Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lagde en tråd tidligere, men spurte mer direkte om første januar, så nå lager jeg en ny.

Vi er nå 3 stk som bryner oss på denne her, så kanskje denne er hakket vanskeligere enn den forrige 😅

Andre som har lyst til å bryne seg på en nøtt? Og komme med et svar om de finner det 👀913AE39D-94D8-4E6D-8B11-0C7C1A3BD303.thumb.jpeg.6de83f3d81e69f55a74db782a2058d6d.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan være flere ting? Et forslag er "time seems to elapse more quickly when you are asleep".

Anonymkode: 59c19...930

• Liker 5
Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det kan være flere ting? Et forslag er "time seems to elapse more quickly when you are asleep".

Jeg hadde selv håpet på noen matte-type oppgaver og ikke bare «skrive» oppgaver, så litt fremover i kalenderen på hva de neste dagene bringer, det er en fasit etter dag 5 i kalenderen 😅 Ser nå at det står jo at fasiten er etter søndags utfordring 🙈🙈🙈

Jeg kan meddele at du har helt riktig 🙌🏻🎉

Endret av Ariana807
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ariana807 skrev:

Jeg hadde selv håpet på noen matte-type oppgaver og ikke bare «skrive» oppgaver, så litt fremover i kalenderen på hva de neste dagene bringer, det er en fasit etter dag 5 i kalenderen 😅 Ser nå at det står jo at fasiten er etter søndags utfordring 🙈🙈🙈

Jeg kan meddele at du har helt riktig 🙌🏻🎉

Wohoo 😍 det var gøy. Tror jeg må kjøpe den selv.

Etter min erfaring er mensa like opptatt av språk som tall og figurer når det kommer til å se mønster. Selv om tall kanskje føles enklere, så er bokstaver også bare tegn. Med språk kan det også være enklere å tenke logisk, fordi man har en språklig ledetråd. I denne oppgaven f.eks, så handlet det om at tid går fort. Da må man finne synonymer for at tid passerer, på 6 bokstaver. Resten løser seg selv 🙌

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wohoo 😍 det var gøy. Tror jeg må kjøpe den selv.

Etter min erfaring er mensa like opptatt av språk som tall og figurer når det kommer til å se mønster. Selv om tall kanskje føles enklere, så er bokstaver også bare tegn. Med språk kan det også være enklere å tenke logisk, fordi man har en språklig ledetråd. I denne oppgaven f.eks, så handlet det om at tid går fort. Da må man finne synonymer for at tid passerer, på 6 bokstaver. Resten løser seg selv 🙌

Elsker de «symbol» oppgavene som er på netttesten mensa har, men slike her språk-greier, det er ikke min sterkeste side 😅 jeg er ikke kjempe sterk i norsk skriftlig, og er ikke noe bedre på engelsk. Men jeg har nå denne kalenderen, som kanskje kan hjelpe ferdighetene min dette året 😄

Jeg hadde veldig lyst til å løse oppgave med noe «move»/«age» type svar, asleep den så jeg ikke komme, men var innom synonym ordboka på «move», men det å stokke om på bokstaver for å få et annet ord, er ikke min sterkeste side 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...