Gjest marris75 ikke pålogget Skrevet 2. juni 2005 #1 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg har en sønn på 2 år som er veldig sped. Han er 85 cm høy og veier 9,5 kg. Var på 2 årskontroll nå, og fikk beskjed om å komme tilbake om 3 mnd for å se om han la på seg. Han er veldig aktiv og spiser bra. Mannen min er veldig tynn, så jeg regner med at han har arvet forbrenningen hans. Er det noen her som har liknende "problem"? Så lenge han er frisk og opplagt så er det vel ikke et problem?? Han er en del løs i magen, så jeg har faktisk tenkt på at han kan ha allergi av noe slag, men da får de vel magesmerter også?? Eller? Har en sønn på 5 år også, men han er kraftig bygd. To helt forskjellige barn :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 2. juni 2005 #2 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg synes det høres betryggende ut at helsestasjonen vil holde et øye med vekten til gutten din. Han har en veldig lav vekt i forhold til høyde. Det kan hende at dette er normalt for gutten din men det er da godt at helsestasjonen er obs på at det kan være noe galt og vil følge dette opp. Det at gutten er en del løs i magen i tillegg til den lave vekten kan jo tyde på at noe ikke er helt som det skal. Så vær glad for at gutten din får oppfølging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amarq Skrevet 2. juni 2005 #3 Del Skrevet 2. juni 2005 Det er mest sannsynlig helt normalt. Har selv ei datter som er to år, ca 85 cm, og mellom ni og en halv og ti kilo. Det er under vektkurven. Hun er også frisk og rask og spiser godt. Ellers tror jeg cøliaki kan gi symptomer som løs mage, men tror det også ville gi magesmerter? Noen som vet? Det er greitt at helsestasjonen følger med. Mest sannsynlig er alt normalt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 2. juni 2005 #4 Del Skrevet 2. juni 2005 Ifølge lommelegen.no er det en del symptomer på cøliaki, men det er forskjellig fra person til person hvordan man reagerer. Men diare og redusert vekst er vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 2. juni 2005 #5 Del Skrevet 2. juni 2005 Vær gload helsestasjonen følger ham opp. Så kan dere sammen finne ut om det er normalt eller om avviket mellom vekt og høyde hos ham har andre årsaker. De ekstra turene på helsestasjonen kan av og til føles som stress, men er en god forsikring på at et problem vil oppdages om det er et. Vesla vår er lita, men etter mange besøk til helsestasjonen har de nå kommet til at det i hennes tilfelle er naturlige årsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå