Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så urettferdig..

Jeg har kuttet ut svigerfamilien fordi dem var i ferd med å bryte meg helt ned. Dem beskyldte meg tidlig for å snylte på mannens penger, at jeg er en dårlig mor osv..

Selv etter at kontakten er brutt, forsøker de å lage kvalme. Det blir laget bråk og spetakkel ut av ingenting, selv uten at jeg sier og gjør noe..

Jeg har et fint liv nå, og lever utrolig fredelig og fint. Vi er veldig glade for at barna kan få leve i omgivelser uten konflikter. Men svigerfamilien har desverre støttespillere, som sammen hjelper dem i sin krig og trakassering mot meg.. De vet ikke forskjell på rett og galt, og ser på meg som den slemme. Det er her den dobble straffen kommer inn.. For det synet de har på meg er ren løgn. Og jeg synes det er dypt urettferdig at jeg må oppleve dette, når venner av meg lever et helt normalt liv med sine velfungerende svigerfamilier. Jeg er misunnelig..

Flere som har noen trøstende ord eller erfaringer med dette?

Anonymkode: 25321...0c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så urettferdig..

Jeg har kuttet ut svigerfamilien fordi dem var i ferd med å bryte meg helt ned. Dem beskyldte meg tidlig for å snylte på mannens penger, at jeg er en dårlig mor osv..

Selv etter at kontakten er brutt, forsøker de å lage kvalme. Det blir laget bråk og spetakkel ut av ingenting, selv uten at jeg sier og gjør noe..

Jeg har et fint liv nå, og lever utrolig fredelig og fint. Vi er veldig glade for at barna kan få leve i omgivelser uten konflikter. Men svigerfamilien har desverre støttespillere, som sammen hjelper dem i sin krig og trakassering mot meg.. De vet ikke forskjell på rett og galt, og ser på meg som den slemme. Det er her den dobble straffen kommer inn.. For det synet de har på meg er ren løgn. Og jeg synes det er dypt urettferdig at jeg må oppleve dette, når venner av meg lever et helt normalt liv med sine velfungerende svigerfamilier. Jeg er misunnelig..

Flere som har noen trøstende ord eller erfaringer med dette?

Gjør ikke partneren din noe?

Anonymkode: 72083...224

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva du mener er dobbel straff?

Du har i følge deg en kjip svigerfamilie, men det er jo ikke en straff for noe, bare en realitet. Og ihvertfall ikke dobbel straff?

Håper ting blir bedre for deg. Hvordan er mannen din i alt dette?

Anonymkode: 04c1e...d42

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Flytt.

Anonymkode: e7594...9a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva du mener er dobbel straff?

Du har i følge deg en kjip svigerfamilie, men det er jo ikke en straff for noe, bare en realitet. Og ihvertfall ikke dobbel straff?

Håper ting blir bedre for deg. Hvordan er mannen din i alt dette?

Anonymkode: 04c1e...d42

Den dobble straffen er omgivelsen, der venner og støttespillere av svigerfamilien hjelper dem i sin trakassering av meg.

Å ta avstand fra svigerfamilien førte til at både dem og vennene hamret løs på meg. Hadde nesten håpet at folk kunne tenke selv, men det gjør dem ikke. De lar seg lede og manipulere, og tror på løgner.

Min mann tar heldigvis avstand fra dette og skjemmes over sin egen familie. Vi vokter oss vel for personer som ikke ønsker at vi skal ha det bra.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og mannen din er ikke mann nok til at han skjønner at dere bør flytte?

Anonymkode: 292a4...511

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du ikke ser din egen rolle i konflikten. Det kreves to parter for å krangle. 

Anonymkode: 5931a...73b

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du ikke ser din egen rolle i konflikten. Det kreves to parter for å krangle. 

Dette er det dummeste jeg hører folk si! Kan ikke uttale meg om denne saken, men generelt. Av og til får man masse problemer bare fordi man ikke finner seg i andres ondskap. Naiv tankegang. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en svigerfamilie som var helt grusom. Jeg fatter fortsatt ikke at voksne mennesker kan oppføre seg så stygt. Jeg ble aldri godtatt, jeg var aldri bra nok for gullgutten deres og jeg var den slemme som ødela deres håp om at mannen kunne få sin fantastiske ekskone tilbake. Det ødela forholdet vårt, og jeg er fortsatt irritert på meg selv for alt jeg fant meg i. Så lenge mannen ikke kutter kontakt og støtter deg 100% så tror jeg det blir veldig vanskelig for dere å leve harmonisk. Du har min fulle sympati og jeg ønsker dere masse lykke til! 

Anonymkode: aefd1...621

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, TS! Min svigerfamilie er egentlig grei nok, men pga den ene sønnen er narsissist har han satt alle opp mot oss og ødelagt forholdet vi hadde 😥 Jeg føler det også som dobbel straff - så skjønner den.. Vi har bestemt oss for å flytte. Selvom barna ikke ønsker å flytte og vi i utgangspunktet ikke ønsket det heller, så må vi tenke på at vi får det bedre når jeg har det bedre. 

Klem til deg, TS❤️

Anonymkode: 1130f...6bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt å ikke la deg kue? Når folk sier noe så si i mot, men med kløkt: "åja, du er en slik som tror på svigers ja *humrende latter*" "Åja, du har latt deg manipulere av ***, jeg skjønner" Med litt medlidende tone og overlegenhet. Om det ikke hjelper føles det kanskje bedre. 

Anonymkode: dca7e...306

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så Hitler kan ikke kritiseres? Han var jo bare den ene parten i konflikten...

Anonymkode: c7ce9...5f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle konflikter er krangling. Blir skremt av at mennesker har holdninger som deg. Hvordan møter dere mennesker som blir mobbet, egentlig?

Anonymkode: 1130f...6bc

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...