AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Om 3 måneder flytter jeg og barnet på 12 år tilbake til en annen kant av landet. Det er 1,5 år siden vi bodde der et par år. Barnet trives ikke her og savner venner og skole høyt og sårt og derfor velger jeg og ta sjefsavgjørelsen. Å flytte tilbake. Barnefar begynte med samvær våren 2019 etter og vært fraværende siden fødsel før dette. Vi har bodd her i litt over 1 år nå. Vi har ingen samværsavtale eller innvolvering fra FVK. Etter flere samtaler med barnet er valget tatt etter barnets ønske og behov. Jeg er livredd for BF, og har kontaktet FVK for time for å få støtte og hjelp til å formidle til BF hva som skjer. Hva annet enn bf sitt temprament kan jeg forvente fremmover? altså juridisk etc.? Jeg har ingen planer om å forhindre videre samvær, men det blir endret fra defjuse helger til ferie og langfri tider etter økonomisk mulighet. Anonymkode: d92ef...f38
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Hvis han har vært fraværende siden fødsel og dere ikke har noen formell samværsavtale kan han ikke si noe på det. Barnets beste må stå i fokus Anonymkode: 30b4e...35a 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Kan gå rettens vei for å få full omsorg for barnet,men når han har vært fraværende så lenge så er ikke akkurat det noe å frykte. Anonymkode: 64a64...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Er det ikke fra barnet er 12 år de kan selv bestemme hvor de vil bo? Anonymkode: 858fe...516 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke fra barnet er 12 år de kan selv bestemme hvor de vil bo? Anonymkode: 858fe...516 De kan ha en mening om det som skal bli hørt. Men det betyr ikke at barnet bestemmer. Anonymkode: d92ef...f38 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke fra barnet er 12 år de kan selv bestemme hvor de vil bo? Anonymkode: 858fe...516 Ikke bestemme, men barnets ønske skal vektlegges. Anonymkode: cb660...088
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Kan jo nevne at jeg har foreldreansvaret alene og full omsorgsrett alene for barnet og hatt det siden fødsel. Anonymkode: d92ef...f38
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 Nå vet jeg ingenting om regler for dette osv, men tror du dette er riktig mtp på fars reaksjon? Jeg, som mor, hadde blitt rasende for en slik avgjørelse, men det er ikke det du er redd for? Hvorfor er far plutselig involvert nå? Er det DU som har sabotert, eller var det hans ønske å være fraværende pappa? Anonymkode: e6926...c98 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan gå rettens vei for å få full omsorg for barnet,men når han har vært fraværende så lenge så er ikke akkurat det noe å frykte. Anonymkode: 64a64...ca3 Kommer anpå hvorfor han har vært fraværende; frivillig, uvitenhet om barnet, eller sabotasje fra mor! Anonymkode: e6926...c98 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #10 Skrevet 1. januar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ingenting om regler for dette osv, men tror du dette er riktig mtp på fars reaksjon? Jeg, som mor, hadde blitt rasende for en slik avgjørelse, men det er ikke det du er redd for? Hvorfor er far plutselig involvert nå? Er det DU som har sabotert, eller var det hans ønske å være fraværende pappa? Anonymkode: e6926...c98 Skal fars reakajon gå fremfor barnets beste? Det har vært fars eget ønske å være fraværende og aldri fulgt opp tidligere forsøk på samværsavtaler. Interessen hans for samvær kom i 2019, defjust fulgt opp. Ja far vil bli skuffet, kanskje til og med klikke. Men jeg setter barnet forran han som alle år tidligere. Anonymkode: d92ef...f38 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #11 Skrevet 2. januar 2020 Barnefar kan ikke bare komme og gå hvert skuddår, eller når det passer han, og bli sint på deg, og snakke om sine rettigheter. Gode Aleneforeldre vet hva det vil si å stille opp hver eneste dag, i tykt og tynt. Det er et stort ansvar! Juridisk sett har du ingenting å frykte. Ikke moralsk sett heller. Selvfølgelig setter du barnets behov, og dine egne behov foran en slask av en barnefar. Skulle bare mangle. Lykke til! Håper barnet vil trives bedre dit dere skal. Anonymkode: da121...f86 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #12 Skrevet 2. januar 2020 Har du foreldreansvaret alene bestemmer du. Han kan bli sur osv men han kommer ingen vei juridisk. Anonymkode: bfea9...e86
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #13 Skrevet 2. januar 2020 Jeg var sammen med en pappa som opplevde som eksen din. Han fikk endelig lov til å få mer samvær og så flyttet kjerringa. utrolig sårt for mannen. Ja, du kan jo tenke deg hvordan det føles hvis ungen din hadde blitt revet bort fra deg uten du skulle sagt noe. så hva enn han måtte sende din vei så får du leve med det. Han kan ikke akkurat ta ungen fra deg da du både er oppegående og gjør ting rett. Lykke til med nye bostedet. Anonymkode: 7e06c...8df
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #14 Skrevet 2. januar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var sammen med en pappa som opplevde som eksen din. Han fikk endelig lov til å få mer samvær og så flyttet kjerringa. utrolig sårt for mannen. Ja, du kan jo tenke deg hvordan det føles hvis ungen din hadde blitt revet bort fra deg uten du skulle sagt noe. så hva enn han måtte sende din vei så får du leve med det. Han kan ikke akkurat ta ungen fra deg da du både er oppegående og gjør ting rett. Lykke til med nye bostedet. Anonymkode: 7e06c...8df Her har jo far gitt faen da, såeh. Han eget problem at ting blir som det blir. Anonymkode: 43b39...5bc 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #15 Skrevet 2. januar 2020 Takk for svar og innspill. Anonymkode: d92ef...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå