Gå til innhold

Å ikke motta bryllupsinvitasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge før er det egentlig forventet å motta en invitasjon til et bryllup som skal finne sted i sommer? 

Har ikke fått en invitasjon, og håper jo egentlig på det. Er søskenbarnet som skal gifte seg. Vet at de blir å be noen andre søskenbarn. Kjenner det irriterer meg hvis jeg ikke for en invitasjon. Syns det er dårlig om en ber noen. Hva er deres erfaringer rundt slikt? Det er jo tross alt ganske stort å blitt invitert i et bryllup, så er jo ikke rart det blir sur stemning om en ikke wr velkommen.  :)

Anonymkode: 300f7...0d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss i juni, og jeg har ikke sendt ut invitasjoner enda. Familie og venner har fått beskjed om dato. Invitasjoner sendes ut i løpet av januar tenker jeg.

Anonymkode: 816d2...4cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge før er det egentlig forventet å motta en invitasjon til et bryllup som skal finne sted i sommer? 

Har ikke fått en invitasjon, og håper jo egentlig på det. Er søskenbarnet som skal gifte seg. Vet at de blir å be noen andre søskenbarn. Kjenner det irriterer meg hvis jeg ikke for en invitasjon. Syns det er dårlig om en ber noen. Hva er deres erfaringer rundt slikt? Det er jo tross alt ganske stort å blitt invitert i et bryllup, så er jo ikke rart det blir sur stemning om en ikke wr velkommen.  :)

Jeg skal gifte meg i april og har ikke sendt ut noen invitasjon. Og jeg vet at jeg er invitert i noen bryllup i sommer som jeg ikke har fått invitasjon til :)

Ellers er det dyrt med bryllup og man har ikke råd til å be alle, sånn er det. 

Anonymkode: e56c6...de9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

3-4 måneder for bryllupet er vel vanlig å sende ut invitasjoner. Vi giftet oss i begynnelsen av august og sendte invitasjoner rundt påske.

Anonymkode: de10d...f51

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette noen du omgås med jevnlig? Er dere mange søskenbarn?

Dersom dere er mange søskenbarn vil det ikke være unaturlig å kun invitere de man omgås med.

Anonymkode: 11a82...fbe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss i juli og har sendt "save the date" kort, men ingen invitasjon enda. Jeg ber et par søskenbarn jeg har mye kontakt med, men har ellers noen søskenbarn jeg har sett/hatt kontakt med 2 ganger på 10 år og disse blir ikke bedt... Bryllup er dyrt, vi beregner 1500,- pr gjest og vi holder gjestelisten til nærmeste familie(foreldre, søsken, onkler/tanter, uavhengig av kontakt) og ellers familie som vi har veldig nær kontakt med.

Anonymkode: 83c05...ae4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss i mai og har ikke sendt ut ennå. Tenkte å gjøre det ca tre måneder før. 

Anonymkode: 91eba...a5e

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at man bør droppe tanker om at man har rett på en invitasjon og også slike «alle eller ingen»-holdninger. Det er utrolig vanskelig å få gjestelista til å gå opp i bryllup, og det er nesten alltid noen som blir «valgt bort». Jeg synes man bør prøve å ikke ta dette så personlig, hvis man ikke er veldig nære. 

Det er helt innafor å be noen søskenbarn, men ikke alle. Det som ikke er greit, er kanskje å utelate bare ett søskenbarn - mens resten blir invitert. 

Anonymkode: f5efd...443

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Mye rart som blir gjort både under dåp og bryllup. Vi var de eneste av tanter og onkler som ikke ble bedt i bryllup.

Anonymkode: 4eefe...7c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir å be??? 

Anonymkode: 3a4ef...db0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skal i bryllup 18 juli, fikk invitasjon i romjulen, men tror de er litt tidlig ute ifht andre. 

Anonymkode: 5c1ec...5b2

AnonymBruker
Skrevet

Er dette noen du omgås med jevnlig? Er dere mange søskenbarn?

Dersom dere er mange søskenbarn vil det ikke være unaturlig å kun invitere de man omgås med.

Hva betyr det ? Jeg har hatt jevnlig kontakt oppover, men ikke de siste årene. Likevel vet jeg at det er mange som blir invitert i bryllup. Ser ikke problemet. Det er opp til hver enkelt, men da må en og risikere sur stemning i etterkant. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva betyr det ? Jeg har hatt jevnlig kontakt oppover, men ikke de siste årene. Likevel vet jeg at det er mange som blir invitert i bryllup. Ser ikke problemet. Det er opp til hver enkelt, men da må en og risikere sur stemning i etterkant. 

Hva mener du egentlig? At du planlegger å lage sur stemning om du ikke blir bedt i bryllupet til søskenbarnet ditt som du ikke har hatt kontakt med de siste årene, allerede før du i det hele tatt aner om du er bedt? 

Håper det er bare troll, hvis ikke så må du ta deg sammen. Man går ikke rundt og tenker på å lage sur stemning for noen som skal gifte seg.  Så stas er det vel ikke med bryllup.

Bryllup er dyrt og det er to mennesker med hver sine familier og venner i et brudepar. Det er veldig sjeldent man har mulighet å be alle man vil, og søskenbarn man ikke har jevnlig kontakt med kommer nok ganske langt ned på prioriteringslisten hvis man har tenkt å ha et lite bryllup. Foreldre, besteforeldre, søsken, forlovere og gode venner, med sine ektefeller, kommer først, og om man ber et par tanter og onkler og nærmeste søskenbarn også er man fort oppe i 60stk minst. Mange ønsker ikke så mange flerj gjester enn det. Man vil jo gjerne rekke å prate med alle. 

Anonymkode: e56c6...de9

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr det at man ikke må forvente å bli invitert kun fordi man er søskenbarn. Dersom man ikke har kontakt vil det være minst like naturlig å ikke invitere som og invitere.

Om dere ikke har kontakt spiller det vel liten rolle for vedkommende om du er sur? Dessuten er det latterlig av deg. Slektskap krever heldigvis ikke at man må invitere, hverken til bryllup eller andre tilstelninger.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan synes det er så latterlig dere bare vil, det driter jeg i :)

Jeg har min mening, og står for den :) Godt nyttår, kjekt for dere å starte året med å kverulere. Sier meg ferdig med denne saken. Jeg står for mitt. Aldri vært i bryllup før, derfor ønsker og håper jeg at jeg for gleden av å bli invitert. Sånn er det bare. Selvfølgelig har et menneske rett til å velge selv, men da må en reine med at det blir dårlig stemning og at de som ikke blir invitert blir skuffet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å lage dårlig stemning nei, men sa at det kan raskt bli det når noen blir invitert og andre ikke. Sånn er det bare. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg vurderer å bare drite i hele bryllupet og gifte oss alene bare jeg og han.. Gjesteliste og alle forventninger og følelsen av at dette er make it or break it mtp hvem jeg vil ha med meg videre i livet gjør meg helt kvalm.. 

• Liker 15
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har min mening, og står for den :) Godt nyttår, kjekt for dere å starte året med å kverulere. Sier meg ferdig med denne saken. Jeg står for mitt. Aldri vært i bryllup før, derfor ønsker og håper jeg at jeg for gleden av å bli invitert. Sånn er det bare. Selvfølgelig har et menneske rett til å velge selv, men da må en reine med at det blir dårlig stemning og at de som ikke blir invitert blir skuffet. 

Du virker ikke som en person jeg hadde ønsket å invitere akkurat. 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir å be??? 

Anonymkode: 3a4ef...db0

Jeg fikk ikke med meg noe annet av HI, fordi øynene mine begynte å brenne da jeg leste den setningen 😭

Anonymkode: 66957...397

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På KG leser jeg stadig folk som har vært i tre brylluper omtrent hver sommer og som har vært i ørten bryllup før, tenker at de aller fleste har vært i maaaaaange bryllup.

Men. Du och jag, TS. Jeg har heller ikke vært i bryllup før - bortsett fra mitt eget, og det var et hemmelig bryllup så det var bare meg og mannen og forloverne våre som var med. 

Jeg håper ikke du lager sur stemning selv om du muligens ikke blir bedt, men jeg skjønner at du har lyst til å bli inkludert.

Anonymkode: 74481...6d4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...