Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan foregår skjenkekontroll i matbutikk? Har de som oftest ID hvor de er yngre? Pleier det å stå en myndig utafor og komme inn igjen dersom man ikke består testen, leverer varer eller snakke med sjefen? Er redd for at jeg kan ha solgt til mindreårig da jeg trodde denne kunden var gammel nok. 

Rett etter kommer en mann og sier at han er kontroll og vil snakke med ansvarlig - jeg får ikke vite noe mer av ansvarlig. Leverte ikke noe tilbake. 

Er det vanlig de ikke har kort, men betaler med kontant om de får kjøpe? Denne kunde betalte med elektronisk kort. Hender det de tar kontroller med folk som er 18 også?

Hvis man blir tatt i sjenkekontroll, får man sparken ? eller beskjed så fort så mulig at man har solgt mindreårig eller hvordan pleier prosedyren å være?  Også er det vanlig at kasserer må vise ID selv til kontrolløren? Jeg måtte det. Var usikker på en kunde også kommer denne fyren inn rett etter så er så stressa. Kan ikke miste jobben, er vanligvis veldig flink å sjekke ID og burde ha sjekka da jeg var litt usikker. Trodde var mellom 18-20.

Anonymkode: eec4e...cee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik at du er pålagt å sjekke hvis du tror kunden er under 25? 
Om du trodde kunden var 18-20 har du jo ikke gjort jobben din forsvarlig. 

Anonymkode: 10c3e...aba

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det gjøres på forskjellige måter. Noen ganger er den som kjøper under 18, som regel er de mellom 18 og 25. Har aldri opplevd at de har brukt falsk ID. Noen ganger er de flere i følge, og da er det viktig å sjekke ID til alle (pga mulighet for langing). Og noen ganger kommer de bare for å sjekke papirene til butikken, at alle har kurs, at alkohol ikke står i samme kjøleskap som brus osv.

Enkelte kontrollører er lette å «avsløre» hvis man er litt våken, f.eks er det lite logisk at gutten med Juvente-merke på jakka kjøper øl...

Første gang du blir tatt i kontroll får du skriftlig advarsel. Hvis det gjentar seg kan jobben ryke.

Anonymkode: c86a9...86d

• Liker 1
Skrevet

men er det slik at varene blir levert tilbake med engang i retur av den myndige? ville kontrolløren fortalt den ansvarlige på vakta til meg isåfall? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja nå får du skriftlig advarsel og møte med sjefen. Du skal sjekke alle du tror er under 25 år!! 

Anonymkode: 615fc...5a7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, mp3spillern skrev:

men er det slik at varene blir levert tilbake med engang i retur av den myndige? ville kontrolløren fortalt den ansvarlige på vakta til meg isåfall? 

Du skrev jo at han sa at det var kontroll?? Ja det var kontroll og du ble tatt. Og hvis du blir tatt flere ganger fordi du ikke gjør jobben din så kan du miste jobben. Butikken kan miste sjenkebevillingen fordi du er inkompetent, så be om mer opplæring. 

Anonymkode: 615fc...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Elg lastebil vaskeri

Anonymkode: f5957...2dd

Skrevet

Jobbet med sjefen idag, han sa ingenting, så regner meg jeg kan slappe av og at denne kunden kanskje ikke var kontroll? Da hadde han vel sagt det neste gang jeg jobbet med han? Ble stressa da en kunde jeg var usikker på, rett etter kommer en alkohol kontroll mann som vil snakke med ansvarlig og jeg blir bedt om å vise ID. Vi er også avhengig av å selge alkohol da det er en liten butikk jeg jobber på og ikke mange kunder så han sier vel fra med engang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...