Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er bare i pp1, så jeg er veldig ny i gamet. Jeg lærte nylig at det ikke er selve befruktningsdatoen, men datoen for siste dag i forrige mens som avgjør hvor mange uker man er på vei. Har jeg forstått det rett? Altså, at man ved IKM er ca.4 uker på vei, selv om befruktningen skjedde for 2 uker siden? 

Jeg nærmer meg IKM og skal snart ta en graviditetstest. Det vil være ca.2 uker siden antatt unfangelse og 4 uker siden siste dag i menstruasjonen når jeg tar testen. Vil graviditetstesten da vise 2 eller 4 uker, hvis jeg er gravid? Jeg har Clear Blue digital test, så den vil vise antall uker.

Dersom man får opp flere uker enn antatt, er det da et tegn på at man venter tvillinger? HCG-stigningen blir vel høyere om man venter to?

Hilsen fersk prøver 

Anonymkode: 51eb9...717

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man regner fra første dag av siste mens, ikke siste.

Anonymkode: c4595...e31

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man regner fra første dag av siste mens, ikke siste.

Anonymkode: c4595...e31

Aha, takk. Men hva vil det da stå på Clear Blue sin digitale test hvis jeg er gravid? 2 uker (befruktning) eller 4-5 uker (siste mens)? Jeg spør fordi jeg vet det er et dårlig tegn at testen viser at man er kortere på vei enn man er. 

Ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha, takk. Men hva vil det da stå på Clear Blue sin digitale test hvis jeg er gravid? 2 uker (befruktning) eller 4-5 uker (siste mens)? Jeg spør fordi jeg vet det er et dårlig tegn at testen viser at man er kortere på vei enn man er. 

Ts

Testen vil vise antall veker sidan unnfangelse. 1-2 er vel korteste slik eg har forstått:-) 

Sidan digital test er nokså dyrt ville eg ha venta med denne til mensen eventuelt uteblir. Kjipt å teste for så å få mensen eit par timar seinare.. Berre eit tips! 

Masse lykke til😊

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, anonym5 skrev:

Testen vil vise antall veker sidan unnfangelse. 1-2 er vel korteste slik eg har forstått:-) 

Sidan digital test er nokså dyrt ville eg ha venta med denne til mensen eventuelt uteblir. Kjipt å teste for så å få mensen eit par timar seinare.. Berre eit tips! 

Masse lykke til😊

Takk for svar. Jeg klinket til og kjøpte digitalt test nå i pp1, men hvis spiren ikke sitter i pp1, så går jeg nok til innkjøp av flere billigtester til pp2.

Jeg tenkte forøvrig å teste den dagen jeg forventer mensen.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...