gråt barnet vårt etter deres barn. Jeg og mannen skulle ønske ting var annerledes og at vi kunne bare holde oss innafor streken for barnas skyld. Men dette er da en dame som kan finne på mye ugreit, falske meldinger til bv, oppsøking midt på natta, selvmordsforøk osv.. Jeg vil ikke ha noe med det å gjøre. Eneste jeg vet, er at de greier å oppføre seg foran barna. Hva burde vi gjøre her? Hva er det beste for barna? Burde vi opprettholde familierelasjonene og prøve å løse problemene, eller burde vi heller få barna til å forstå at man ikke ser hverandre så ofte som andre (av sikkerhetsmessige årsaker)? (vet jeg ikke har skrevet noe om hva konfliktene går ut på, men det er så mye, og dette er et menneske som sliter psykisk, så mye kan virke litt ensidig desverre). Anonymkode: 0e9cb...bce
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Skrevet 2. januar 2020 Våre barn har jevnaldrende søskenbarn de er veldig glad i, og de leker superfint sammen. Allikevel kan det gå 6 måneder og mer uten at de møtes, bare fordi det ikke passer/omstendighetene rundt er slik. De har aldri grått eller sørget over det, de har en sjelden gang spurt etter søskenbarna, og konstatert at de ses (for) sjelden, men godtar jo et nei, og en slags forklaring (de skal reise vekk denne ferien, vi skal noe annet). Det er ingen konflikter eller noe. Jeg bare lurer, hva har dere fortalt dem siden de gråter av savn? Kan dere ikke bare snakke det vekk: "Vi får se, kanskje senere, passer ikke, vi skal på hyttetur med X og Y istedet, vet ikke riktig når det blir, ja, skjønner det hadde vært gøy, men vi skal feire med....". Jeg syns på ingen måte dere skal snakke om at de ser dem sjeldnere enn andre ser sine søskenbarn, det er da så forskjellig, mange har ikke noe kontakt uten at det er noe dramatisk. Og "av sikkerhetsmessige årsaker", nei. Bare nei. Dere omgås bare ikke fordi "det passer ikke helt akkurat nå, har ikke tid, de skal noe annet, dere skal noe annet". Ikke lag mer drama ut av det for barna enn nødvendig. Anonymkode: 1795b...bf7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #3 Skrevet 2. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våre barn har jevnaldrende søskenbarn de er veldig glad i, og de leker superfint sammen. Allikevel kan det gå 6 måneder og mer uten at de møtes, bare fordi det ikke passer/omstendighetene rundt er slik. De har aldri grått eller sørget over det, de har en sjelden gang spurt etter søskenbarna, og konstatert at de ses (for) sjelden, men godtar jo et nei, og en slags forklaring (de skal reise vekk denne ferien, vi skal noe annet). Det er ingen konflikter eller noe. Jeg bare lurer, hva har dere fortalt dem siden de gråter av savn? Kan dere ikke bare snakke det vekk: "Vi får se, kanskje senere, passer ikke, vi skal på hyttetur med X og Y istedet, vet ikke riktig når det blir, ja, skjønner det hadde vært gøy, men vi skal feire med....". Jeg syns på ingen måte dere skal snakke om at de ser dem sjeldnere enn andre ser sine søskenbarn, det er da så forskjellig, mange har ikke noe kontakt uten at det er noe dramatisk. Og "av sikkerhetsmessige årsaker", nei. Bare nei. Dere omgås bare ikke fordi "det passer ikke helt akkurat nå, har ikke tid, de skal noe annet, dere skal noe annet". Ikke lag mer drama ut av det for barna enn nødvendig. Anonymkode: 1795b...bf7 Ojj du misforstod, vi har Aldri sagt til barnet vårt at "ja det tar lang tid, sikkerhet osv".. Vi sier at de kan leke sammen en annen dag også, kanskje dra på besøk en annen gang også, osv.. Vi har ikke sagt noenting, men forholdt oss helt normalt selvom vi ikke aner når vi ser hverandre neste gang. Litt klønete formulert av meg. Barna vet ikke noe om konfliktene. Anonymkode: 0e9cb...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå