Gå til innhold

Hvordan rengjør dere kjøleskapet ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vasker dere kjøleskapet🤔?

Fjerner dere all maten og skrur av kjøleskapet ? Eller vasker dere med kjøleskapet på, og maten inni? Hva slags vaskemiddel bruker dere? 

På tide med skikkelig rengjøring her🧽🤗

Anonymkode: be811...13c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar ut maten, sprayer med jif universal og tørker med torky, setter maten på plass. Skrur ikke av, dette er fort gjort egentlig. Grønnsaksskuffen tar jeg ut til slutt. Støvsuger den først, for å få opp bøss, så vasker jeg den. 

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det er akutt, velger jeg gjerne en dag det er passe temperatur ute, så setter jeg alle matvarene i bæreposer på verandaen mens jeg vasker kjøleskapet.

Jeg tømmer kjøleskapet, skrur av kjøleskapet, og kaster evt mat som har gått ut på dato og setter resten på verandaen.

For tiden har jeg en veldig god dampvasker, den er super å vaske med, uten så mye vaskemidler og kjemikalier. Men før jeg fikk (arvet) den brukte jeg varmt såpevann og vasket med rent vann etterpå.

Så rydder jeg på plass, og setter det som bør spises opp ganske snart, så langt frem som mulig slik at jeg ikke glemmer å bruke det.

Anonymkode: 4a451...60d

AnonymBruker
Skrevet

Vi går gjennom kjøleskapet hver gang vi har handlet mat (en gang i uka eller en gang hver andre uke), og da kaster vi eventuell gammel mat og tørker over hyller. Bruker da kjøkkenspray og fuktig klut. Blir det sølt i mellomtiden, tørker vi vekk flekkene når vi oppdager dem på samme måte.

Når vi vasker ordentlig, tar vi ut alt. Mat settes på benken og/eller ute på trappa, og hyller, skuff, kurv og dørhyller vaskes med grønnsåpevann i kjøkkenkummen. Kjøleskapet kostes og vaskes innvendig med grønnsåpevann og klut. Hender det også får en omgang med klorvann, spesielt om det er smittsom oppkast og/eller diare i huset. :) 

Anonymkode: bf051...786

AnonymBruker
Skrevet

Tømmer kjøleskapet for mat. Tar ut alle delene som kan taes ut. Kjører det i oppvaskmaskina, kort program. Vasker innvendig med vann og oppvaskmiddel. Tørker over med tørr klut.

Så da er det bare å sette inn igjen det som er ferdige fra oppvaskmaskina og inn igjen med maten. 

Anonymkode: 610c6...14b

• Liker 2
Skrevet
På 2.1.2020 den 14.04, AnonymBruker skrev:

Tømmer kjøleskapet for mat. Tar ut alle delene som kan taes ut. Kjører det i oppvaskmaskina, kort program. Vasker innvendig med vann og oppvaskmiddel. Tørker over med tørr klut.

Så da er det bare å sette inn igjen det som er ferdige fra oppvaskmaskina og inn igjen med maten. 

Anonymkode: 610c6...14b

Slik gjør jeg det også. 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...