Gå til innhold

Klær og barn med to hjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har mine, dine, våre. 
Jeg står for innkjøp av klær til alle 3, sambo betaler bidrag til mor til barnet han har fra før. Flere ganger opplevde vi å aldri se de pene klærne han fikk med seg til mor igjen, frustrerende da vi måtte kjøpe nytt hver gang han kom til oss for hun ikke hadde kontroll på hva som var hva vis vi spørte om å ta det med tilbake. Skal vi på noe der barna skal se pene ut måtte vi kjøpe nytt! Dette ble etter hvert dyrt (hadde da 60/40). Vi fant da ut at vi vasker og sendte han hjem til mor i det han kom i. 

Alt forsvinner, handkler, matboksen osv. 

Flere som gjør det slik? Evt hvordan løse det slik at vi slipper å kjøpe nytt hele tiden? 

Anonymkode: c7703...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behold et sett med penklær hos dere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Eksen til typen sender sjeldent ting tilbake. Eier ikke en matboks og all ull er borte. Hvor vanskelig er det å legge til sides de klærne de kom i. Nå sendes barna tilbake i mors klær. Da klager hun over dårlige klær. Men er da hun som har kjøpt dem.

Anonymkode: b5479...44d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sender tilbake i klærne barnet kom i?

Anonymkode: c9428...e65

• Liker 1
Skrevet

Øøh.. Snakker sammen? 

Vi har 50/50 og hvis jeg trenger findressen til 9-åringen så sender jeg en sms og sier hei kan dere sende med dressen. Samtidig så sender far eller stemor en melding og spør om vi har mange joggebukser der nå for de har lite. Også sier jeg at vi mangler matbokser. 

Vips, så har vi på magisk vis fått tilbake det vi mangler. 

• Liker 8
Skrevet

Hva skjer hvis dere etterlyser det dere mangler, da? Evt sier "Kan dere finne fram ditt og datt, så kommer vi søndag klokka 18 og henter det, så har vi det til uka!"?

Sendte alltid stebarna mine tilbake i de klærne de hadde på seg fra mor, men det var rett og slett for at hun skulle slippe å mangle noe. Så hadde vi egne klær hos oss. Utetøy fulgte barnet, så klart, og pentøy varierte litt etter om vi hadde eller om vi ba mor sende med.

Men å sende barna tilbake i de klærne de kom i kan jo neppe bli feil, tenker jeg da.... Da har alle kontroll. Klærne var selvfølgelig vasket osv i mellomtiden, uansett om de var her en uke eller en helg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sende med pakkeliste? Si dere ønsker å ansvarliggjøre barnet selv, så: det og det og det som ligger i baggen, skal med tilbake. 

Anonymkode: 8c151...5f2

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker navnelapper med to forskjellige farger. Da er det lettere å holde styr på hva som hører til i hvilket hjem. Jeg har stort sett kontroll på hva jeg har kjøpt og hva som hører til her, men det er ikke så lett hos den andre. Men med egen farge på navnelappene har det fungert litt bedre. Men jeg må kjøpe lappene til begge hjem, ellers blir det ikke fulgt opp fra andre hjemmet. Hjelper også at de begynner å bli så store at de følger med litt selv også.

Anonymkode: 3a12e...cb0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har det bare vært styr.....🥴 

Barna har nektet å hatt på de samme klærne som de kom i. Vi har spurt mor om klærne, men fått til svar at det er barnas klær. Noe som er jo sant da... 

Klærne fra mor har det vært flekker som ikke har gått bort, vært små eller klær som barna ikke vil bruke igjen.. 

Nå har barna blitt tenåringer og blitt litt bedre mht klær som kommer fra mor

Anonymkode: 2a71f...28c

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Vi har hatt det sånn i 10 år nå. Holdt på å bli gal de to siste årene i barnehagen. Sendte guttungen med ull under i barnehagen hver mandag. Når han skulle tilbake til oss, hadde han aldri ull under, og det manglet i boksen på plassen hans Vi brukte mye penger på dette. Det ble litt bedre da han begynte på skolen, for han brukte ikke like mye skift. Nå er det utstyret som er problemet. Skøyter, ski, akebrett som han får med seg på foreks vinterdag på skolen, kommer ikke i retur. Og når den andre foreldren ikke ønsker å svare på henvendelser om dette, eller levere tilbake ting, blir det fort dyrt for oss. Som jeg gleder meg til han begynner på ungdomsskolen! Ser for meg at dette blir lettere da.

Vi har alltid kjøpt alt han trenger, og har i hovedsak sagt at den andre foreldren må kjøpe eget. Da har han dobbelt opp, og dette funker fint der samarbeidet mellom mor og far er helt forferdelig! 

Anonymkode: 4e6ef...c0e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sender tilbake i klærne barnet kom i?

Anonymkode: c9428...e65

Du er klar over at det kun går utover det uskyldige barnet da?

Skrevet
16 minutter siden, Paradisio1 skrev:

Du er klar over at det kun går utover det uskyldige barnet da?

Hvordan rammer det egentlig barnet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi vasker klærne barna kom i og sender dem hjem igjen med de klærne. Ikke fordi vi ikke får tilbake klærne vi sender med, men mor vil ikke ha dem inn i huset sitt og barna får ikke lov å bruke de når de er der. 

Anonymkode: 0ca94...784

Skrevet

Mitt barn har med seg klær på samvær så de møkkete klærne blir lagt i en pose som jeg tar med hjem å vasker etter samværshelg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en eks med rotehode. Ting forsvinner..jeg kjøper matbokser og ako/ tøy og utstyr på salg slik at jeg har det jeg trenger hos meg. Forventer ikke ting tilbake men om noe mangler så ligger det hos han...

Anonymkode: e9215...d2b

AnonymBruker
Skrevet

Du sender selvsagt ikke med klær, kun det de står og går i, og da helst det de kom i. Penklær kan da den andre forelderen kjøpe inn selv.

Anonymkode: d526f...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...