Thaila Skrevet 20. august 2020 #21 Skrevet 20. august 2020 Og jeg tror at en del lager seg en fiktiv personlighet her inne gjennom å bruke et nick. De er helt ikke seg selv, men den de ønsker å være og fremstå som, og da kunne de likeså godt vert ærlige og anonyme. Synes rett og slett ikke det er mer "kred" å ha et nick når innholdet enten er uærlig eller bare flåsete. 1
keso Skrevet 20. august 2020 #22 Skrevet 20. august 2020 (endret) 53 minutter siden, Thaila skrev: Jeg mener ikke her i tråden, men generelt. Jeg synes det er bedre å ha en diskusjon for saken man diskuterer, ikke fordi det er så viktig å dømmer de som mener ting. Synes forøvrig folk sjeldent sparer på kruttet når det gjelder rasisme og sexisme uansett.Og når det gjelder sånne ting så er det kanskje greit at de burde stå ansvarlige med nick, men sånn generelt sett er det veldig mye man ikke trenger et navn for. Jo, men du mener jo noe i denne tråden også og du er jo anonym. Det er bare at din anonymitet er koblet til ett nick som er igjenkjentbart kontra ett nr ...xxx. Jeg syns det er så greit å diskutere med deg og da kan jeg bli litt kjent med den anonyme brukeren du er. Hvis noen absolutt vil dømme meg og deg her nå for hva vi mener i denne saken(eller andre), så får det være deres problem. Jeg og du står vel for hva vi mener likevel? Hvis jeg/du f.eks har en sykdom eller noe vi absolutt vil holde skjult, la oss si jeg har seksuelle utfordringer som er litt spesielle - det har med at min kropp ikke virker som den skal. (ev psyke). Da setter jeg pris på at dette ikke 'blir hengende' ved mitt nick. Bruker jeg da anonym-funksjonen så er det en flott mulighet iom jeg da kan poste i andre tråder med mitt nick uten at dette 'henger' på meg. Bruker jeg derimot denne funksjonen på alt, så kan man faktisk se at ...xx1 har denne utfordringen og samtidig hva denne mener i andre tråder denne poster - altså egentlig mindre anonym. Endret 20. august 2020 av keso La til siste avsnitt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå