AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Nå har hele familien spist så utrolig mye usunt og/eller tung mat i hele desember at jeg trenger inspo til noen litt sunnere alternativer fremover. Så post dine sunne middagsoppskrifter er du grei😊 Anonymkode: 25e53...3fb 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Jeg og trenger inspo... Anonymkode: e97a7...2dc
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Sjekk tråder om å ha dårlig råd så dukker det opp massevis av tips om billige middagsretter som er lette og sunne. Anonymkode: 3b8d8...11f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Definer sunt! Anonymkode: b4fb3...ed0 1
CabinCruiser Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 I dag ble det en pakke med frossene grønnsaker dampet + gratinert med ost + strimlet svinekjøtt.
CabinCruiser Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 I morgen blir det nok noen form for bønner med karbonadedeig og tomat.
Butter Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 Vi er veldig glad i laks med mango og avocadosalat servert med (fullkorn)ris og Kesam/rømme med sweet chilisaus. Jeg er også glad i ovnsbakt torsk med søtpotetmos, soyasmør og kokt brokkoli. Ellers er jo ulike varianter av wok med kylling/fisk og masse grønnsaker å anbefale. Lager woksaus av vann, olje, søt og salt soyasaus, lime og gjerne hvitløk og ingefær.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 Vi har også vært rimelig drittleie junk den siste uka, så her har det gått i hjemmelaget chili con carne med masse grønnsaker, enchiladas på restene av chilien, pasta carbonara (ikke så innmari sunt da, men godt med noe annet enn mandelpotet, hehe), og i dag ble det wok med kylling marinert i en skikkelig god soyasausmarinade 😁 Kjenner at kroppen er veldig fornøyd med å få stabilisert kostholdet litt igjen etter jul og nyttår. Anonymkode: 585c9...f2e
Snørtesnella Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 TS, kjenner på det samme som deg om dagen. Idag krydret jeg laks, godt, med sitronpepper, hvitløk og aromat. Satte det i ovnen på 200 grader mens jeg kokte opp vann, hvitløk, chili og en ingefær-rest. Hadde i quinoa da det kokte. Woket noen grønnsaker jeg hadde liggende og vips, middag for fire. Sunt, proteinrikt og masse fiber. Kanskje det kunne inspirert?
Rumle Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Kan jo forresten poste en enkel gammel favoritt her hos meg, som er sånn passe sunn i alle fall; Bland kidneybønner, hele hvitløksfedd og cherrytomater i en ildfast form. Legg nakkekoteletter på toppen (Kan godt stekes raskt på begge sider på pannen først). Litt olje , salt og pepper på toppen. Stek til kotelettene ser ferdig ut. Legg gjerne ved et par poteter i båter eller bytt bønner med potetbåter om du heller vil ha det. Enkelt og veldig godt
Søgni Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 Jeg lager suppe av det meste som kan stavmikses Bruker oftest å starte med litt løk, noen krydder (og nesten alltid hvitløk), freser det litt i en liten dæsj olje. Fyller på med de grønnsakene jeg har, og som passer sammen. Så tar jeg kraft/buljong og vann til grønnsakene er dekka, og så koker jeg det mørt, og stavmikser. Jeg kan gjerne tilsette fløte eller melk, og bruker gjerne ingefær, chili, lime/sitron også. Jeg pleier å tenke farger fremfor smak, angående hva som passer sammen. Mange ganger fryser jeg grønnsaksrester "tematisk" etter f.eks. like farger som kan brukes i ei suppe. For å gjøre disse suppene mer mettende, kan man tilsette kjøtt (her pleier jeg å bruke restene som ellers ikke passer til noe) linser, bønner, pasta, eller spise rundstykker e.l. til.
Navani Skrevet 7. januar 2020 #13 Skrevet 7. januar 2020 Tja, det meste jeg lager er fra bunnen, sjeldent halvfabrikat, blir jo dermed litt sunnere fort. I det siste har jeg laget chili sin carne, stekt ris med masse grønt, gulrotsuppe, pasta med laks og pesto, tomatsuppe med egg, taco (uten rømme og dressing som fort gjør det mer usunt). Handler mye om porsjon også. Har ikke dårlig samvittighet om jeg spiser pizza i helgen, men jeg fråtser ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå