Gå til innhold

Hva ønsker dere å lese om i avisen?

Anbefalte innlegg

Gjest Maikana
Skrevet

Litt nysjerrig bare.

Hva liker du best å lese i avisen?

Hva skulle det stått mer om?

Jeg studerer journalistikk for tiden, og har lurt litt på dette.

Selv liker jeg best å lese jeg feature historier, livsstil bilag, i-dybden-saker, og "plain" nyheter.

Hva liker KG jenter og -gutter å lese? :rosasmil:

Videoannonse
Annonse
Gjest manic
Skrevet

Jeg foretrekker debatt-sider og kultur og til en viss grad gravende journalistikk når det graves etter noe viktig :)

Ikke så glad i se-og-hør- journalistikk utenom sånne utrolige historier da... mann som fikk operert vekk 30 kilos svulst og damer som føder sekslinger og sånt..det er jo sjokkerende gøy...

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg skulle ønske at det var mer internasjonale nyheter, mer viktige nyheter og ikke så mye "se og hør-nyheter". Skulle gjerne lest mer om hva som skjer f.eks politisk i andre verdensdeler istedet for å lese at den og den kjendisen har blitt gravid. Og mer kultur, og mindre sport.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg liker se og hør journalistikk jeg, men ikke for mye av det. Liker også livsstil, og særlig reisereportasjer. Interessant med artikkelserier som ser på et tema og går i dybden.

Det viktigste er selvfølgelig nyhetene, liker alle typer egentlig, små morsomme saker fra land og strand, og skikkelig gravende journalistikk, både nasjonal og internasjonal. Politikk.

Jeg har altså litt ja-takk-begge-deler holdning, men egentlig vil jeg har mer av alt.

MEN IKKE SPORT, blir så irritert når halve avisen består av fotball-driit. Kan de ikke lage en egen sportsavis, så kan vi andre slippe når vi kjøper f.eks VG... argh..

Skrevet

Liker utenriksstoff, gode dybdeintervjuer (med, for meg, interessante mennesker. Dvs internasjonale politikere, organisasjonsmennesker etc), og saker som virkelig går i dybden. "Gravende journalistikk" av god kvalitet, som det nevnes her. Men finner det alt for sjelden i norske aviser.

Synes også at dekningen av norsk politikk kan være litt overfladisk. Slik som i min jobb, der vi følger med på hva som skjer fra dag til dag i storting og regjering er det skuffende lite av de interessante sakene som tas opp som kommer i avisene.

Magasinet i Dagbladet liker jeg ofte.

At det er kommet egne sportsbilag ser jeg på som :hoppe: . For det har irritert meg sånn at det tok opp så stor del av avisen. Nå er de bare tynne, men alt er relativt.. :ler: Det tar jo ca tre minutter å lese VG og Dagbladet uansett.

Skrevet

Ikke sport, ellers leser jeg det meste.

Glad VG fikk eget sportsbilag. Kjøpte avisen i går og tok ut sportsbilag og la det søppelkassa på kiosken med det samme.

Skrevet

ALT annet enn fotball og kongestoff og alt for mye "sladder".

Skrevet

Ikke at Jon Arne Riise og idol-Sandra

BARE ER VENNER

Herregud, vg. Jeg trodde det virkelig ikke var mulig. Jeg vet dere alltid har servert oss søppel, men dette får være nok. hehe, og nordmenn er stolte av seg selv fordi vi er en avislesende nasjon. Andre land skulle vist hva som opptok oss..

Gjest Anonymous
Skrevet

Utover 'plain-nyheter' som du henviser til, så liker jeg godt kultur-nyheter og portrett-intervjuer av alskens mennesker. Alle mennesker er i utgangspunktet interessante og verd spalten. Dersom det blir dårlig lesning, er det skribentens feil, ikke intervju-objektet.

Jeg har veldig sansen for Frelsesarmeens, Krigsropet og pleier å få med meg det. Ellers liker jeg Aftenposten godt. Og som det nevnes her er jeg glad i Magasinet som følger Dagbladet også :) Danske Weekendavisen er helt fantastisk.

Det er mange ting som ikke opptar meg også, men jeg har forståelse for at avisen er for alle, så.. Det viktigste er at det er dyktige skribenter. Det redder mye.

Ellers skal det sies at jeg synes Natt&Dag folket er svært, svært dyktige ofte så all honør til de også :)

http://www.aftenposten.no/

http://www.frelsesarmeen.no/pages/krigsrop...et_framside.asp

http://www.dagbladet.no/magasinet/

http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/forside

http://www.nattogdag.no/no/

Skrevet

skulle gjerne sett at norske journalister fjernet skylappene og ga norsk metall den oppmerksomheten de fortjener.

Gjest TomKrus
Skrevet
skulle gjerne sett at norske journalister fjernet skylappene og ga norsk metall den oppmerksomheten de fortjener.

skulle gjerne sett at norske journalister fjernet skylappene og ga nyhetene den oppmerksomheten de fortjener.

Gjest Sesselja
Skrevet

skulle gjerne sett at norske journalister fjernet skylappene og ga nyhetene den oppmerksomheten de fortjener.

Enig.

Eller egentlig trenger ikke avisene stresse med å skaffe oss rykende ferske nyheter. De vil nesten alltid komme sist med å bringe oss det siste, pga nettet og etermediene.

Men jeg skulle gjerne sett at avisene brukte mer tid på:

a) å finne egne nyheter, gjerne bruke tid på en skikkelig sak istedet for å skrive om det vi så på tv i går.

B) analyser og bakgrunnsinformasjon. Mye av nyhetene forutsetter at man har kjennskap til bakgrunnshistoriene, men slik er det ikke alltid. Ikke bare fordi historier kan oppstå på steder vi ikke har så mye generell kunnskap om, men også fordi nye lesere kommer til som kanskje ikke leste aviser da forrige krigen i Irak herjet etc. Avisene har muligheten til å sette nyhetsbildet inn i et større bilde. De har også plassen til å gå mer i dybden enn f.eks tv-nyhetenes 90 sekunders innslag kan gjøre. Bare så synd de velger å analysere fotball, ikke samfunnet.

Gjest lillelou
Skrevet

Mindre fotball, gjerne mer kultur. Portrettintervju med interessante mennesker.

Gjest Valhalla
Skrevet

Mer politikk. Trekke inn mennesker som ikke er journalister og la dem skrive fast ukentlig column, fra forskjellig sider i politikken. Utenriks kunne det vært mindre fokus på journalistenes yndlingsobjekt de slemme israelerne og de snille palestinerne. Forferdelig ensidig vinkling som blir veldig irriterende etterhvert. Er det ikke noen andre konflikter å dekke? Gjerne mer fokus på Asia, f.eks. Kina. De klarer ikke dekke Usa uansett, de er alt for ensidig så man kan heller lese utenlandske aviser. Det er to områder som stort sett dekkes i norske media, Usa og Israel/Palestina, og begge er elendig. Ellers har jeg 0 interesse for sport, men forstår jo at de må skrive om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...