AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #21 Skrevet 3. januar 2020 1 hour ago, Pås said: Ja, det skjønner jeg, men hva var alternativet ditt da? Å ikke komme i bryllupet? Eller å ha barnevakt til en nyfødt? Det kunne du vel hatt uansett hvis du ønsket det, den nyfødte ville ikke blitt fornærmet over å ikke få komme i bryllupet... Føler ofte at brudeparet gjør feil uansett om de inviterer barna eller ikke... Jeg ville tenkt at enten kan mor og far bytte på å være i bryllup (en kommer i vielse og en til middag) eller at en av de kan være hjemme. Anonymkode: 361c4...bc4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #22 Skrevet 3. januar 2020 Jeg ville ha planlagt bryllup først, det vet dere at kan gjennomføres og alt det juridiske rundt barn faller på plass. Å få barn kan jo ikke alltid planlegges, noe som er veldig tydelig utifra alle trådene på forumet her. Anonymkode: af711...50c
Pås Skrevet 3. januar 2020 #23 Skrevet 3. januar 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tenkt at enten kan mor og far bytte på å være i bryllup (en kommer i vielse og en til middag) eller at en av de kan være hjemme. Anonymkode: 361c4...bc4 Jo men dette må nesten foreldrene finne ut av selv... den jeg siterte valgte selv å komme i kirken med en nyfødt og en treåring, neppe brudeparet som tvang henne til det! Jeg synes det er fint og inkluderende av brudeparet å invitere hele familien, så får det være opp til foreldrene selv hvordan de vil organisere seg. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #24 Skrevet 3. januar 2020 Hadde bryllup i sommer med flere barn på festen, synes det bidro til en uformell og herlig fest. Anonymkode: fbf79...845 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #25 Skrevet 3. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Da håper jeg barnet har en god tilknytning til denne mor til venninne og venninne til mor, ellers kan det bli ganske traumatisk. En ansatt i barnehagen som ungen kjenner godt er sikkert en god løsning. Anonymkode: 3e860...6dd Traumatisk med barnevarkt... Anonymkode: d534c...d4f 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #26 Skrevet 3. januar 2020 Jeg tenker at der gjør man nett det som passer en selv. Det er jo deres bryllup, da bestemmer dere helt selv hvordan dere vil ha det. Jeg har vært med på at ungene var med på bare seremonien, ikke med i det hele tatt, med på seremoni og middag men blitt lagt før "festen" begynner, osv. Anonymkode: 1d639...815
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #27 Skrevet 3. januar 2020 On 1/1/2020 at 11:24 PM, AnonymBruker said: 😬 Ikke spør ansatt i barnehagen. Det tror jeg kan bli tatt ille opp. De har jo en jobb, og er ikke sikkert de er så veldig gira på å overnatte og gå i bryllup for å passe barn når de gjør det hele tiden ellers. Men å spørre moren til ei venninne eller venner av noen du kjenner osv høres lurt ut 👍 Anonymkode: 1d13c...6d1 Vi spurte en lærling i barnehagen om hun ville passe for oss. Har brukt henne ved flere anledninger og hun er bare glad for å tjene litt ekstra. Og så er det en fordel at hun kjenner barnet fra før av også. Anonymkode: fea02...4f6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #28 Skrevet 3. januar 2020 9 timer siden, Pås skrev: Ja, det skjønner jeg, men hva var alternativet ditt da? Å ikke komme i bryllupet? Eller å ha barnevakt til en nyfødt? Det kunne du vel hatt uansett hvis du ønsket det, den nyfødte ville ikke blitt fornærmet over å ikke få komme i bryllupet... Føler ofte at brudeparet gjør feil uansett om de inviterer barna eller ikke... Jeg skylder ikke på brudeparet bare så det er klart. De er familiekjære og ville inkludere alle, og det synes jeg er fint! Min erfaring er bare det at det ikke ble så idyllisk som en kanskje hadde sett for seg. Det ble veldig travelt Anonymkode: 3936c...739
Bollapikksvin Skrevet 4. januar 2020 #29 Skrevet 4. januar 2020 Våre venner som har giftet seg hittil har hatt med barna i kirken og på bilder også har de blitt med barnepaaser hjem😊 vi tenker det samme. Ungene våre kjeder seg ihjel bare vi må vente på pizza i 30 min så tenker de ikke trenger å kjede seg med all venting, taler osv
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #30 Skrevet 4. januar 2020 Jeg har vært i en del bryllup, de fleste har vært helt uten barn. Har det vært gjester fra nærområdet har noen hatt med seg barn i kirken, men ikke på selve festen (den ville sikkert vært gørr kjedelig for dem uansett). En gang var jeg i et utendørs sommerbryllup som ble holdt i avslappede former, med buffèt og småbord. Der var barna også invitert, og det fungerte fint siden de kunne løpe og leke når de var ferdige med å spise. Alle barna ble hentet av barnevakt etterhvert selv om brudeparet ikke hadde bedt om det. Anonymkode: 7b693...af4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #31 Skrevet 5. januar 2020 På 1.1.2020 den 23.24, AnonymBruker skrev: 😬 Ikke spør ansatt i barnehagen. Det tror jeg kan bli tatt ille opp. De har jo en jobb, og er ikke sikkert de er så veldig gira på å overnatte og gå i bryllup for å passe barn når de gjør det hele tiden ellers. Men å spørre moren til ei venninne eller venner av noen du kjenner osv høres lurt ut 👍 Anonymkode: 1d13c...6d1 Her sloss de omtrent i bhg om hvem som skulle passe våre to på 2 og 4 år da vi giftet oss. Vi betalte godt og det var mange som ville passe. Hun som passet hentet ungene etter vielsen og dro hjem til oss med de(vielsen var over kl 17) lå begge to kl 19 som vanlig og overnattet hos oss til dagen etterpå. Vi synes det var best å spørre noen som barna ser daglig og kjenner godt. Moren til en venninne eller venner av venner kjenner ikke barna våre godt nok. Så for oss var det helt naturlig å høre med bhg. Anonymkode: 60045...dfe 2
Krølle-frøkna Skrevet 5. januar 2020 #32 Skrevet 5. januar 2020 (endret) Jeg var fire år når mine foreldre giftet seg og husker ikke en dritt. Så det var det verdifulle, nostalgiske minnet. Endret 5. januar 2020 av Krølle-frøkna Dumme skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #33 Skrevet 5. januar 2020 Hadde middag/fest på et hotell. Et par sentrale gjester hadde små barn. Ble ordnet med tenåringsjente som passet dem, og eget hotellrom de kunne være på. Så de gikk litt til og fra under middag/kaffe. Ingen barn da alkoholservering startet. Tror tenåringsjenta som passet dem var datter av gjester, og hun var fornøyd med å tjene penger samtidig som hun fikk være med på bryllup. Anonymkode: 16336...316
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå