Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har fått resept på Crinone Vag gel 8%. Pakken inneholder 15 engangsapplikatorer a 1.125 g.

Mente jeg og legen ble enige om å bruke det slik som det står på felleskatalogen "Supplement under lutealfasen som en del av behandling med avansert reproduksjonsteknologi med dokumentert eller mistenkt progesteronmangel: 1 engangsapplikator hver dag fra ovulasjonsdag"

Men på uskriften som klistres på pakken står det "Føres inn i skjeden annenhver dag". 

Når jeg googler får jeg opp at enkelte tar det to ganger om dagen med 12 timers mellomrom.

Så jeg er veldig usikker på hvor ofte dette skal tas? Annenhver dag, daglig, to ganger daglig? Har noen erfaringer med dette?

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter innsett har jeg pleid å ta 2 hver dag. Kl 08 og kl 20. Kanskje ta kontakt med legen du har vært i samråd med og høre for å være sikker? Eller skal du begynne i kveld? Tror ikke det er så mye galt man kan gjøre🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utskriften som blir klistret utenpå skal være det legen har skrevet, men ville hørt med han eller henne uansett. 

Jeg tok to ganger i døgnet, hver 12. time. Men det brukes ulike doseringer. Det var ingen stor krise da jeg var så trøtt en kveld at jeg glemte hele kveldsdosen, så jeg vil tro det ikke er så farlig hvis du tar en gang i døgnet fram til du får svar og det viser seg at du skal ha hver tolvte time eller annenhver dag. 

Anonymkode: b5373...d9d

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter! 

Jeg stenger denne tråden da vi ikke tillater diskusjon rundt dosering av medisiner, og heller ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...