Gå til innhold

Noen som vet hva 250 timer med spesial pedagog innebærer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått innvilget 260 timer månedelig spes ped timer. Hvor mange timer utgjør det i uka? 

Anonymkode: 9137a...d7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på det ikke er i året?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke per måned Så det må være 260 timer i løpet av et skoleår

Anonymkode: 36ce6...b49

• Liker 2
Skrevet

6,8 timer i uka. Et skoleår er 38 uker 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er årstimer og det skal stå hvordan de er fordelt i brevet du fikk.

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Totalen på antall skoledager i året står i skoleruta. Så deler du tallet på antall timer. Da får du snitt per dag. 

AnonymBruker
Skrevet

250 timer i løpet av ett skoleår (eller er det barnehage?). 

Bare å regne ut det totale antallet timer delt på antall skoleuker. 

Anonymkode: c4219...4a6

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Som dere skjønner er jeg helt grønn på dette. Jeg forstår det slik at det er 6,8 timer som høres veldig lite ut.  Kan man klage på antall timer eventuelt?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar. Som dere skjønner er jeg helt grønn på dette. Jeg forstår det slik at det er 6,8 timer som høres veldig lite ut.  Kan man klage på antall timer eventuelt?

Det er ganske normalt med 250 timer i året, med mindre barnet har behov som krever 1-1 gjennom hele dagen. PPT har begrensede ressurser og må fordele utover alle  

Anonymkode: 171b1...0a5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det bhg eller skole?

Anonymkode: aac6e...10c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det bhg eller skole?

Anonymkode: aac6e...10c

skole

AnonymBruker
Skrevet

6,8 timer i veka er, tru det eller ei, mykje! Det vanlege er 4 timar i veka. 

Anonymkode: e5f5d...459

• Liker 7
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan klage, det skal stå om det i vedtaket. Du klager først til skolen, opprettholder de vedtaket kan du klage videre til fylkesmannen. 

Vedtaket er gitt i klokketimer, ikke skoletimer. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kun klage dersom skolen avviker fra sakkyndig vurdering  (f.eks hvis vedtaket gir barnet ditt færre timer enn PPT anbefaler). Du kan ikke klage på sakkyndig vurdering. 

6,8 timer i uken er middels mye ift andre. Umulig å si om det er lite eller mye uten opplysninger om vanskene. Uansett er det lite å gjøre med det, da det er PPT som vurderer dette.

Det er foressten ikke PPT som deler ut ressursene  de tilrår bare.

Anonymkode: 9dd7e...e6e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

I de timene skal vel også regnes div møter og annet som angår barnet? Dvs at det er vel ikke alt dette som går direkte sammen med barnet.

Anonymkode: b10e5...dea

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I de timene skal vel også regnes div møter og annet som angår barnet? Dvs at det er vel ikke alt dette som går direkte sammen med barnet.

Anonymkode: b10e5...dea

Det er helt krise, vi må da prøve å minimere møtevirksomheten. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske normalt med 250 timer i året, med mindre barnet har behov som krever 1-1 gjennom hele dagen. PPT har begrensede ressurser og må fordele utover alle  

Det er ikke ppt som vedtar eller utfører. Det er skolen selv som skal vedta og ansette en spesialpedagog. Ppt tilrår. ppt skal (bør) i sin tilrådning skrive hvordan timene skal fordeles og forslag/tips til gjennomføring.

Anonymkode: de3f9...e6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kun klage dersom skolen avviker fra sakkyndig vurdering  (f.eks hvis vedtaket gir barnet ditt færre timer enn PPT anbefaler). Du kan ikke klage på sakkyndig vurdering. 

6,8 timer i uken er middels mye ift andre. Umulig å si om det er lite eller mye uten opplysninger om vanskene. Uansett er det lite å gjøre med det, da det er PPT som vurderer dette.

Det er foressten ikke PPT som deler ut ressursene  de tilrår bare.

Anonymkode: 9dd7e...e6e

Dette er feil. Du kan selvsagt klage uansett om vedtaket er i tråd med sakkyndig eller ikke. Fylkesmannen kan i en klagesak vurdere om sakkyndig vurdering oppfyller lovens krav eller ikke. 

Anonymkode: 16054...e5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ppt som vedtar eller utfører. Det er skolen selv som skal vedta og ansette en spesialpedagog. Ppt tilrår. ppt skal (bør) i sin tilrådning skrive hvordan timene skal fordeles og forslag/tips til gjennomføring.

Anonymkode: de3f9...e6a

Informasjon om at barnet går på skolen kom etter mitt svar. 

I bhg er det ppt som fordeler ut ressurser 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...