Gå til innhold

Ta notater på nettbrett med penn? Hvor bra funker det og er det verdt pengene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lite erfaring med nettbrett fra før, men vurderer å kjøpe ipad eller annet nettbrett med penn for å kunne gjøre notater og tegne skisser digitalt (er student). Men er det verdt pengene? Så vidt jeg ser må man vel regne med å bruke 4-5 tusen uansett om man går for et av de billigste alternativene? Tenker det vil være verdt det om jeg kommer til å bruke det da jeg liker best å skrive for hånd, men likevel ikke er så glad i den standard måten å notere i notatbøker. 

Hvilke erfaringer har dere? Fungerer det å ta notater på nettbrett? Er det verdt pengene?

Anonymkode: 25282...66b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig glad i å bruke nettbrettet under studietiden. Det gjorde at jeg kunne laste inn power pointer og notere direkte på de, og det ble enklere å bruke notatene mine senere. Jeg leste også artikler på iPaden, og gjorde oppgaver. På mitt studie måtte man tegne de samme grafene gang etter gang med noen få endringer, og med iPaden kunne jeg kopiere disse for så å modifisere de. Da gikk det fortere og det var enklere å holde følge på forelesningene. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, L'amie skrev:

Jeg var veldig glad i å bruke nettbrettet under studietiden. Det gjorde at jeg kunne laste inn power pointer og notere direkte på de, og det ble enklere å bruke notatene mine senere. Jeg leste også artikler på iPaden, og gjorde oppgaver. På mitt studie måtte man tegne de samme grafene gang etter gang med noen få endringer, og med iPaden kunne jeg kopiere disse for så å modifisere de. Da gikk det fortere og det var enklere å holde følge på forelesningene. 

Høres bra ut, er egentlig det jeg er ute etter at det skal være lettere å gjøre notater. Vil jo og være enklere å ta med, man får bedre oversikt og det er lettere å gjøre endringer i ettertid/flytte på ting osv. Hvilken ipad hadde du og hvilket program brukte du til notatene? Vurderer litt å kjøpe en ipad fra 2018, men så koster jo den 3-4 tusen også koster jo pennen 1000 kr i tillegg. Har og sett på Samsung tab S3 som koster ca. 3000 for alt, kan jo være bra selv om det er en eldre versjon? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har standard ipad, 2019 modell, med penn til, og synes det funker veldig bra☺️

Anonymkode: 2255d...27e

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres bra ut, er egentlig det jeg er ute etter at det skal være lettere å gjøre notater. Vil jo og være enklere å ta med, man får bedre oversikt og det er lettere å gjøre endringer i ettertid/flytte på ting osv. Hvilken ipad hadde du og hvilket program brukte du til notatene? Vurderer litt å kjøpe en ipad fra 2018, men så koster jo den 3-4 tusen også koster jo pennen 1000 kr i tillegg. Har og sett på Samsung tab S3 som koster ca. 3000 for alt, kan jo være bra selv om det er en eldre versjon? 

Jeg har ikke peiling på hvilket nettbrett du burde velge. Mitt er en iPad som jeg kjøpte brukt for 5 år siden. Det begynner å bli litt tregt nå, men det er jo ikke så rart. 

Jeg brukte Notability og er veldig fornøyd med det, men det finnes lignende program som også er bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...