AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #41 Skrevet 2. januar 2020 TS, det er bare din egen skyld. Hvis du ikke vil at alle kjenner noe om deg må du ikke fortelle noen. Ja, kanskje til mamma eller noen andre nærmeste personer, men ikke slektninger generelt! Hva forventet du? Anonymkode: 5d319...629
Gjest Villfisker Skrevet 2. januar 2020 #42 Skrevet 2. januar 2020 Har også noen sånne i min familie. Min «hevn» er å aldri fortelle dem noe.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #43 Skrevet 2. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: TS, det er bare din egen skyld. Hvis du ikke vil at alle kjenner noe om deg må du ikke fortelle noen. Ja, kanskje til mamma eller noen andre nærmeste personer, men ikke slektninger generelt! Hva forventet du? Anonymkode: 5d319...629 Det ER moren hennes det er snakk om. Og jeg vil også påstå at man skal kunne stole på nære venner/familie. Anonymkode: 83470...038 11
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #44 Skrevet 2. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke å tenke meg en eneste sykdom som du skal skamme deg over på denne måten her. Kanskje er det egentlig ikke så farlig? Anonymkode: f754d...6f9 Trenger ikke nødvendigvis være noe en skammer seg over?? Bor man på bygda f.eks er det ikke alt en vil alle skal vite... Det KAN faktisk bli "farlig". Det viskes og tiskes, evt barn kan bli holdt utenfor, gå utover jobben din osv. Det er faktisk opp til den som er syk hva som skal holdes hemmelig eller ikke. Anonymkode: 5a8c5...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #45 Skrevet 2. januar 2020 Du blir ikke noe bedre av sykdommen selv om du hevner deg på din mor. Anonymkode: 6320b...03c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #46 Skrevet 2. januar 2020 11 timer siden, Chiyo skrev: Du får ikke noe "fred i sjela" om du gjør noe tilbake. Du ødelegger bare det forholdet du har til personen. Selv om du ikke liker personen, så er hun i familien din, og du bør ikke lage noe drama. Hvorfor sa du det til henne av alle mennesker? Jeg skjønner godt at du er sint, jeg hadde også villet holde det hemmelig om det skjedde med meg, men jeg hadde nok ikke fortalt alle i familien en gang. Du tror ikke forholdet allerede er ødelagt av det personen gjorde mot TS? Man får absolutt mer fred i sjela ved å hevde sin rett, man får til og med en kjemisk belønning av det med helsefremmende effekt. Anonymkode: 1f6ff...215 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #47 Skrevet 2. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Rett hevn er å aldri ha noe mer med vedkommende å gjøre. Anonymkode: 1bd2e...e41 Dette. Jeg fikk også spredd informasjon jeg ikke ønsket ut, og min hevn er å si i fra at dette virkelig ikke var greit, også har jeg ikke noe mer med dette menneske å gjøre. Tror det svir mer enn noe annet, for å være ærlig. Jeg vet om noe som virkelig kunne fullstendig raknet alt for dette menneske om det kom ut, men det har jeg valgt å holde for meg selv. Anonymkode: c23c1...3eb
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #48 Skrevet 2. januar 2020 Jeg ville også tatt kontakt med personen som fikk vite dette, og forklart at dette var noe som din mor ikke hadde noen rett eller lov til å si videre, og bedt om at personen aldri nevner det videre (og heller ikke diskuterer det med moren din igjen). Anonymkode: df591...843
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #49 Skrevet 4. januar 2020 På 2.1.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev: TS, det er bare din egen skyld. Hvis du ikke vil at alle kjenner noe om deg må du ikke fortelle noen. Ja, kanskje til mamma eller noen andre nærmeste personer, men ikke slektninger generelt! Hva forventet du? Anonymkode: 5d319...629 Hva er vitsen med å skrive her om du ikke har noe godt å komme med? Føler du deg bedre etter å ha tråkket på folk? Det VAR som sagt moren min jeg fortalte det til. Jeg forventet det man vanligvis forventer av foreldre flest, at de skal beskytte deg! Hun har ikke vist noen anger eller sagt unnskyld, så dere som sier jeg må tilgi så sier jeg bare at nei, man trenger ikke å tilgi noen som ikke har bedt om tilgivelse. Enda jeg har forklar henne hvor mye det såret, jeg har grått i tlf og hun bare ler. Syk oppførsel fra en voksen dame. Hun har bursdag snart og siden jeg alltid bruker å gi henne blomster da, så tenker jeg at det kanskje går opp for henne da når det blir null oppmerksomhet fra meg i år. Jeg ser henne i et helt nytt lys. Nå når jeg tenker over tidligere eventer hvor hun har skuffet meg også så går det opp for meg at hun har sjeldent innrømt egne feil og alltid manipulert meg til å tro at jeg har skyld i alt selv. Vel, nå er det stopp på det. Forholdet vårt er ødelagt, jeg kommer aldri til å stole på henne igjen og jeg må dra alene til Bergen for operasjon. Jeg vet også at hun er inne på KG, så mamma, hvis du leser dette så håper jeg at det går opp for deg hvor enorm skuffelse du har vært for meg i denne grusomme tiden. Neste gang du skal utlevere meg til vennene dine om min helse, så kan du ha i bakhodet at de tenker nok sitt om deg også, for ingen normale mødre gjør slikt! TS Anonymkode: 97817...3a1 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #50 Skrevet 4. januar 2020 På 2.1.2020 den 10.09, AnonymBruker skrev: Jeg syns dette er fryktelig dårlig gjort av din mor, og forstår godt at du er både sint, skuffet og hevngjerrig. Likevel må jeg si, etter å ha fulgt flere av trådene dine på KG, at jeg forstår din mors behov for å ventilere til noen. Du har en kronisk sykdom som har gitt seg store utslag, og det kan være tøft for en mor å se sitt barn så syk og være ute av stand til å hjelpe. I tillegg har du beskrevet at du takler det hele dårlig, og har truet med både det ene og det andre om ting ikke går din vei. Det er nok ikke så enkelt for din mor å forholde seg til alt dette heller. Anonymkode: bffb7...6b8 1. Unnskyld meg, men da må du ha forvekslet meg med noen andre for jeg har kun skrevet en tråd tidligere om min sykdom her og jeg har da aldri truet med noe som helst. 2. At det skal være så vanskelig å holde intime detaljer om noens underliv privat er for meg en gåte. Det er nok ikke lett å være lege eller sykepleier heller alltid, men de klarer da for Helgoland å holde pasientenes intime helse for seg selv! Og det er lov å si at datteren sin er syk uten å måtte utlevere disse intime detaljene, for jeg er sikker på at venninnene hennes ikke får noe særlig ut av å vite at det renner BÆSJ ut av underlivet mitt. Nå anser jeg denne tråden for lukket, jeg har fått de rådene jeg ville ha og jeg kommer selvfølgelig ikke til å gjøre en fysisk "hevn" på moren min (annet enn å evt. aldri snakke med henne igjen), selv om det er fortjent. Jeg skrev denne tråden i sinne og det var unødvendig i seg selv. TS Anonymkode: 97817...3a1 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #51 Skrevet 4. januar 2020 Altså... hadde noen fortalt meg noe så sensitivt hadde det ikke falt meg inn å fortelle det videre. Burde ikke engang være nødvendig å be noen om holde slike detaljer om andre for seg selv. De fleste normalt oppegående personer skjønner at dette ikke er noe som skal diskuteres med Gud og hvermann. Og hvis noen hadde fortalt meg noe slikt om andre hadde jeg lurt på om personen som fortalte det var helt god. Slike ting diskuterer man bare ikke med utenforstående hvis man har antydning til sosiale antenner. Så kjære ts, vær veldig forsiktig med hva du forteller denne personen i framtida. Det at hun ikke får vite noe kan faktisk være en god form for hevn. Og hvis hun spør hvorfor hun aldri får vite noe, svarer du ganske enkelt at det er fordi du ikke kan stole på at hun ikke forteller det til halve bygda/byen. Anonymkode: 53605...5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå