Lamilia Skrevet 1. januar 2020 #1 Skrevet 1. januar 2020 Hei! Er det noen her som har erfaring med voksenopplæring (videregående) ?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Skrevet 1. januar 2020 Da var saken løst........... Anonymkode: 200f8...b9f 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da var saken løst........... Anonymkode: 200f8...b9f 😂 Anonymkode: 231ef...8c4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 Ja 😃lurer åså på dette, men med voksenopplæring mener du voksene og videregående? Jeg har ikke noe fornuftig å bidra med, men hiver meg på 😄 Anonymkode: 4f8e3...cb7
Lamilia Skrevet 1. januar 2020 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2020 Jeg skal begynne på voksenopplæring snart, vg2. Har fått veldig lite informasjon fra skolen, kun oppmøtedato. Lurer litt på hvordan undervisningen foregår nå, for det begynner å bli ganske mange år siden jeg sist gikk på videregående. Bruker man mest pc nå? Ganske mye jeg lurer på kjenner jeg. Jeg skal gå helseservicefag
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 25 minutter siden, Lamilia skrev: Jeg skal begynne på voksenopplæring snart, vg2. Har fått veldig lite informasjon fra skolen, kun oppmøtedato. Lurer litt på hvordan undervisningen foregår nå, for det begynner å bli ganske mange år siden jeg sist gikk på videregående. Bruker man mest pc nå? Ganske mye jeg lurer på kjenner jeg. Jeg skal gå helseservicefag Dette varierer helt sikkert veldig fra skole til skole. Jeg brukte pc til alt og syntes det funket greit. Men mange noterte også kun for hånd, dette er avhengig av hva du selv synes at funker. Men greit å ha en pc uansett, siden all info og innleveringer mest sannsynlig vi foregå over its learning eller lignende plattformer. Ellers, hvordan opplegget er den skolen du skal på får du info om første skoledag. Anonymkode: 231ef...8c4
Lamilia Skrevet 1. januar 2020 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette varierer helt sikkert veldig fra skole til skole. Jeg brukte pc til alt og syntes det funket greit. Men mange noterte også kun for hånd, dette er avhengig av hva du selv synes at funker. Men greit å ha en pc uansett, siden all info og innleveringer mest sannsynlig vi foregå over its learning eller lignende plattformer. Ellers, hvordan opplegget er den skolen du skal på får du info om første skoledag. Anonymkode: 231ef...8c4 Takk for svar er ikke akkurat noe geni på pc, så prøver å finne ut hvilken type jeg skal gå for. Er jo en jungel der ute! Windows,Mac, cromeboock 🙈
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 9 minutter siden, Lamilia skrev: Takk for svar er ikke akkurat noe geni på pc, så prøver å finne ut hvilken type jeg skal gå for. Er jo en jungel der ute! Windows,Mac, cromeboock 🙈 Windows holder i lange baner hvis du bare skal ha den til skole. Ikke bruk flerfoldige tusen på en fancy mac osv, utrolig mye klunder med visse funksjoner og programmer som ikke passer til mac. Anonymkode: 231ef...8c4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #10 Skrevet 2. januar 2020 Vi fikk beskjed om at alle må ha PC, men opp til hver enkelt hvor mye den brukes. Her kan man søke om å få låne fra skolen hvis man ikke har selv. Anonymkode: df6d4...1aa
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #11 Skrevet 2. januar 2020 Jeg tok studiekompetanse på voksenopplæring for rundt 10 år siden og det var veldig greit. Vi brukte litt pc, men hadde datalab på skolen. Gikk høyskole etter dette (bachelor+videreutdanning) og hadde ikke bruk for laptop da heller. Noterte for hånd og brukte datalab på skolen 😊 Anonymkode: 981b4...9d9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #12 Skrevet 2. januar 2020 Jeg går på voksenopplæring påbyggsfag og data må du ha! Alt skjer på data nå! Undervisningen skjer på samme måte som før, altså klasserom. Vi har ikke møteplikt, men for egen del bør man være der. Anonymkode: b0423...98f
Lamilia Skrevet 2. januar 2020 Forfatter #13 Skrevet 2. januar 2020 Ser at cromeboock ikke koster en formue, har dere erfaring med det? Det er kanskje ikke det beste når det kommer til skole, med tanke på at den må være koblet til nett. Jeg kan godt kjøpe en enkel pc med Windows, men ønsker noe som er så lett og enkelt som mulig å bruke.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #14 Skrevet 2. januar 2020 Ja. Det er enkelt. Mye egenarbeid. Alt for stort pensum, alt for liten tid på skolen. PC var ingen krav der jeg gikk. Du får låne pc gratis på skolen i skoletiden. Ingen i klassen brukte pc. Penn og papir er bra nok, men det er opp til deg. Alt kan lagres på sky og på nett. Så det du jobber med på skolen med skolepcen, kan du fortsette med hjemme. Så pc er bortkastet penger, men opp til deg. Tips, bruk kompetansemålene. De skal være likt for hele landet og alle lærene skal bruke dem til å sette karakterer. Pass på å fylle alle kritreriene på alle prøver og innleveringer så får du bare 6. Selv som dum elev så får du bare 6. Veldig enkelt. Hvor mye du faktisk lærer er opp til deg selv. Vi fikk også veldig lite informasjon. Dato og klokkeslett var alt og det fikk vi sånn 1 uke før skolestart. Vi fikk ikke en gang romnummeret til klasserommet vi skulle møte oppi. Anonymkode: bbf31...e12 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #15 Skrevet 3. januar 2020 Er alle eksamenene muntlig? Har lyst til å ta studiekompetanse, men muntlige eksamener får jeg helt hetta av Anonymkode: ce3ed...f4c
Gjest bienvilleparish Skrevet 3. januar 2020 #16 Skrevet 3. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er alle eksamenene muntlig? Har lyst til å ta studiekompetanse, men muntlige eksamener får jeg helt hetta av Anonymkode: ce3ed...f4c Begge deler
Aleneomalt Skrevet 3. januar 2020 #17 Skrevet 3. januar 2020 Du kan bli trukket opp i muntlig og skriftlig. Og det er som regel bare en liten del av klassen som blir trukket opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå