Gå til innhold

Drammen-Danvik trådene i Kropp & helse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For to netter siden var en eller flere brukere som spammet Kropp og Helse kategorien på kg. I natt skjer det på nytt.

Jeg er overbevist om at dette er samme som la ut tråden der de sier de skal drukne seg selv, grunnet skrivestil. 

Den tråden ble lagt ut bare timer før spammingen forleden begynte. 

Jeg skrev da melding om disse truslene til Danvik FHS og sa at PST var blitt kontaktet.

Etter at brukeren la ut sin e post og passord så logget jeg meg inn; de var blitt utestengt og trådene var slettet.

Nå mener jeg de har laget ny bruker. Uansett må dette tas seriøst. Denne personen virker som vil skade både seg selv og andre. De lider fryktelig og trenger (akutt) hjelp.

Endret av Dalmatian
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal ringe 02800 å fortelle politiet nøyaktig dato, klokkeslett og beskrivelse av hva personen truer med. 

Anonymkode: f51c7...e59

• Liker 3
Skrevet

Denne personen virker som er homicidal og suicidal. Noen må gjøre noe. De har det nok helt forferdelig nå.

Jeg bor i Nord; vet ikke om 112 når til Drammen.

F827BE19-C20D-4E70-AA10-FDFE8821CEBA.png

AnonymBruker
Skrevet

De setter deg over til Drammen 

Anonymkode: c5277...c65

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ringe 02800, ikke 112. 

• Liker 2
Skrevet

Skolen er stengt nå i ferien, men screenshot er sendt til lærerne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager skal du kontakte polotiet for? Hvis personen blir mobbet så har han rett til å lufte sine tanker på kroppforimet

Anonymkode: a29c3...484

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager skal du kontakte polotiet for? Hvis personen blir mobbet så har han rett til å lufte sine tanker på kroppforimet

Her er det også snakk om trussel om skoleskyting med detaljerte planer. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Her er det også snakk om trussel om skoleskyting med detaljerte planer. 

Hvor da? Hvilken tråd var dette? På kropp forumet?

Skrevet

Trådene er fjernet. Har moderator ringt 02800? 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja så absolutt, men det er nok samme person som lagde trussel trådene mot Danvik fhs og Drammen skoler forleden. I tillegg regner jeg med det er dem som skrev drukne tråden den natten.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I kropp og helse ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Trusseltråden forsvant, vil tro det er en moderator våken i natt. Tråden om mobbingen dukket opp med en gang trusseltråden forsvant, ser ut til å være samme person som skriver.

Anonymkode: 07e11...06e

AnonymBruker
Skrevet

Trusseltråden forsvant, vil tro det er en moderator våken i natt. Tråden om mobbingen dukket opp med en gang trusseltråden forsvant, ser ut til å være samme person som skriver.

Jeg har en screenshot av trusselen. Regner med at moderator har kontaktet politiet. Vet ikke om jeg bør sende inn bildet? Hvem skal det i så fall sendes til?

Anonymkode: 57845...4ac

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en screenshot av trusselen. Regner med at moderator har kontaktet politiet. Vet ikke om jeg bør sende inn bildet? Hvem skal det i så fall sendes til?

Du ringer 02800 å forteller om trusselen, og at du er usikker på om moderator har gjort noe. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer stadig nye tråder fra vedkommende. Enten trussel om å utøve vold, eller info om mobbing mot vedkommende på Danvik. 

Enten er det en syk form for oppmerksomhet, eller så er vedkommende psykisk forstyrret på et vis. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

politiet.no har en tipsside der det finnes skjema for innsending av tips. Jeg har allerede tipset, men jeg tenkte ikke på å ta screenshot, jeg sendte en link, så det er sikkert ikke så dumt om du sender screenshot i tilegg.

De spør om postnummer/sted, det er 3046 Drammen

• Liker 4
Skrevet (endret)
20 minutter siden, tussi84 skrev:

Enten er det en syk form for oppmerksomhet, eller så er vedkommende psykisk forstyrret på et vis. 

Det er patologisk atferd uansett; de trenger hjelp fra noen. Virker som en eksplosjon av følelser.

Endret av Dalmatian
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tussi84 skrev:

Kommer stadig nye tråder fra vedkommende. Enten trussel om å utøve vold, eller info om mobbing mot vedkommende på Danvik. 

Denne personen må da være psykisk syk. 

Anonymkode: 26b91...7d0

• Liker 1
Skrevet

Politiet er varslet, og jeg også koblet det til lignende tråder.

De er på saken.

a.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ringt nå. De vet om det og ville ikke ha mer info. Håper virkelig denne personen blir funnet og får tilstrekkelig med hjelp.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...