Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

beklager på forhånd for detaljer i dette innlegget, om du ikke tåler å lese om avføring så anbefaler jeg deg å stoppe å lese nå.

begynte på metformin for noen måneder siden. Startet med 500mg x 1. Ble skikkelig løs i magen og hadde diare hver dag i en måned. Gynekologen mente likevel at jeg skulle trappe opp til 500mg 3-4 ganger for dag (til måltid). Jeg gjorde som gynekologen sa og diaren fortsatte. Føler av og til at jeg tisser med baken. Er nå på min 4. Måned med metformin og i kombinasjon med sunt kosthold har gått ned 16 kilo, så føler det hjelper, samtidig er nå det ikke rart når alt jeg spiser renner ut av meg...

Jeg må innrømme at kostholdet har sklidd litt ut i julen og det ble inntatt sjokolade og godteri hver dag. Det som er så rart er at når jeg har spis godteri og drukket sukkerholdig drikke, så har avføringen vært fast. Er nå tilbake på sunt kosthold og i dag var det rett tilbake til diare. 
I julen har vekten gått opp 1 kilo, men når jeg har diare hver dag så ser jeg forskjell på vekten fra uke til uke. Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: b214a...615

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel det metformin gjør?

Du går ned ved at du har diare?

Så hva er spørsmålet?

Du har jo tatt dette opp med gynekologen?

Vi på forumet kan ikke si noe om dette.

Du skriver ikke noe om hvorfor du går på metformin heller?

Anonymkode: 19d9c...4ce

AnonymBruker
Skrevet

Min mann bruker metformin for dia 2 og han hadde samme problem de to , tre første månedene så stabiliserte det seg. Det er jo en kjent bivirkning at den kan være hard for magen. Snakk med din gynekolog om det ikke stabiliserer seg. 

Anonymkode: 107f1...c43

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på metformin 850 × 2, i 6 mnd. Så å si diaré x fler hver dag, uavhengig av hva jeg spiser. Så å spise noe som helst uten å være hjemme er nesten uaktuelt. Bruker det pga pcos.

Anonymkode: f629b...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...