Gå til innhold

Budsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Vi gifter oss i sommer, og jeg har begynt å satt opp budsjett. Vi hadde egentlig sagt rundt kr 150.000,-, men etter å ha sett nærmere på det ser jeg det gjerne kommer opp i kr 176.500,-. Det er jo "bare" snakk om kr 25.000,- mer, men når jeg hører om andre som hadde 100-130 gjester, og brukte 150.000 så lurer jeg veldig på hvordan de fikk det til..! Søker meg grønn på nett for føler jeg ikke finner noen detaljerte budsjetter. Bare sånne "beregn 1000 kr per gjest". 

Lurer på om noen kan sende sitt budsjett, eller hva de faktisk brukte på hver post. Eventuelt hvordan dere klarte å spare penger. Gjerne hvor mange gjester dere var. 

Det trenger ikke være veldig detaljert helt ned til hvor mye serviettene kostet, men de postene jeg selv har satt opp er:

TOTALT  kr 176 500,00 
Lokale  kr 6 500,00 
Mat  kr 37 500,00 
Alkohol  kr 37 500,00 
Brudekjole  kr 20 000,00 
Fotograf  kr 31 500,00 
Toastmaster  kr 13 000,00 
Servitører  kr 5 700,00 
Dress  kr 10 000,00 
Dress til barna  kr 2 000,00 
Frisør   kr 5 500,00 
Invitasjoner  kr 800,00 
Gifteringer   kr -   
Avgifter til staten  kr -   
Bil  kr -   
Forlovergaver  kr 1 000,00 
Bryllupskake  kr 2 000,00 
Bordkort  kr 500,00 
Blomster  kr 3 000,00 

Mat har jeg tatt dyreste meny og multiplisert med 75 gjester. Alkohol har jeg bare tatt regelen om 1000 kr per gjest. Kjole er vell egentlig på 10.000,-.. dette budsjettet har ikke samboer fått sett ennå.. hehe. Plutselig fant jeg en kjole på 20.000. Servitører tenker vi å spørre venner av venner. 

Gleder meg til å se deres budjsett, håper noen ønsker å dele 😙

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange gjester har dere da? Og tenker dere treretters eller tapas? Fri flyt av alkohol?

Vi har ikke budsjett, men skal ha 80 gjester og tar litt utgifter som de kommer og prøver å tenke økonomisk. 

Er fotograf så dyrt? Og et det vanlig å betale toastmaster? Jeg har budsjettert 2000kr for kjole, så det hjelper jo på, og planlegger be om hjelp som "gave" når det gjelder kakebaking, hår, sminke og foto. Vi bor nær grensa så får ok pris på alkohol og mannen bruker dress han allerede har. 

Anonymkode: d35ed...45d

Skrevet

Hvorfor så mye penger til toastmaster? Det er jo i utgangspunktet en gratispost😊

• Liker 4
Skrevet

Det står mellom to fotografer, men de ligger på rundt 30k begge to. Dette  fordi bilder er viktige for meg. Vi kommer til å bli en rundt 70-75 stk. Her blir det treretters (jeg har tatt utgangspunkt i en meny på kr 500 per pers, men kommer nok til å gå for en meny på 480) og fri bar. Etter en gjennomgang over hvor mye alkohol vi trenger, i tillegg til priser så fant jeg ut at jeg kunne halvvere alkoholposten. Og det hjalp veldig på 🙂  i tillegg har vi familie som bor på grensen som er titt og ofte over. 

For mannen var det viktig med en god toastmaster. Dette er en som i tillegg spiller livemusikk og har show senere på kvelden. 

Skrevet
14 timer siden, Treningspiken skrev:

Det står mellom to fotografer, men de ligger på rundt 30k begge to. Dette  fordi bilder er viktige for meg. Vi kommer til å bli en rundt 70-75 stk. Her blir det treretters (jeg har tatt utgangspunkt i en meny på kr 500 per pers, men kommer nok til å gå for en meny på 480) og fri bar. Etter en gjennomgang over hvor mye alkohol vi trenger, i tillegg til priser så fant jeg ut at jeg kunne halvvere alkoholposten. Og det hjalp veldig på 🙂  i tillegg har vi familie som bor på grensen som er titt og ofte over. 

For mannen var det viktig med en god toastmaster. Dette er en som i tillegg spiller livemusikk og har show senere på kvelden. 

Vel, da er den største posten som andre kanskje har kuttet ned på, toastmaster (og egentlig underholdning med det andre inkludert) og fotograf. Det (og evt brudekjole) er egentlig det eneste jeg kan se dere kan kutte ned på. Så da blir det et valg å ta for dere, hva som er viktig. 

For min del ville jeg gjeeerne brukt noen av mine favorittfotografer, men de tar også opp mot 30K. Og underholdning er jo hyggelig. Men vi ville nok ikke hatt råd 😅

• Liker 1
Skrevet (endret)

Endret av Pingvin1
Feil tråd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Anim92 said:

Vel, da er den største posten som andre kanskje har kuttet ned på, toastmaster (og egentlig underholdning med det andre inkludert) og fotograf. Det (og evt brudekjole) er egentlig det eneste jeg kan se dere kan kutte ned på. Så da blir det et valg å ta for dere, hva som er viktig. 

For min del ville jeg gjeeerne brukt noen av mine favorittfotografer, men de tar også opp mot 30K. Og underholdning er jo hyggelig. Men vi ville nok ikke hatt råd 😅

Enig her. 

Klart det hadde vært kult med en proff bryllupsfotograf og dyr kjole, men vi har ikke råd til alt man har lyst på. Prioriterer derfor å ha råd til stort nok lokale og mat til å invitere de vi vil. :)

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Enig her. 

Klart det hadde vært kult med en proff bryllupsfotograf og dyr kjole, men vi har ikke råd til alt man har lyst på. Prioriterer derfor å ha råd til stort nok lokale og mat til å invitere de vi vil. :)

Tror det er veldig viktig å kjenne etter selv ja. Vi skrev opp tre ting hver som vi ønsket å prioritere (vi hadde samme prioritering på ett punkt så det ble da 5 punkter til sammen) og alt annet så vi på ting som vi kunne kutte ned på så vi fikk de fem tingene vi synes var viktig for dagen vår. Det var også et godt utgangspunkt for en samtale rundt bryllupet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...