Gå til innhold

Hva er rett hevn på en sladrekjerring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lett for andre å si at det ikke er noe å skamme seg over, så lenge det ikke gjelder dem selv. Alle mennesker har intimsoner, og vagina og avføring bruker begge å tilhøre menneskers intimsoner, som de ikke ønsker sladder om. Grovt overtramp, og grov mangel på respekt og omsorg, og det sårer i tillegg, til at det som tilhører det aller mest private er delt med uvedkommende. Synes godt at personen kan få en lærepenge, som de husker til neste gang. 

Anonymkode: 1f6ff...215

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lett for andre å si at det ikke er noe å skamme seg over, så lenge det ikke gjelder dem selv. Alle mennesker har intimsoner, og vagina og avføring bruker begge å tilhøre menneskers intimsoner, som de ikke ønsker sladder om. Grovt overtramp, og grov mangel på respekt og omsorg, og det sårer i tillegg, til at det som tilhører det aller mest private er delt med uvedkommende. Synes godt at personen kan få en lærepenge, som de husker til neste gang. 

Anonymkode: 1f6ff...215

Jeg har en venninne som har hatt samme problem som ts. Hun skammet seg veldig, til hun ble fortalt at det ikke er noe å skamme seg over. Det hjalp på henne å høre det. Kanskje det hjelper på ts? 

Uansett er det ikke greit at noen bryter tilliten til ts, som denne personen gjorde. 

Anonymkode: f8db2...d17

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner virkelig godt at du reagerer. Hadde ikke selv ønsket at slike detaljer ble delt ufrivillig om meg om jeg var i din situasjon. Jeg kan forstå skamfølelsen du sitter med, selv om det er leit at du føler på skam over noe som ikke er din skyld. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du hadde skjønt bedre hvorfor jeg føler for hevn om du visste hvor nære vi var og hvilken sykdom det dreide seg om. Det er så forkastelig oppførsel av henne at det må få en konsekvens. Jeg må gjøre noe. TS

Anonymkode: 97817...3a1

Du må ikke gjøre noe. Du får det ikke bedre av å ta hevn. 

Du kan heller velge å jobbe med følelsene rundt det som har skjedd, og få det bedre med det selv. Det er det eneste som hjelper.

Og jeg vet veldig godt hva jeg snakker om.

Anonymkode: 4b455...f03

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Sensi skrev:

Bra du skjelte henne ut. Da vet hun iallfall at dette var å gå langt over streken for deg. Hadde heller ikke ville hatt henne med etter dette. Så stygt av henne å le. Hun mangler empati for din situasjon. 

Så bra du er henvist dit. Nå ble jeg glad. Håper du får hjelp. ❤️

Noen ler fordi noe blir for ubehagelig å forholde seg til. Ikke nødvendigvis fordi hun er psykopat (som ts skriver) eller mangler empati.

Ja, det er et stort svik å si hemmelige ting videre. Dessverre skjer det ofte.

Ts kan velge å ignorere vedkommende, eller tilgi vedkommende. Hevn er uansett det dårligste alternativet, og vil til syvende og sist ikke føre noe godt med seg. 

Anonymkode: 4b455...f03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kutt vedkommende ut at ditt liv. 

Anonymkode: 2770a...496

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta litt avstand fra henne, og ikke si noe personlig til henne igjen, noen gang.. den svir. Hun er kanskje vant til å få vite.. 

Anonymkode: f4a28...90e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må finne ut av hvilke hemmeligheter personen har. Er personen gjeldsslave? Driver personen med dop eller kriminalitet? Har personen hatt en kjip kjønnssykdom eller en utro partner? Finn ut hvilke hemmeligheter personen har og bruk det for det det er verdt. Vi har alle sider ved oss som ikke tåler dagens lys.

Anonymkode: a928d...078

• Liker 3
Skrevet

Du får ikke noe "fred i sjela" om du gjør noe tilbake. Du ødelegger bare det forholdet du har til personen. Selv om du ikke liker personen, så er hun i familien din, og du bør ikke lage noe drama. Hvorfor sa du det til henne av alle mennesker? Jeg skjønner godt at du er sint, jeg hadde også villet holde det hemmelig om det skjedde med meg, men jeg hadde nok ikke fortalt alle i familien en gang.

• Liker 2
Skrevet

Det var et svik,og skjønner godt at du fantaserer om hevn, men jeg hadde latt det være med hevntankene.

Be vedkommende som familiemedlemet sladret til om å være så snill å holde tett, vær ærlig med at dette er vondt for deg både emosjonelt og fysisk og på toppen av det hele så har du nå opplevd svik fra noen du stolte på og er redd for at dette skal bli delt bak ryggen din. For selv ikke du kan stole på familiemedlemmet ditt, så har kanskje denne personen mer medfølelse og sympati. 

Personen som har sladret hadde jeg rett og slett kuttet ut. Eneste måten jeg hadde sluppet vedkommende nært meg igjen er om hun la seg skinnflat og ba om unnskyldning. Men hadde nok aldri stolt på vedkommendes igjen med noe sårt eller privat. Og denne omstillingen i forholdet deres vil nok svi mer enn noe annen hevn, når vedkommende faktisk innser hvor mye forholdet deres har endret seg.

Jeg ønsker deg god bedring ❤

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Chiyo skrev:

Du får ikke noe "fred i sjela" om du gjør noe tilbake. Du ødelegger bare det forholdet du har til personen. Selv om du ikke liker personen, så er hun i familien din, og du bør ikke lage noe drama. Hvorfor sa du det til henne av alle mennesker? Jeg skjønner godt at du er sint, jeg hadde også villet holde det hemmelig om det skjedde med meg, men jeg hadde nok ikke fortalt alle i familien en gang.

Jada, man kan ikke stole på noen tydeligvis, ikke sin egen mamma engang. God natt

ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anta at hun lo på grunn av usikkerhet, hun ble sikkert beklemt av situasjonen. 

Om det er en person hun har fortalt dette til, kan du alltids ringe den personen og fortelle hvor trist det er at moren din har fortalt om noe så privat, og be om at hun holder det hun har fått vite for seg selv. Det kan tenkes at personen ikke vil si dette videre, det er faktisk mange som er så taktfulle at de ikke går rundt og sladrer om slikt.

Anonymkode: 570bd...c0c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva, de alle fleste normale mennesker vil tenke at moren din tråkker over noen grenser ved å fortelle slikt.

Jeg antar dette er en fødselsskade? Det skal du ikke skamme deg over, det kunne skjedd oss alle. Også håper jeg du kan opereres..

Den beste hevn er et godt liv. Uten moren din. 

Anonymkode: 83470...038

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så vondt. Jeg føler med deg. Jeg lekker avføring selv etter fødsel. Og selv om jeg men er det ikke er noe å skamme seg over så er jeg flau og har bare fortalt det til mannen. 

Anonymkode: 8c24f...881

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada, man kan ikke stole på noen tydeligvis, ikke sin egen mamma engang. God natt

ts

Du omtaler moren din som psykopat. Jeg regner med at du allerede visste at moren din ikke er helt normal, og likevel forteller du henne ting du ikke vil skal komme ut🤔

Anonymkode: f8db2...d17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns dette er fryktelig dårlig gjort av din mor, og forstår godt at du er både sint, skuffet og hevngjerrig. Likevel må jeg si, etter å ha fulgt flere av trådene dine på KG, at jeg forstår din mors behov for å ventilere til noen. Du har en kronisk sykdom som har gitt seg store utslag, og det kan være tøft for en mor å se sitt barn så syk og være ute av stand til å hjelpe. I tillegg har du beskrevet at du takler det hele dårlig, og har truet med både det ene og det andre om ting ikke går din vei. Det er nok ikke så enkelt for din mor å forholde seg til alt dette heller. Å reagere med latter når du skjeller henne ut kan rett og slett være en forsvarsmekanisme. Jeg tviler på at du får noe ut av hevnplanene dine, det eneste du kan oppleve er at du mister en person du kan støtte deg på. Hvis du kjenner den hun har fortalt det til (antar det er en venninne e.l.) så kan du kontakte henne og fortelle at du opplever det som et svik at din mor har delt info om deg, og be henne holde det for seg selv. 

Anonymkode: bffb7...6b8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en fødselsskade kanskje? Og noe du nå skal få hjelp for. Hold hodet høyt. Du har ingenting å skamme deg over!

Har lest om fattige kvinner i u-land som sliter med dette i åresvis. Som blir stigmatiserte. Som ikke får hjelp før leger uten grenser/røde kors o.l kommer forbi og tar fatt i problemene. 

Synes du kan ta en pause fra denne personen. Din mor? Tante? Eller storesøster? Og heller fokusere på å bli frisk. For det vil du bli. Og så vet du nå hva du kan og ikke kan dele med denne personen i fremtiden.

Lykke til!

Anonymkode: d193f...0f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beste hevn er vel å se personen rett i øynene og konfrontere henne!  

Har folk gjort meg urett så ser jeg dem hardt rett i øynene og legger frem at jeg vet hva dem har gjort og hva jeg mener om det!! De fleste blir rimelig spake når de får det servert på den måten.

Anonymkode: 359fc...97b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det tristeste her er at noen skal skamme seg over å ha en slik sykdom. SKAM, virkelig? I stedet for å bruke tid og ressurser på hevn, tror jeg ts heller har bedre av å bruke tiden på å få hjelp. Både med sykdommen og med følelsen av skam.

Sladrekjerringa kan hun bare stenge ute av livet sitt, det er mer enn nok "hevn".

Lykke til, ts.

Anonymkode: 74bc3...221

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det tristeste her er at noen skal skamme seg over å ha en slik sykdom. SKAM, virkelig? I stedet for å bruke tid og ressurser på hevn, tror jeg ts heller har bedre av å bruke tiden på å få hjelp. Både med sykdommen og med følelsen av skam.

Sladrekjerringa kan hun bare stenge ute av livet sitt, det er mer enn nok "hevn".

Lykke til, ts.

Anonymkode: 74bc3...221

Skjønner ikke hvorfor folk hele tiden må nevne dette. Nei, ts har ingenting å skamme seg over når det gjelder en slik sykdom. Men det er jo fullt forståelig at noe så privat og sensitivt ikke skal komme ut til hvem som helst, og ikke minst sviket. Her har hun betrodd seg til sitt aller nærmeste familiemedlem som viser seg å være moren.

Anonymkode: a7912...fdd

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...