AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Jeg holder på å bli gal! Omgangssyke for et par uker siden... høy feber på hun minste nå, og nå i dag fikk han eldste på 8 år omgangssyken.... jeg er så lei sykdom!!! Leser om andre som har omgangssyke i hus og liksom tar lett på d.... jeg bare hæ!! Jeg går rett i kjelleren, livredd for å få d selv, livredd for at de andre søsknene skal få d... vasking og kloring av hus.... måle feber og gi Paracet til minsten.... må vøre hjemme i morgen fra jobb... å bare !! Åå hvirdan skal jeg tenke for å takle dette her ?? Når dere har omgangssyken i hus pleier dere slippe unna selv? Anonymkode: 64158...4e7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #2 Skrevet 1. januar 2020 Gidder ikke å stresse, blir man syk så blir man syk, staten betaler. Anonymkode: e7e82...a3e 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Akseptere det. Det smitter så lett at de fleste i huset får det uansett. Pleier ikke slippe unna selv nei, man utsettes for mye smitte når man tørker spy/diaré. Anonymkode: bb8c8...677 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Har gitt opp. Orker ikke stresse, regner med at alle får det uansett. Prøver å begrense smitte, og klorer som en fæl da, men stresser ikke. Anonymkode: 97a04...fd7 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 Blir gal og bare innfinner meg med at dette er livet mitt nå. Anonymkode: e15b2...ff6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 Når en av oss får omgangssyke får jeg litt hetta. Det er det verste jeg vet. Jeg blir alltid så dårlig. Så jeg klorer som en gal og håper på det beste. De to siste gangene minste har hatt det så har ingen andre blitt smittet. Nå er det noen år siden vi hadde det sist. Minste er 8 år. Anonymkode: 61d32...9a6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Jeg hater omgangssyken og er livredd for å få den i hus, men skjer det så må vi jo bare stå i det. Det går jo over, og det er sykt deilig når det er over. Anonymkode: f2137...bdb
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 Her hadde minsten omgangssyke i 2 uker, altså gjennom hele jula og julemiddagen ble stående å bli kald for det var oppkast og diaré ut av både klær og bleie og på stuegulvet og far kasta opp, tanter, onkler, besteforeldre, mens jeg triumferte utrolig nok igjennom det hele uten å bli syk. Men var rimelig lei av å bli spydd og bæsja på både dag og natt. Måtte opp på nettene å bytte på vår seng og minsten sin seng 😷 Utrolig slitsomt når det står på, men hvorfor stresse med det når det først har komt i hus? Blir man syk så blir man syk, men selvfølgelig gjøre alle forbyggende regler for å unngå det. Anonymkode: 7d50c...535
Gjest theTitanic Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på å bli gal! Omgangssyke for et par uker siden... høy feber på hun minste nå, og nå i dag fikk han eldste på 8 år omgangssyken.... jeg er så lei sykdom!!! Leser om andre som har omgangssyke i hus og liksom tar lett på d.... jeg bare hæ!! Jeg går rett i kjelleren, livredd for å få d selv, livredd for at de andre søsknene skal få d... vasking og kloring av hus.... måle feber og gi Paracet til minsten.... må vøre hjemme i morgen fra jobb... å bare !! Åå hvirdan skal jeg tenke for å takle dette her ?? Når dere har omgangssyken i hus pleier dere slippe unna selv? Anonymkode: 64158...4e7 ... Selvsagt er det stress med omgangssyke, men det er langt fra noe som bør få deg til å tippe over. Den går tross alt over på tre- fire dager per pers. Om det bringer deg i kjelleren så er du lite forberedt på noen av livets hardere realiteter. Men kanskje du og mange her tar 48 timers regelen til nøyere gjennomtanke. Det er en grunn til at nettopp denne sykdommen kommer tilbake til skoler og barnehager etter den allerede har herjet en runde. Beklager mangelen på sympati. Omgangssyke er noe herk, men det bringer ikke psykisk knekk.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #10 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, theTitanic skrev: ... Selvsagt er det stress med omgangssyke, men det er langt fra noe som bør få deg til å tippe over. Den går tross alt over på tre- fire dager per pers. Om det bringer deg i kjelleren så er du lite forberedt på noen av livets hardere realiteter. Men kanskje du og mange her tar 48 timers regelen til nøyere gjennomtanke. Det er en grunn til at nettopp denne sykdommen kommer tilbake til skoler og barnehager etter den allerede har herjet en runde. Beklager mangelen på sympati. Omgangssyke er noe herk, men det bringer ikke psykisk knekk. Kommer jo litt an på hva hun er redd for her da. Om problemet her stammer fra angst for kvalme og oppkast kan jeg forstå at hun engster seg for å bli smittet. 😔 Jeg har angst for dette selv, og får helt dilla om noen rundt meg er syke. Heldigvis smittet det ikke sååå lett. Det er dråpesmitte, og det verste kan man unngå med god hygiene som håndvask, håndsprit og eventuelt engangshansker når man vasker. Jeg har sluppet unna mange ganger ved å ta i bruk disse tiltakene. Jeg vet ikke om det er fordi jeg har godt immunforsvar eller om det faktisk går an å unngå smitte ved nøye håndvask og andre hygiene tiltak. Anonymkode: 68992...abb 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #11 Skrevet 1. januar 2020 4 minutter siden, theTitanic skrev: ... Selvsagt er det stress med omgangssyke, men det er langt fra noe som bør få deg til å tippe over. Den går tross alt over på tre- fire dager per pers. Om det bringer deg i kjelleren så er du lite forberedt på noen av livets hardere realiteter. Men kanskje du og mange her tar 48 timers regelen til nøyere gjennomtanke. Det er en grunn til at nettopp denne sykdommen kommer tilbake til skoler og barnehager etter den allerede har herjet en runde. Beklager mangelen på sympati. Omgangssyke er noe herk, men det bringer ikke psykisk knekk. For de av oss som sliter med emetofobi og bakterieangst kan det fint gi en psykisk knekk jo. Jeg er helt frynsete når noen i huset får det, sover ikke, kvalm av redsel, skjelven osv. Vasker og vasker som en gal, klorer overalt, sprayer over med antibacspray selv om det ikke tar norovirus, men det hjelper på psyken å bruke både såpe og vann, klor og antibac. Bruker hansker og munnbind. Overholder 48 t regelen strengt, helst lenger om mulig. Den syke holder seg på soverom eller ekstrastuen, og får mat osv der, ikke lov å gå på kjøkkenet. Høres voldsomt ut, men her er det aldri vært smitte utover den ene som får det først. Men jeg bruker flere dager etter siste symptom på å bekymre meg for om jeg er smittet, noen andre er smittet, tilbakefall osv. Jeg er sånn som får hjertebank og kaldsvetter når ungene sier de har vondt i magen😱 for å svare på ts sitt spørsmål, takler det veldig dårlig og vasker meg til blods☹️ Heldigvis lenge siden sist, *bank i bordet* Anonymkode: 60ad1...714 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #12 Skrevet 1. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her hadde minsten omgangssyke i 2 uker, altså gjennom hele jula og julemiddagen ble stående å bli kald for det var oppkast og diaré ut av både klær og bleie og på stuegulvet og far kasta opp, tanter, onkler, besteforeldre, mens jeg triumferte utrolig nok igjennom det hele uten å bli syk. Men var rimelig lei av å bli spydd og bæsja på både dag og natt. Måtte opp på nettene å bytte på vår seng og minsten sin seng 😷 Utrolig slitsomt når det står på, men hvorfor stresse med det når det først har komt i hus? Blir man syk så blir man syk, men selvfølgelig gjøre alle forbyggende regler for å unngå det. Anonymkode: 7d50c...535 Både tanter, onkelen og besteforeldre kastet opp? Bor de alle hos deg, eller mener du at de ble smittet og kastet opp med en gang de kom innenfor døra? 😅 Om barnet ditt kastet opp så mye i 2 uker burde du ha tatt det med til legevakten. 🙄 Det høres skummelt ut. Anonymkode: 68992...abb 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. januar 2020 #13 Skrevet 1. januar 2020 Vi har aldri blitt smittet. Men hvorfor stresse? Får man det så får man det...
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #14 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For de av oss som sliter med emetofobi og bakterieangst kan det fint gi en psykisk knekk jo. Jeg er helt frynsete når noen i huset får det, sover ikke, kvalm av redsel, skjelven osv. Vasker og vasker som en gal, klorer overalt, sprayer over med antibacspray selv om det ikke tar norovirus, men det hjelper på psyken å bruke både såpe og vann, klor og antibac. Bruker hansker og munnbind. Overholder 48 t regelen strengt, helst lenger om mulig. Den syke holder seg på soverom eller ekstrastuen, og får mat osv der, ikke lov å gå på kjøkkenet. Høres voldsomt ut, men her er det aldri vært smitte utover den ene som får det først. Men jeg bruker flere dager etter siste symptom på å bekymre meg for om jeg er smittet, noen andre er smittet, tilbakefall osv. Jeg er sånn som får hjertebank og kaldsvetter når ungene sier de har vondt i magen😱 for å svare på ts sitt spørsmål, takler det veldig dårlig og vasker meg til blods☹️ Heldigvis lenge siden sist, *bank i bordet* Anonymkode: 60ad1...714 Jeg har det på akkurat sånne måte. 😔 Likevel «fint» å høre om andre som har denne utrolig kjipe og irrasjonelle redselen. Fint å se at man kan fungere som foreldre selv om man har denne fobien. Det er mitt større mareritt at jeg ikke skal tørre å få barn pga fobien mot omgangssyke og svangerskapskvalme. 😔 Anonymkode: 68992...abb 1
Gjest theTitanic Skrevet 1. januar 2020 #15 Skrevet 1. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer jo litt an på hva hun er redd for her da. Om problemet her stammer fra angst for kvalme og oppkast kan jeg forstå at hun engster seg for å bli smittet. 😔 Jeg har angst for dette selv, og får helt dilla om noen rundt meg er syke. Heldigvis smittet det ikke sååå lett. Det er dråpesmitte, og det verste kan man unngå med god hygiene som håndvask, håndsprit og eventuelt engangshansker når man vasker. Jeg har sluppet unna mange ganger ved å ta i bruk disse tiltakene. Jeg vet ikke om det er fordi jeg har godt immunforsvar eller om det faktisk går an å unngå smitte ved nøye håndvask og andre hygiene tiltak. Anonymkode: 68992...abb Alle er redd for smitte. Det er jo noe drit å få i hus, men syntes innlegget hørtes mer desperat ut enn det.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #16 Skrevet 1. januar 2020 2 minutter siden, theTitanic skrev: Alle er redd for smitte. Det er jo noe drit å få i hus, men syntes innlegget hørtes mer desperat ut enn det. Ja, det synes jeg også. Derfor tror jeg at dette kanskje dreier seg om angst, uten at jeg kan sitte her å si det for sikkert. Anonymkode: 68992...abb
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #17 Skrevet 1. januar 2020 Blir vi syke, så blir vi syke. Det går da over. Kjedelig når det står på, men stresser ikke over det. Anonymkode: 3c2a7...1b4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #18 Skrevet 1. januar 2020 Ja jeg har helseangst og angst for å kaste opp. Når jeg får omgangssyke blir jeg altid ekstremt dårlig 🤷🏼♀️ Men jeg syns faktisk det er godt å få «strenge « svar om at jeg må skjerpe meg😂 for jeg trenger å høre d, trenger noen som sier til meg at en omgangssyke ikke er farlig , det går fort over osv.... men ja akkurat nå har jeg angst ... liker ikke å se barne mine syke , helseangsten min gjør at jeg får fort katastrofetanker angående all sykdom. Og når minsten nå ha førti i feber som ikke går over og eldstemann kaster opp , ja da sliter jeg.... ( og ja jeg går i terapi for helseangsten). Anonymkode: 64158...4e7 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #19 Skrevet 1. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har helseangst og angst for å kaste opp. Når jeg får omgangssyke blir jeg altid ekstremt dårlig 🤷🏼♀️ Men jeg syns faktisk det er godt å få «strenge « svar om at jeg må skjerpe meg😂 for jeg trenger å høre d, trenger noen som sier til meg at en omgangssyke ikke er farlig , det går fort over osv.... men ja akkurat nå har jeg angst ... liker ikke å se barne mine syke , helseangsten min gjør at jeg får fort katastrofetanker angående all sykdom. Og når minsten nå ha førti i feber som ikke går over og eldstemann kaster opp , ja da sliter jeg.... ( og ja jeg går i terapi for helseangsten). Anonymkode: 64158...4e7 Jeg kunne forstå utifra det du skrev at dette nok var litt dypere enn at man ikke liker å være syk. Men det kommer nok av at jeg er akkurat slik selv. Vi voksne blir ikke så fort syk som de små heldigvis. Og selv om jeg noen ganger har blitt smittet av tantebarna mine, så blir jeg som regel ikke smittet. 👍🏻 Det kommer til å gå fint! Du blir nok mest sannsynlig ikke dårlig, og om du skulle blitt det er det ikke sikkert du kaster opp, og om du skulle gjøre det så går det fint også! Om du skulle bli så dårlig at du kaster opp, så tenk på det som et slag i tryne på angsten. Den skal ikke knekke deg. Jeg lover deg, at du kan klare det! ❤️ Kroppene våre tåler masse! Både din, min og barna dine. Ønsker barna dine masse god bedring, og god bedring til deg og angsten din også. Jeg håper du klarer å slappe litt mer av, og puste med magen. Dette går fint! 😊 - Hilsen ei som har slitt med mye angst lenge, og som vet hvor vondt det gjør. Anonymkode: 68992...abb 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #20 Skrevet 1. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne forstå utifra det du skrev at dette nok var litt dypere enn at man ikke liker å være syk. Men det kommer nok av at jeg er akkurat slik selv. Vi voksne blir ikke så fort syk som de små heldigvis. Og selv om jeg noen ganger har blitt smittet av tantebarna mine, så blir jeg som regel ikke smittet. 👍🏻 Det kommer til å gå fint! Du blir nok mest sannsynlig ikke dårlig, og om du skulle blitt det er det ikke sikkert du kaster opp, og om du skulle gjøre det så går det fint også! Om du skulle bli så dårlig at du kaster opp, så tenk på det som et slag i tryne på angsten. Den skal ikke knekke deg. Jeg lover deg, at du kan klare det! ❤️ Kroppene våre tåler masse! Både din, min og barna dine. Ønsker barna dine masse god bedring, og god bedring til deg og angsten din også. Jeg håper du klarer å slappe litt mer av, og puste med magen. Dette går fint! 😊 - Hilsen ei som har slitt med mye angst lenge, og som vet hvor vondt det gjør. Anonymkode: 68992...abb ❤️Takk, du høres ut som en fantastisk person.❤️ Anonymkode: 64158...4e7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå