AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Et nært familiemedlem har sviktet meg på det groveste og har spredt svært privat informasjon (noe som kun legene mine og familien min visste) om meg bare for å gagne sympati for seg selv (typ, stakkars meg som har et familiemedlem som er så syk at...). Om noen skulle lure så er det svært tabulagt og sensitiv informasjon og jeg hadde gitt streng beskjed om at dette skal holdes tett. Da jeg fant det ut så jeg rødt. Jeg gjør det fortsatt, jeg er rasende. Fantaserer om å kaste egg på huset hennes. Da jeg tok det opp sa hun bare "Men det er jo bare *navn*, hva gjør det at hun vet det da?" Altså, enten så bryr hun seg ikke eller så skjønner hun ikke skaden hun har gjort. Jeg har seriøst vært sint og lei meg i hele dag. Tror ikke jeg får fred i sjela før jeg gjør noe like ille tilbake. Forslag? Anonymkode: 97817...3a1 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Vet du noe om henne som hun ikke vil at folk skal vite? Hun synes jo ikke det er så farlig om folk vet alt mulig om enhver, inkludert henne da.. Anonymkode: 1f6ff...215 14
Skogkløver Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Du vil vel ikke føle deg noe bedre etter hevn uansett. La det ligge og se fremover, droppkontakten om du ikke ønsker å forholde deg til dama videre. 19
Miklo Velka Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er rett hevn på en sladrekjerring? Anonymkode: 97817...3a1 "He who plots to hurt others often hurts himself." Aesop (c.620-560 BC) 11
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du noe om henne som hun ikke vil at folk skal vite? Hun synes jo ikke det er så farlig om folk vet alt mulig om enhver, inkludert henne da.. Anonymkode: 1f6ff...215 Støtter denne. Synes folk som sprer sensitiv informasjon om andre uten tillatelse bør få smake din egen medisin. Kanskje de er litt mer forsiktig neste gang. Er jo ikke sikkert hun bryr seg da siden det tydeligvis ikke er så viktig, men det er vel helst bare hvis det ikke gjelder henne selv vil jeg tro. Anonymkode: a7912...fdd 11
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, Skogkløver skrev: Du vil vel ikke føle deg noe bedre etter hevn uansett. La det ligge og se fremover, droppkontakten om du ikke ønsker å forholde deg til dama videre. Jeg tror du hadde skjønt bedre hvorfor jeg føler for hevn om du visste hvor nære vi var og hvilken sykdom det dreide seg om. Det er så forkastelig oppførsel av henne at det må få en konsekvens. Jeg må gjøre noe. TS Anonymkode: 97817...3a1 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Jeg klarer ikke å tenke meg en eneste sykdom som du skal skamme deg over på denne måten her. Kanskje er det egentlig ikke så farlig? Anonymkode: f754d...6f9 9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 Rett hevn er å aldri ha noe mer med vedkommende å gjøre. Anonymkode: 1bd2e...e41 18
Gjest blåbærpike Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du hadde skjønt bedre hvorfor jeg føler for hevn om du visste hvor nære vi var og hvilken sykdom det dreide seg om. Det er så forkastelig oppførsel av henne at det må få en konsekvens. Jeg må gjøre noe. TS Anonymkode: 97817...3a1 Om dere er så nære som du sier, er en passelig straff / naturlig konsekvens at du kutter ut familiemedlemmet en periode. Gjerne så lenge at hun merker det, og kommer krypende tilbake..
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #10 Skrevet 1. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke å tenke meg en eneste sykdom som du skal skamme deg over på denne måten her. Kanskje er det egentlig ikke så farlig? Anonymkode: f754d...6f9 Det renner avføring ut av vaginaen min. Må gå med bleie. Det er det mest grusomste, uvirkelige, ekleste som har skjedd meg. Det har ødelagt livet mitt. Ikke så farlig? ts Anonymkode: 97817...3a1 14
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #12 Skrevet 1. januar 2020 Alle felles kjente bør i hvertfall få vite hvor upålitelig og lite hensynsfull hun er, og at hun har sviktet og såret deg på det groveste. Anonymkode: a9dda...8f2 8
Sensi Skrevet 1. januar 2020 #13 Skrevet 1. januar 2020 Uff. Det er sensitivt ja. Stort tillitsbrudd er det og hadde ikke klart å dele noe med henne igjen. Skjønner du er sint. Ville latt henne få vite hvor såret, sint og lei deg du er. At tilliten og nærheten du har følt til henne er borte. Det er ikke akkurat hevn, men det å få vite at man ikke lenger er verdig fortrolighet tenker jeg også vil såre. Samtidig er det sant og hun fortjener å bli vist konsekvensen av handlingen sin. Ville ikke gjort hevn og sunket ned på hennes nivå. Det vil ikke føre noe godt med seg. Håper du får hjelp med utfordringen din. Er det du som har skrevet her inne før om et lignende problem med fistel? Det ble da lenket til et behandlingssted i Norge som spesialiserer seg på slike gynekologiske lidelser. Husker ikke hva det het. Du får si fra om du ikke kjenner til dette stedet så kan jeg søke det opp om du vil. 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #14 Skrevet 1. januar 2020 4 minutter siden, Sensi skrev: Uff. Det er sensitivt ja. Stort tillitsbrudd er det og hadde ikke klart å dele noe med henne igjen. Skjønner du er sint. Ville latt henne få vite hvor såret, sint og lei deg du er. At tilliten og nærheten du har følt til henne er borte. Det er ikke akkurat hevn, men det å få vite at man ikke lenger er verdig fortrolighet tenker jeg også vil såre. Samtidig er det sant og hun fortjener å bli vist konsekvensen av handlingen sin. Ville ikke gjort hevn og sunket ned på hennes nivå. Det vil ikke føre noe godt med seg. Håper du får hjelp med utfordringen din. Er det du som har skrevet her inne før om et lignende problem med fistel? Det ble da lenket til et behandlingssted i Norge som spesialiserer seg på slike gynekologiske lidelser. Husker ikke hva det het. Du får si fra om du ikke kjenner til dette stedet så kan jeg søke det opp om du vil. Det er siste gang hun får vite noe slikt om meg igjen hvertfall. Klarte ikke å kontrollere meg selv og skjelte hun ut på tlf i sta. Hun lo bare, som en psykopat. Og ja, det er jeg har skrevet et innlegg tidligere på helse-forumet. Er henvist til spesialister i Bergen nå. Denne personen skulle egentlig bli med meg dit og være min støtteperson så det er mildt sagt leit at jeg nå står alene i det her. ts Anonymkode: 97817...3a1 7
Sensi Skrevet 2. januar 2020 #15 Skrevet 2. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er siste gang hun får vite noe slikt om meg igjen hvertfall. Klarte ikke å kontrollere meg selv og skjelte hun ut på tlf i sta. Hun lo bare, som en psykopat. Og ja, det er jeg har skrevet et innlegg tidligere på helse-forumet. Er henvist til spesialister i Bergen nå. Denne personen skulle egentlig bli med meg dit og være min støtteperson så det er mildt sagt leit at jeg nå står alene i det her. ts Anonymkode: 97817...3a1 Bra du skjelte henne ut. Da vet hun iallfall at dette var å gå langt over streken for deg. Hadde heller ikke ville hatt henne med etter dette. Så stygt av henne å le. Hun mangler empati for din situasjon. Så bra du er henvist dit. Nå ble jeg glad. Håper du får hjelp. ❤️ 13
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #16 Skrevet 2. januar 2020 23 minutter siden, blåbærpike skrev: Om dere er så nære som du sier, er en passelig straff / naturlig konsekvens at du kutter ut familiemedlemmet en periode. Gjerne så lenge at hun merker det, og kommer krypende tilbake.. Er det slike man ønsker at kommer krypende tilbake da? Når det er så sensitivt og at hun i tillegg ler av det etterpå, så hadde jeg faktisk gjort noe som såret tilbake og ville aldri hatt noe med henne å gjøre igjen. Det å ta igjen med slike mennesker å la de føle på det samme selv er ikke å synke ned på samme nivå. Anonymkode: a7912...fdd 12
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #17 Skrevet 2. januar 2020 Kjære TS Dette høres ut som en skikkelig kjip situasjon, både med din medisinske tilstand og sviket du opplevde. Jeg ville fortalt i klartekst at jeg kuttet henne ut pga dette og ikke hadde intensjoner om å ha noe som helst å gjøre med henne før hun viste oppriktig anger og ga en uforbeholden beklagelse. Deretter ville jeg fullstendig ignorert henne og fortsatt med mitt. Det kan være fristende å gjøre noe lignende tilbake, men jeg tror ikke det vil svi like mye som å kutte kontakt, ettersom du da ikke vil være noe bedre enn henne mtp tillit. Jeg ønsker deg masse lykke til, håper at det ordner seg for deg ❤️ Anonymkode: da925...15b 5
Lacy Skrevet 2. januar 2020 #19 Skrevet 2. januar 2020 Skjønner at dette er ekstremt smertefullt for deg at 'uinnvidde' vet.. Når det er sagt er dette noe en hver kvinne kan relatere til at er det #*!? # man kan forestille seg av skader nedentil.. Du har ingenting å skamme deg over og jeg foreslår at du eier det! Da i den forstand at om du merker snakk om det så si rett ut at dette ble delt uten sitt samtykke. På den måten får du din hevn uten å miste din verdighet i det... Det er din lidelse og hennes absolutte svik. Ingen vil stole på henne og hun kan ha det så godt.. Vel og merke om noen begynner å snakke med deg om det... Jeg tar ikke lett på dette asså, virkelig ikke, men jeg vet flere som har hatt lignende og jeg syns det er så innmari leit å føle skam rundt noe som så lett kan skje og som er så til de grader uforskyldt ❤️❤️❤️ 16
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #20 Skrevet 2. januar 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det renner avføring ut av vaginaen min. Må gå med bleie. Det er det mest grusomste, uvirkelige, ekleste som har skjedd meg. Det har ødelagt livet mitt. Ikke så farlig? ts Anonymkode: 97817...3a1 Jeg syns virkelig ikke dette er noe å skamme seg over. Når det er sagt, så har hun brutt din tillit. Det er stygt gjort. Jeg ville nok holdt avstand til denne personen til hun har bedt om unnskyldning. Anonymkode: f8db2...d17 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå