Gå til innhold

Idealutseendets utvikling - hva blir det neste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idealkroppen, og -utseendet for øvrig, er jo dynamisk. Jeg tar for meg særlig kvinnekroppen i dette innlegget, siden jeg ikke har så god oversikt over hva gjelder mannekroppen. Det er ikke så fryktelig lenge siden små nette rumper var lekkert, i dag tenker "vi" helt motsatt. Gjennom tidene så har jo idealet endret seg. Fra naturlig slank, til moderat formfull, til heroin chic, slank og liten igjen, og nå muskuløs. Pluss litt fillers, det hører også dette tiåret til.  Det er ikke så lenge siden "alle" jentene nektet å trene styrke fordi de var redde for å bli maskuline. I dag er det en selvfølgelighet at styrketrening gir deg den hotteste kroppen.

Interessante greier.. Hva tror dere det neste blir? Vil alle som har lagt inn implantater både foran og bak komme til å angre seg? Er idealet igjen om 10 år kanskje å bare være normalt slank igjen? Hva tenker dere? 

Anonymkode: aec91...4c7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Elseby13
Skrevet (endret)

I fremtiden skal man ha mørk hud, brune øyne og svart hår.

Jeg har blokkert anonymbruker, og kan ikke se det om du siterer meg.

Endret av Elseby13
Skrevet

Jeg har inntrykk av at store rumper og implantater allerede er litt ut og at vi går mer i retning naturlig trente rumper, i alle fall hos hvite kvinner. 

AnonymBruker
Skrevet

Store definerte muskler begge kjønn. Rynkefri hud hele livet. 

Anonymkode: 4b76e...985

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Jeg har inntrykk av at store rumper og implantater allerede er litt ut og at vi går mer i retning naturlig trente rumper, i alle fall hos hvite kvinner. 

Dette har jeg og såvidt notert meg. Mener at det blant instagrammere og bloggere ble litt mindre kult med kjempestore lepper når Kylie Jenner begynte å nedgradere sine. Jeg personlig håper på en bølge av naturlig skjønnhet. Uten fillers, implantater, og teatersminke til daglig. Det hadde vært virkelig kult å se.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det virker som idealkroppen bare skal bli vanskeligere og vanskeligere å oppnå. Kanskje det er fordi jeg har blitt 30år, og ikke er så opptatt av trender lenger, men jeg syns fortsatt slank/tynn med litt små pupper og naturlig sminke er det fineste. Liker ikke muskelkropp, særlig på damer. Syns ofte man bare ser litt lubben og stutt ut. Samt at jeg tenker umiddelbart at de er veldig selvopptatte. Det krever mye tid og innsats å bygge muskler på damer. Samt at det er tydelig at dette er gjort i treningsstudio kun for utseendet sin del. Det handler liksom ikke om friluftsliv eller lagidrett, kun kropp kropp kropp..

Anonymkode: b9235...097

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det virker som idealkroppen bare skal bli vanskeligere og vanskeligere å oppnå. Kanskje det er fordi jeg har blitt 30år, og ikke er så opptatt av trender lenger, men jeg syns fortsatt slank/tynn med litt små pupper og naturlig sminke er det fineste. Liker ikke muskelkropp, særlig på damer. Syns ofte man bare ser litt lubben og stutt ut. Samt at jeg tenker umiddelbart at de er veldig selvopptatte. Det krever mye tid og innsats å bygge muskler på damer. Samt at det er tydelig at dette er gjort i treningsstudio kun for utseendet sin del. Det handler liksom ikke om friluftsliv eller lagidrett, kun kropp kropp kropp..

Spoiler

Som dame med muskler som trener i et crossfit miljø med andre muskuløse damer så kan jeg si at det handler ikke om kropp, krop, kropp. Det handler om hva man kan gjøre med den kroppen. Å løfte tungt og treffe nye personlige rekorder er for meg (og de andre jeg kjenner) en stor glede. Om noen syns jeg er fin eller ei kunne ikke brydd meg mindre. Jeg liker meg og mannen liker meg - det holder i massevis.

Anonymkode: 888c7...60d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:
  Vis skjult innhold

Som dame med muskler som trener i et crossfit miljø med andre muskuløse damer så kan jeg si at det handler ikke om kropp, krop, kropp. Det handler om hva man kan gjøre med den kroppen. Å løfte tungt og treffe nye personlige rekorder er for meg (og de andre jeg kjenner) en stor glede. Om noen syns jeg er fin eller ei kunne ikke brydd meg mindre. Jeg liker meg og mannen liker meg - det holder i massevis.

Anonymkode: 888c7...60d

Hadde du gjort det dersom musklene ikke vokste? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg ser flere på instagram med normal str på hofter og liten men spretten rumpe, med tynne midje. Mer "delikate" kropper eller hva man skal si, i forhold til vulgær Kardashian rumpe- og hofter.

Anonymkode: 64426...d60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å bli "hot" å ikke være tatovert. Og det gleder jeg meg til. Jeg kan ikke tenke meg noe styggere enn å ødelegge en vakker kvinnekropp (eller mannekropp for den saks skyld) med dette blekksølet. Det er skikkelig, skikkelig avtennende.

Anonymkode: 3130a...54a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du gjort det dersom musklene ikke vokste? 

Selv trener jeg poledance, og det gjør jeg for alt annet enn å få fin kropp eller mye muskler. Men følelsen av å bli sterkere, se at kroppen får til de utroligste ting og ikke minst ha en mer fungerende kropp med korrekt holdning. 
jeg blir ikke «buff» av treningen, men jeg har synlige muskler, jeg ser feminin ut. 
jeg hadde også fortsatt å trene uten å få synlige muskler. 

Anonymkode: e36a9...251

Skrevet

Jeg har inntrykk av at dette "idealutseendet" er noe for spesielt interesserte og ikke noe som egentlig har endret seg særlig for de fleste av oss, i alle fall ikke om en tenker på hva menn generelt synes er fint. Jeg tror dette i stor grad er medie- og blogskapt og sånn sett noe kvinner i veldig mye større grad enn menn både får med seg og forholder seg til. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Naturlig look, sunn.. Ikke fokus på tynn /tykk, men å se ut som kroppen har det bra

Mindre farging av hår og mer midlertidige tilbehør som glitter/farger osv.

Anonymkode: 8f307...413

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper lyse, naturlige, VSCO-girl-looken, men litt mer sofistikert 

Anonymkode: 45951...502

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg har inntrykk av at dette "idealutseendet" er noe for spesielt interesserte og ikke noe som egentlig har endret seg særlig for de fleste av oss, i alle fall ikke om en tenker på hva menn generelt synes er fint. Jeg tror dette i stor grad er medie- og blogskapt og sånn sett noe kvinner i veldig mye større grad enn menn både får med seg og forholder seg til. 

Jeg er enig med deg i at det er medieskapt. Hvis man stopper 100 personer på gata så vil man høre all verdens preferanser, og da dukker det nok opp mange gjengangere som alltid har vært der (f. eks det lille, nette, feminine). Men jeg synes ikke det medieskapte utseendet er for spesielt interesserte lenger heller. Det dukker opp overalt. Jeg har selv sluttet å bruke instagram, og det sparer meg jo for en del. Men jeg får det titt og ofte trykt i ansiktet likevel. Jeg tåler det ganske bra riktig nok. Det er jeg bare heldig med, kanskje. Sartere sjeler enn meg (og yngre, ikke minst) kan nok synes det er vanskelig å henge med i svingene.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper lyse, naturlige, VSCO-girl-looken, men litt mer sofistikert 

Anonymkode: 45951...502

Dette har jeg ikke hørt om. Kan du forklare?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idealkroppen, og -utseendet for øvrig, er jo dynamisk. Jeg tar for meg særlig kvinnekroppen i dette innlegget, siden jeg ikke har så god oversikt over hva gjelder mannekroppen. Det er ikke så fryktelig lenge siden små nette rumper var lekkert, i dag tenker "vi" helt motsatt. Gjennom tidene så har jo idealet endret seg. Fra naturlig slank, til moderat formfull, til heroin chic, slank og liten igjen, og nå muskuløs. Pluss litt fillers, det hører også dette tiåret til.  Det er ikke så lenge siden "alle" jentene nektet å trene styrke fordi de var redde for å bli maskuline. I dag er det en selvfølgelighet at styrketrening gir deg den hotteste kroppen.

Interessante greier.. Hva tror dere det neste blir? Vil alle som har lagt inn implantater både foran og bak komme til å angre seg? Er idealet igjen om 10 år kanskje å bare være normalt slank igjen? Hva tenker dere? 

Men de fleste tar vel ikke hensyn til et "ideal" som et lite mindretall - kjente personer - i sin forskrudde verden får for seg at er fint og så får formidlet via media? 

Ducklips eller rumpa til Sofie Elise blir ikke hot/noe ldeal, uansett hvor mye følgere de har på Some 😅.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jr.Garcon skrev:

Men de fleste tar vel ikke hensyn til et "ideal" som et lite mindretall - kjente personer - i sin forskrudde verden får for seg at er fint og så får formidlet via media? 

Ducklips eller rumpa til Sofie Elise blir ikke hot/noe ldeal, uansett hvor mye følgere de har på Some 😅.

Nei, det er nok sant. Jeg har selv aldri drevet og tilpasset meg hva som er trendy på utseendefronten. Men det er interessant å følge med på. Og vi vet jo at det finnes folk som blir påvirket av "forbildene" de følger i sosiale medier. Det finnes unge jenter som ser opp til disse profilene og forsøker å herme etter. Synd hvis 18åringer bruker alle konfirmasjonspengene sine på rumpeimplantat også er det ut om 5 år, hva?

Dette er nok mer et tankeeksperiment, og noe til ettertanke kanskje for de som synes det er slitsomt å henge med i svingene. 

AnonymBruker
Skrevet

Det trenger jo ikke gå i mer naturlig retning heller. Kanskje det dukker opp helt nye problemstillinger som vi ikke har tenkt på i dag - slik som kvinner for 20 år siden ikke tenkte at det skulle komme en dag der vanlige jenter opererte inn silikon i rumpa. Kanskje om 5 år så er bollemus det store, og kirurgene har hendene fulle av venusbergimplantat?

Spennende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går i sykluser, akkurat som trendbildet for klær. Man blir lei av det foregående, og skal skape noe nytt. Etter noen år med syltynne modeller og "heroin chic", ble det mer former igjen. Litt tilsvarende på 50-tallet, men nå med kirurgi som hjelp. Femininitet er uansett mer tilbake.

Jeg tror faktisk at noe av denne "perverterte" feminiteten med overdrevne pupper, rumper, lepper og langt hår er et resultat av feminismen. Når skillelinjene mellom menn og kvinner viskes ut, leter man etter andre måter å kommunisere sitt kjønn på.

For 50 år siden var det mange sider ved en som kommuniserte noe kvinnelig - rollen i hus og hjem, omsorg, beherskelse, dydighet, lojalitet, estetisk sans, feminin væremåte. Idag er det veldig få igjen. Skal du spille opp det feminine, dyttes alt inn i utseende. 

Anonymkode: 67bf2...adc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...