Gå til innhold

Hva er dårlig hygiene for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er din definisjon av dårlig hygiene? Er det når noe ser skittent ut? Må det lukte, eller kanskje til og med være skadelig for helsa?

Anonymkode: e6971...f7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hygienevaner som skader kroppens helse. 

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig hygiene for meg er hvis man er skitten, lukter vondt, har fett hår, ikke pusser tenner og vasker underliv, alt det der, og ikke gjør noe med det. Det er ok hvis man er skitten på jobb eller like etter trening, og slike ting så klart. Men det er dårlig hygiene å gå rundt sånn og ikke gjøre noe med det når man kan.

Anonymkode: a6ff7...e72

• Liker 5
Skrevet

Folk som ikke vasker hendene, folk som ikke bruker såpe nedentil, folk som aldri vasker dyna, puta eller overmadrasstrekk, folk som bare lufter jakkene sine, folk som dusjer type en gang i uka og ikke bruker klut de andre dagene, folk som har dårlig ånde og som man ser har belegg på tennene,  folk som bruker samme t-skjorta en uke, folk som aldri vasker do, dusj, folk som legger seg med sminke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å dusje sjeldnere enn annenhver dag. Å ikke pusse tennene to ganger om dagen. Å ikke vaske hendene etter dobesøk og før mat. Å ikke skifte undertøy hver dag. Å skifte sengetøy sjeldnere enn hver 14. Dag. Å vaske hus sjeldnere enn hver 14.dag. 

Anonymkode: 83f97...66a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Kjæregutt skrev:

Hygienevaner som skader kroppens helse. 

Ok, så du vil ikke si at en som stinker svette og kjønn og har bremsespor i trusa har dårlig hygiene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg tenker på når jeg tenker dårlig hygiene er vedvarende kroppslukt. 

Alle kan lukte svette og gammelt underliv fra tid til annen, eller se ut som en oppvaskkost på hodet. Men når du gjør dette hver dag, da er det et hygieneproblem.

Samt når jeg ser folk gå ut fra toalettene uten å ha vasket hendene. Da er man en svinladd tvers gjennom, og har definitivt enda flere hygieneproblemer. 

Anonymkode: 3a079...73c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når en person ikke pusser tenner og ikke dusjer mer enn 1-2 ganger i uka og da får en svak eim av svette. Også et must å vaske hendene når man kommer hjem, har vært på do og skal lage mat. 

Anonymkode: f5cd9...ae5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er din definisjon av dårlig hygiene? Er det når noe ser skittent ut? Må det lukte, eller kanskje til og med være skadelig for helsa?

Dårlig hygiene er når du lager mat eller går på do slik at e-colien kommer deg eller (for de fleste av oss) dine barn til skade. Fagmiljøene i Norge heller jo nå til at "omgangssjuka" i de norske hjem ikke sjelden er matforgiftning (og det er bare barn som blir syke av dårlig kjøkkenhygiene). Det er den viktigste formen for dårlig hygiene som folk flest har.

Så kylling rett på benk er dårlig hygiene. Støv i krokene, smuler under bordet og unger som spiser med hele ansiktet? Det er helt normal hygiene.

Men  dårlig hygiene er, først og fremst, å ta seg i ansiktet eller spise med uvaskede hender. Eller la ungene sine falle inn i uvanen å gå fra det offentlige rom til det private uten håndvask. Da får familien mye sykdom. Og de voksne fortjener det. Men barna kunne ha sluppet.

Hygiene handler om sykdom. Og sunn fornuft. 

Anonymkode: d5fc7...a21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig hygiene er når du lager mat eller går på do slik at e-colien kommer deg eller (for de fleste av oss) dine barn til skade. Fagmiljøene i Norge heller jo nå til at "omgangssjuka" i de norske hjem ikke sjelden er matforgiftning (og det er bare barn som blir syke av dårlig kjøkkenhygiene). Det er den viktigste formen for dårlig hygiene som folk flest har.

Så kylling rett på benk er dårlig hygiene. Støv i krokene, smuler under bordet og unger som spiser med hele ansiktet? Det er helt normal hygiene.

Men  dårlig hygiene er, først og fremst, å ta seg i ansiktet eller spise med uvaskede hender. Eller la ungene sine falle inn i uvanen å gå fra det offentlige rom til det private uten håndvask. Da får familien mye sykdom. Og de voksne fortjener det. Men barna kunne ha sluppet.

Hygiene handler om sykdom. Og sunn fornuft. 

Anonymkode: d5fc7...a21

Interessant svar. Du er altså ikke av dem som mener at man er en uhygienisk gris om man ikke bytter truse, sokker og dusjer hver dag? Jeg mener at hygienebegrepet er utvannet slik det brukes i dag og kan ikke skjønne annet enn at du har forstått det. En person har da ikke dårlig hygiene fordi en annen mener han har det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan si det motsatte. 

Dusje annenhver dag og ha på rent tøy etter dusj. Bruke deo. Skifte sengklær ofte nok, hjelper lite med en dusj når en ligger i skitne sengklær. Tannpuss 2 ganger om dagen. Skifte undertøy og vaske seg nedentil hver dag. 

Anonymkode: 1d9b8...3e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig hygiene er å gå i flere dager i de samme klærne med flekker og lukt i, dusje 1 gang i uken osv. Om man ikke dusjer seg hver dag, så må man ihvertfall vaske seg nedentil  hver dag. Det er et must.

Jeg er sensitiv på dårlig lukt så jeg merker fort om folk er sløv i forhold til dette.

Anonymkode: 1e45b...d86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er dårlig hygiene å gå en uke i pysj uten å dusje hvis man er syk eller å bruke samme undertøy flere dager og kun ta kattevask hvis man er på en hytte på fjellet uten vann.

Dårlig hygiene er hvis man har et vedvarende problem der man ikke dusjer, skifter klær og pusser tenner jevnlig slik at det lukter.

Synes også at alle som ikke vasker hender etter de har vært på do (fysj så mange pent kledde og sminkede kvinner som vandrer rett ut fra offentlige do uten å vaske seg!!) er ordentlig uhygeniske. Faktisk synes jeg det nesten er verre å ikke vaske hender etter dobesøk enn å kun dusje en gang i uka. Handvask er viktigst av alt, grøsser helt ved tanken på at de tar på ting overalt og sprer ekle bakterier.

Anonymkode: 66c1a...8eb

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å dusje sjeldnere enn annenhver dag. Å ikke pusse tennene to ganger om dagen. Å ikke vaske hendene etter dobesøk og før mat. Å ikke skifte undertøy hver dag. Å skifte sengetøy sjeldnere enn hver 14. Dag. Å vaske hus sjeldnere enn hver 14.dag. 

Anonymkode: 83f97...66a

Å vaske alle gulv med vann og grønnsåpe, eller støvsuging/tørrmopping? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så du vil ikke si at en som stinker svette og kjønn og har bremsespor i trusa har dårlig hygiene?

Over tid, alt dette skader kroppen 😊

Jeg anbefaler deg å ta vare på hygienen din hvis dette er tilfelle.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er dårlig hygiene å gå en uke i pysj uten å dusje hvis man er syk eller å bruke samme undertøy flere dager og kun ta kattevask hvis man er på en hytte på fjellet uten vann.

Dårlig hygiene er hvis man har et vedvarende problem der man ikke dusjer, skifter klær og pusser tenner jevnlig slik at det lukter.

Synes også at alle som ikke vasker hender etter de har vært på do (fysj så mange pent kledde og sminkede kvinner som vandrer rett ut fra offentlige do uten å vaske seg!!) er ordentlig uhygeniske. Faktisk synes jeg det nesten er verre å ikke vaske hender etter dobesøk enn å kun dusje en gang i uka. Handvask er viktigst av alt, grøsser helt ved tanken på at de tar på ting overalt og sprer ekle bakterier.

Anonymkode: 66c1a...8eb

Enig i alt, og spesielt det jeg har uthevet. 

Anonymkode: 6301f...8d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...